طبق بررسی‌های انجام شده در کدهای اینستاگرام ، این پلتفرم عدم نمایش لایک‌های پست‌ها را در نظر گرفته تا دیگران نتوانند تعداد لایک‌های مربوط به پست‌های مختلف را مشاهده کنند. این موضوع که توسط یکی از کارشناسان کشف شده، نشان می‌دهد که دنبال‌کنندگان دیگر نمی‌توانند تعداد لایک‌های ثبت شده بر پست‌های گوناگون را ببینند و تنها شخصی که پست را آپلود کرده می‌تواند به این اطلاعات دست پیدا کند.

سخنگوی اینستاگرام در بیانیه‌ای که برای سایت The Verge فرستاده، اعلام کرده: «ما در حال حاضر این روش را هنوز مورد آزمایش قرار نداده‌ایم ولی یافتن راه‌های جدید برای کاهش فشار بر اینستاگرام همیشه جزئی از برنامه‌های ما بوده است.»

اینستاگرام

چند روز قبل هم روزنامه Independent گزارش داد که دفتر ارتباطات بریتانیا به شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و اسنپ‌چت توصیه کرده که غیرفعال کردن مواردی مانند لایک را امکان‌پذیر کنند تا کاربران برای دریافت لایک‌های بیشتر مرتبا پست نگذارند. این آژانس برای حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران کم سن‌وسال، خواستار کنار گذاشتن این مشخصه‌ها شده است.

چنین کاری، عملکرد این پلتفرم‌ها را دچار تغییرات گسترده‌ای می‌کند. یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های کاربران برای حضور در شبکه‌های اجتماعی، دریافت لایک از طرف دیگر کاربران است. به همین خاطر برخی از کاربران که برای دریافت تعداد بیشتری لایک انواع و اقسام کارها را انجام می‌دهند، عدم نمایش آن می‌تواند تاثیر قابل توجهی در مشارکت افراد و کاهش حضور آن‌ها داشته باشد.

منبع: The Verge

The post اینستاگرام احتمالا تعداد لایک‌های پست‌ها را مخفی خواهد کرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala