ژست‌های حرکتی معرفی شده در اندروید پای، نیاز به بهره‌گیری از دکمه recent را برطرف کرد. به همین خاطر، در بخش پایینی نمایشگر این سیستم‌عامل شاهد آیکون هوم «کپسولی شکل» هستیم و یک آیکون مربوط به بازگشت هم وجود دارد که در مواقع مورد نیاز پدیدار می‌شود. با این حال، طبق بررسی‌های کارشناسان XDA-Developers که به نسخه اولیه اندروید Q دسترسی دارند، ظاهرا در این نسخه از اندروید دکمه بازگشت هم حذف می‌شود.

بر اساس این بررسی‌ها، دکمه‌ی هوم می‌تواند به‌عنوان دکمه recents و بازگشت انجام وظیفه کند. وقتی که کاربران می‌خواهند یک گام به عقب بازگردند، کافی است این آیکون کوچک را به سمت چپ بکشانند. با این کار، آیکون مذکور اندکی به سمت چپ کشیده می‌شود و سپس سریعا به جای خود برمی‌گردد. در ادامه می‌توانید عملکرد این مشخصه را مشاهده کنید.

اندروید Q

علاوه بر این، با کشاندن دکمه به سمت راست، از اپلیکیشن فعلی، روانه‌ی آخرین اپلیکیشن باز شده می‌شوید. با یک سوایپ دیگر به راست، به اپلیکیشن باز شده قبل از آن منتقل می‌شوید و الی آخر. اگر این سوایپ را در هوم اسکرین انجام دهید، بخش مربوط به اپلیکیشن‌های باز شده نمایش داده می‌شود.

البته باید خاطرنشان کنیم که اندروید Q هنوز در مراحل بسیار ابتدایی قرار دارد و شاید این ژست‌های حرکتی به نسخه نهایی راه پیدا نکنند. روی هم رفته، ژست‌های حرکتی اندروید پای انتقادات زیادی به همراه داشت و باید ببینیم آیا گوگل با معرفی ژست‌های حرکتی جدید می‌تواند انتقادات را کاهش دهد یا اینکه دوباره این مشخصه‌ها هم با اعتراض کاربران مواجه خواهد شد.

منبع: Android Authority

The post در اندروید Q ژست‌های حرکتی تغییر پیدا می‌کنند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala