از همان اوایل ظهور اینترنت تا حالا، ایمیل به یک بخش ثابت در زندگی بسیاری از کاربران بدل شده است ولی در همین رابطه، ایمیل‌های اسپم از بخش‌های ناخوشایند این سیستم محسوب می‌شوند که همچنان حضور دارند. پلتفرم‌های ایمیل در این زمینه به پیشرفت قابل توجهی رسیده‌اند ولی اگر می‌بینید همچنان تعداد زیادی ایمیل اسپم روانه‌ی Inbox حساب ایمیل شما می‌شود، با انجام این راهکارها تا حد زیادی می‌توانید از دست آن‌ها خلاص شوید.

آموزش فیلترهای ایمیل برای تشخیص بهتر اسپم

بیشتر سرویس‌های ایمیل از ابزارهای پیشرفته‌ای برای تشخیص اسپم بهره می‌برند. شما با تعلیم دادن فیلترهای این سرویس‌ها، می‌توانید عملکرد آن‌ها در زمینه‌ی تشخیص ایمیل‌های اسپم را تا حدی بهبود ببخشید. در همین زمینه، با اعلام کردن یک ایمیل به‌عنوان اسپم، پس از آن ایمیل‌های ارسال شده از طرف منبع موردنظر روانه‌ی پوشه‌ی اسپم‌ها می‌شود. علاوه بر این، همواره توصیه می‌شود که گاهی اوقات به پوشه‌ی اسپم‌ها سر بزنید و ببینید که آیا ایمیلی اشتباها در این بخش قرار گرفته یا نه که در این صورت، می‌توانید این موضوع را اصلاح کنید.

در نسخه وب جیمیل، اگر میبینید یک ایمیل ناخواسته روانه‌ی اینباکس شما شده است، بر آیکون به شکل علامت تعجب که مختص گزارش اسپم است، کلیک کنید. در موبایل، برای دسترسی به این گزینه باید بر آیکون سه نقطه در سمت راست بخش فوقانی کلیک کنید. اگر هم ایمیل به اشتباه روانه‌ی پوشه اسپم شده، برای اصلاح این موضوع آن را باز کنید و گزینه Report not spam را انتخاب کنید.

اسپم

اگر از جمله کاربران برنامه پیش‌فرض ایمیل در ویندوز هستید، بعد از باز کردن ایمیل، برای اینکه آن را به‌عنوان اسپم مشخص کنید باید با کلیک بر آیکون سه نقطه گزینه Mark as Spam را انتخاب کنید و گزینه Mark as Not Spam هم برای مواقعی است که سرویس مذکور ایمیلی را به اشتباه به عنوان اسپم تشخیص داده است. برای نسخه وب و موبایل Outlook هم دقیقا باید چنین کاری را انجام دهید.

کاربران Apple Mail در macOS می‌توانند از گزینه Move selected messages to junk بهره ببرند تا موارد موردنظر آن‌ها روانه‌ی بخش اسپم شود. در پوشه Junk هم برای اصلاح ایمیل‌هایی که به اشتباه وارد این بخش شده‌اند، می‌توانید از گزینه Move selected messages to Inbox استفاده کنید. در iOS ابتدا بر آیکون پرچم در سمت چپ بخش پایینی ضربه بزنید و سپس با توجه به مکان ذخیره ایمیل، یکی از گزینه‌های Move to Junk یا Mark as Not Junk را انتخاب کنید.

اسپم

در زمینه‌ی گزارش اسپم (گزارش غیر اسپم) نمی‌توانیم به تک‌تک سرویس‌ها و برنامه‌ها اشاره کنیم ولی معمولا در تمام آن‌ها، به راحتی می‌توانید چنین گزینه‌هایی را پیدا کنید. در نهایت با انجام چنین کارهایی، تعداد کمتری از ایمیل‌های اسپم روانه‌ی اینباکس حساب کاربری شما می‌شود.

محافظت از آدرس ایمیل

همواره توصیه می‌شود که آدرس ایمیل خود را در سایت‌های مختلف در معرض دید عموم قرار ندهید و مثلا اگر سایت دارید، برای برقراری ارتباط یک فرم تماس تعبیه کنید. علاوه بر این، بهتر است به غیر از ایمیل اصلی، با بهره‌گیری از سرویس‌های ایمیل معروف مثل جیمیل یا Outlook، یک ایمیل دیگر برای کارهای با اهمیت کمتر ایجاد کنید.

اسپم

خوشبختانه امروزه بسیاری از سرویس‌های ایمیل مانند جیمیل و Outlook از حساب‌های ایمیل گوناگونی پشتیبانی می‌کنند تا فقط از یک محیط به حساب‌های ایمیل خود دسترسی داشته باشید. برای این حساب کاربری جدید هم کمی وقت صرف کنید تا اینباکس شما پر از ایمیل‌های اسپم نشود و به راحتی بتوانید از آن استفاده کنید.

اگر می‌بینید از جانب منابع مشخص ایمیل‌های ناخواسته متعددی را دریافت می‌کنید، برای این موارد می‌توانید از گزینه Unsubscribe بهره ببرید تا اشتراکتان قطع شود و دیگر ایمیلی دریافت نکنید. با قطع اشتراک چنین فهرست‌هایی، حساب ایمیل شما تا حد زیادی خلوت‌تر می‌شود و این کار در کل برای پاکسازی حساب ایمیل تاثیر قابل توجهی دارد.

اسپم

بهره‌گیری از سرویس جداگانه

اگر احساس می‌کنید که الگوریتم‌های پیشرفته گوگل، اپل یا دیگر سرویس‌ها در زمینه‌ی تشخیص ایمیل‌های اسپم عملکرد موردنظر شما را ندارند، می‌توانید از سرویس‌های مختص این کار بهره ببرید. به‌عنوان مثال می‌توانیم به SaneBox اشاره کنیم که بعد از اتمام دوره آزمایشی، اشتراک ماهیانه آن از ۷ دلار آغاز می‌شود. این سرویس نه‌تنها ایمیل‌های اسپم را به خوبی کنار می‌گذارد، بلکه می‌تواند اهمیت ایمیل‌های دریافتی را تشخیص بدهد و با انواع سرویس‌ها هم سازگار است.

اسپم

Spamfighter (که برای استفاده شخصی در ویندوز رایگان است) سابقه‌ی بسیار زیادی دارد و به خوبی می‌تواند انواع ایمیل‌های اسپم را شناسایی کند. برنامه ویندوزی MailWasher هم در این زمینه طرفداران زیادی دارد و برای استفاده فقط یک حساب ایمیل رایگان است. اگر می‌بینید حساب ایمیل اصلی شما سرشار از اسپم شده، با بهره‌گیری از چنین برنامه‌ای تا حد زیادی می‌توانید از دست آن‌ها خلاص شوید.

در نهایت باید بگوییم که برای استفاده از سرویس‌های ثالث بهتر است که مراقب باشید به خصوص مواردی که به درون حساب ایمیل شما دسترسی پیدا می‌کنند. قبل از بهره‌گیری از این سرویس‌ها، توصیه می‌شود کمی تحقیق کنید و به قول معروف، بی‌گدار به آب نزنید.

بیشتر بخوانید: بهترین قابلیت‌های کمتر شناخته‌شده Gmail

منبع: Gizmodo

The post سریع‌ترین راهکارها برای خلاص شدن از دست ایمیل‌های اسپم appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala