ماه گذشته، واتس اپ محدودیت‌های جدیدی را برای کاهش سرعت انتشار اخبار جعلی وضع کرد. به‌عنوان مثال، می‌توانیم به محدودیت فوروارد کردن پیام‌ها اشاره کنیم که حالا کاربران می‌توانند هر پیام را فقط برای ۵ کاربر فوروارد کنند.

این روزها انواع و اقسام شبکه‌های اجتماعی با مشکل انتشار اخبار جعلی دست به گریبان هستند و بسیاری از آن‌ها در این زمینه اقدام قابل توجهی انجام نداده‌اند. در این میان، واتس اپ اگرچه کمی دیر دست به کار شده، اما به‌نظر می‌رسد فیسبوک می‌خواهد تا حد زیادی این سرویس پیام‌رسان را از شر این مشکل رها کند.

این سیستم یادگیری ماشینی آنقدر پیشرفته است که حدود ۲۰ درصد این اکانت‌ها را در لحظه ثبت‌نام، مسدود می‌کند.

در همین راستا، ساعاتی قبل واتس اپ اعلام کرد که با بهره‌گیری از سیستم پیشرفته یادگیری ماشینی، آن‌ها هر ماه حدود ۲ میلیون اکانت را مسدود می‌کنند. این سیستم یادگیری ماشینی آنقدر پیشرفته است که حدود ۲۰ درصد این اکانت‌ها را در لحظه ثبت‌نام، مسدود می‌کند. البته این مسدود کردن‌ها تنها به‌صورت خودکار انجام نمی‌شود و طبق اعلام این سرویس، حدود ۲۵ درصد از این مسدود سازی، بر اساس گزارش‌ها و دخالت انسانی انجام می‌گیرد.

علاوه بر این، واتس اپ به‌سرعت می‌تواند راه‌های دور زدن اکانت‌ها برای سوء استفاده را تشخیص بدهد و به همین خاطر کار افراد برای اشاعه اخبار جعلی روزبه‌روز سخت‌تر از گذشته می‌شود.

منبع: Phone Arena

The post واتس‌اپ هر ماه ۲ میلیون اکانت را مسدود می‌کند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala