به گزارش پردیسگیم و به نقل از gamerant همه در حال توجه به شیوع مرگبار ویروس کرونا هستند که از چین شروع شده و از آن زمان تاکنون در نقاط دیگر جهان نیز گزارش شده است. تمام توجهی رسانهها از ویروس کرونا به طور مستقیم به فروش بالا برای بازی Plague Inc است، اما این تنها راه ارتباط ویروس با بازی های ویدیویی نیست.
به صورت آنلاین به این نکته اشاره شدهاست که چندین ارتباط عجیب بین کروناویروس و فرانچایز Resident Evil کپکام وجود دارد. علاوه بر ارتباط آشکار داستان رزیدنت ایول که عموما حول محور شیوع ویروس میچرخد، مشخص شده که یک آزمایشگاه تحقیقاتی زیستی در Wuhan چین وجود دارد که لوگو آن دقیقا مشابه لوگو شرکت Umbrella در بازی Resident Evil است، با این تفاوت که رنگ آن از قرمز به سبز تغییر کرده. برای کسانی که اخبار را دنبال نکرده اند، باید بگوییم که ووهان (Wuhan) یکی از شهرهایی است که توسط دولت چین در تلاش برای جلوگیری از تبدیل شدن اوضاع ویروس کرونا به یک بیماری همه گیر، قرنطینه شده است.
و برای کسانی که ممکن است کاملا با افسانه رزیدنت ایول آشنا نباشند، شرکت Umbrella خود را به عنوان یک شرکت داروسازی معرفی میکند، در حالی که این شرکت در حال توسعه سلاحهای زیستی برای فروش به بالاترین پیشنهاد کننده است. آزمایشهای بیولوژیکی آنها به طور تصادفی منجر به شیوع ویروسی میشود که مردم را به زامبی و دیگر موجودات تغییر یافته تبدیل میکند. این یک تصادف عجیب است که شرکتی با آرم Umbrella در Wuhan قرار دارد وقتی که می دانیم شرکت Umbrella در دنیای Resident Evil با چه کسانی و به چه روشی ارتباط دارد.
کاربر توییتر "Undoomed" به ارتباط دیگری بین "coronavirus" و "Resident Evil" اشاره کرده است، هرچند که این موضوع کمی زیادهروی است. آنها اشاره می کنند که نامگذاری "corona" تحریف و یا شکسته شده اسم "racoon" است. ارتباط بین این دو حرف این است که برخی از بازیهای Resident Evil در Raccoon City برگزار می شوند، اما با مقداری خطای عمدی در ساختار نوشتاری"raccoon" (صحیح آن با یک C)، تقریباً به اندازه شباهت لوگوهای این دو شرکت به هم، قانع کننده است.
هنوز مشخص نیست که چرا RSLW آرم شرکت Umbrella را کپی کرده، اما به نظر می رسد که یک کپی تقریباً دقیق است. تنها تفاوت این است که لوگوی RSLW به جای رنگ قرمز و سفید، سبز و سفید است. ممکن است کسی تصور کند که یک شرکت تحقیقاتی بیولوژیکی می خواهد از مقایسه با چیزی مانند Umbrella از Resident Evil استفاده کند، اما شاید آرم هایی که تقریباً یکسان هستند نیز یک تصادف باشد.
به گزارش پردیسگیم و به نقل از dualshockers استودیو Bluepoint Games اطلاعات بیشتری در مورد پروژه PS5 خود میدهدو ادعا میکندکه این بازی بزرگترین پروژه ساخته شده آنها خواهد بود. اگر از علاقهمندان و دنبالکنندگان کنسولهای سونی هستید، احتمالا نام استودیو Bluepoint بهگوش شما رسیده و با آنها آشنایی دارید. این استودیو که بهنوعی یک تیم مستقل بهشمار میرود، طی دوران فعالیت خود بهقدری در تولید و بازسازی آثار مختلف و تحسینشده خوب عمل کرده است که یک خبر جدید از آنها میتواند جامعهی گیمرهای پلیاستیشن را شدیدا هیجانزده بکند.
از جمله فعالیتهای مورد توجه و تحسین این استودیوی بازیهایی همچون بازسازی بازی و ریمستر فوقالعادهی سهگانهی آنچارتد تا جمعآوری کالکشنهایی مثل Metal Gear Solid HD Collection ،God of War Collection و The Ico & Shadow of the Colossus Collection میباشد.
به گزارش پردیسگیم و به نقل از dualshockers بهنظر میرسدكه الزاماً وجود رقابت موجب ايجاد يک بازار فروش سالم نمیشود. براساس گزارش Mat Piscatella، متخصص تحليل و بررسی آمار فروش بازیهای ويديویی، معرفی فروشگاه آنلاين Store در بازار فروش بازیها پیسی، موجب كاهش مجموع مبالغ پرداختی كاربران برای خريد محتوای اين پلتفرم در ميان تمامی بسترهای عرضه و فروش آنلاين بازيهای ويديويی شده است. درحالیكه هدف از راهاندازی پلتفرمهای توزيع و فروش متعددی مانند استيم و اپيك گيمز، افزايش نوآوری و رقابت بين اين فروشگاهها بیان شده بود، گزارشات جديد نشان میدهند كه اين اقدام تنها موجب دور شدن بخشی از مصرفكنندگان از اين بازار شده است.
اين ادعا از سوی Mat Piscatella در گروه آنالیز و بررسی مطرح شده است. Piscatella، در اكانت توييتر خود به نقل از شركت NPD و Electronic Software گزارش میكند كه با وجود افزايش ۲ درصدی درآمد حاصل از فروش نرامافزار در سال ۲۰۱۹، مجموع فروش محتوای ديجيتالی پلتفرم پیسی در سال ۲۰۱۹ در مقايسه با موعد مشابه سال گذشته كاهش يافته است.
به گزارش پردیس گیم و به نقل از gamerant طرفداران Rockstar Games مدتهاست با شایعات توسعه Grand Grand Theft Auto 6 دست و پنجه نرم میکنند. از زمان انتشار Grand Theft Auto 5 در سال 2013 این بازی در صدر آمار جدولهای فروش است. با شروع سال 2020، طرفداران این سری همچنان به دنبال اخبار جدیدی از سری Grand Theft Auto می گردند و سراسر اینترنت را برای هرگونه مدرک معتبری حفر میکنند، جدیدا نیز خبری تازه از یک منبع غیر محتمل منتشر شده است.
در چند ماه گذشته، ادعاهای بیشتری از سراسر جهان و گوشهکنار رسانههای اجتماعی رو به گسترش است. پیشرفتهای اخیر نشان از یک گزارش مالی برای ساخت یک موضوع open-world میدهد، که میتواند اثباتی بر بازی بعدی GTA باشد. جدیدترین این موارد اضافهشده به انبوهی از تئوریها، از اینستاگرام کسی با سابقه کار قبلی در شرکت Rockstar Games است.
به گزارش پردیسگیم و به نقل از PCgamer اگر دیگر بازی کردن Resident Evil 2 با شخصیتهای آن و یا حتی شخصیت 2B بازی Nier Automata شما را سرگرم نمیکند، اکنون Ciri به این بازی ملحق شده است!
بازی محبوب و دوستداشتنی Stardew Valley برای اولینبار در فوریه سال ۲۰۱۶ روی استیم منتشر و موفق شد تا ماه آپریل همان سال بیش از یک میلیون نسخه به فروش برساند. چنین رقمی برای هر اثری یک دستاور بزرگ محسوب میشود؛ مخصوصا برای Stardew Valley که یک بازی مستقل خاص است و تنها توسط یک نفر ساخته شده. حال چهار سال از انتشار بازی گذشته و این اثر هماکنون روی پلتفرمهای مک و لینوکس، کنسولها و موبایلها هم عرضه شده است و طبق آخرین اخبار منتشر شده، حالا فروش آن از ده میلیون نسخه هم گذشته است.
به گزارش سایت Rely on Horror، شرکت کونامی مشغول کار روی ساخت بازی جدید سایلنت هیل است. از انتشار آخرین قسمت این مجموعه حدود هشت سال میگذرد و در این مدت هیچ بازی کاملی با عنوان سایلنت هیل منتشر نشده است.
چند وقت پیش خبر دادیم که شرکت بازیسازی یوبیسافت به منظور ایجاد تنوع در آثار خود و بالا بردن کیفیت آنها میخواهد تغییراتی درونسازمانی ایجاد کند و تیم تهیهکنندگان خود را مورد بررسی قرار دهد. حال در آخرین خبر متوجه شدهایم که مکسیم بلند (Maxime Beland) کارگردان خوشنام بازی Splinter Cell، به منظور ملحق شدن به تیم مدیریتی جدید یوبیسافت به این کمپانی برگشته است.