سازندگان این عنوان اعلام کردند که آن‌ها به فکر انتشار این بازی برای سایر پلتفرم‌ها، بعد از انتشار آن برای ایکس‌باکس وان هستند. عنوان Black Desert Online یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌ها در دنیا است و زمانی که مایکروسافت اعلام کرد که این بازی به عنوان یک بازی انحصاری برای کنسول ایکس‌باکس وان عرضه […]

Black Desert یک انحصاری زمانی برای ایکس‌باکس وان است

سازندگان این عنوان اعلام کردند که آن‌ها به فکر انتشار این بازی برای سایر پلتفرم‌ها، بعد از انتشار آن برای ایکس‌باکس وان هستند.

عنوان Black Desert Online یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌ها در دنیا است و زمانی که مایکروسافت اعلام کرد که این بازی به عنوان یک بازی انحصاری برای کنسول ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد، توانتست بسیاری از کاربران این کنسول را خوشحال کند. همچنین این بازی این فرصت را برای مایکروسافت به وجود آورد که بتواند در مناطقی که فروش کم‌تری دارند، مانند بازار آسیا، فروش بهتری داشته باشند.

اما چرا تصمیم گرفته شد به جای اینکه این بازی به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن ۴ منتشر شود، به عنوان یک بازی انحصاری ایکس‌باکس وان معرفی شد؟ قاعدتاً حضور در بازاری مانند کشور‌های آسیایی که Black Desert Online محبوب‌تر به شمار می‌رود، می‌تواند فروش این بازی را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد. مدیر استودیوی Pearl Abyss یعنی جیمز هو (James Heo)، در مصاحبه‌ای که با وبسایت خبری گیمینگ‌بولت که در زمینه بازی‌های رایانه‌ای فعالیت می‌کند داشت، دلیل این تصمیم را توضیح داد. وی اظهار داشت که توسعه دهندگان آن‌ها از تجربه‌های کافی برخوردار نیستند و توانایی ساخت بازی‌های ویدئویی برای کنسول‌ها را ندارند و به همین دلیل مساعدت و علاقه‌مندی مایکروسافت برای همکاری با آن‌ها زمینه ساخت این بازی را برایشان فراهم ساخت. در حقیقت این مایکروسافت بود که به افراد این استودیو کمک کرد که بتوانند کار توسعه و ساخت این بازی را انجام دهند و به همین دلیل نیز مدیران این استودیو برای قدردانی و نشان دادن حسن نیت خود، آن را به عنوان یک بازی انحصاری ایکس‌باکس وان معرفی کردند. صحبت‌های وی در این زمینه را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

از آنجایی که Pearl Abyss از تجربه کافی برای کار با کنسول‌ها برخوردار نبود، ما همکاری خود با پلتفرم [ایکس‌باکس وان] را گسترش دادیم. ما متوجه شدیم که ایکس‌باکس با درک بالایی که از بازی ما دارد، و همچنین به دلیل آشنایی بهتر آن‌ها در زمینه بازاریابی و فروش، می‌تواند همکار بسیار خوبی برای ما باشد. ما شاهد این بودیم که نمایندگان مایکروسافت با روی خوش و همچنین پشتیبانی همه‌جانبه به ما ثابت کردند که تصمیم ما کاملاً درست بوده است. ما با هم کار می‌کنیم تا مطمئن شویم سرویس با کیفیتی را برای کاربرانمان ارائه خواهیم کرد و از این بابت بسیار راضی و خوشحالیم.

اما زمانی که از جیمز هو پرسیده شد که آیا این بازی راهی به کنسول پلی‌استیشن ۴ نیز پیدا خواهد کرد یا خیر، هو پاسخ داد که در حال حاضر آن‌ها یک توافق موقت با مایکروسافت دارند و زمانی که مدت آن به اتمام برسد، آن‌ها این بازی را برای سایر پلتفرم‌ها نیز منتشر خواهند کرد. وی در این زمینه گفت:

همانطور که در قبل نیز اعلام شده بود، Black Desert Online به دلیل همکاری ما با مایکروسافت، در ابتدا برای ایکس‌باکس عرضه خواهد شد. ما همچنین در پروسه‌ای قرار داریم که در حال آماده سازی خود برای انتشار این بازی برای سایر پلفترم‌ها هستیم. می‌دانیم که بسیاری از طرفداران مدتی طولانی منتظر نسخه کنسولی بازی Black Desert Online بوده‌اند و تمام سعی و توان خود را به کار خواهیم بست که این مهم را برای طرفدران این بازی به نحو احسن به انجام برسانیم.

منطقی به نظر می‌رسد که به دلیل همکاری مایکروسافت با تیم سازنده عنوان Black Desert Online، به پاس قدردانی از مایکروسافت این بازی را به صورت انحصاری و یا حتی به صورت یک بازی انحصاری زمانی برای ایکس‌باکس وان عرضه کنند. به نظر می‌رسد که مایکروسافت در این زمینه بسیار سرسختانه ظاهر شده است و پشتیبانی بسیار خوبی از تیم سازنده این بازی داشته است. مایکروسافت با ارائه پشتیبانی‌های تکنیکی و مهم به تیم سازنده این بازی و توسعه دهندگان آن کمک بزرگی کرده است. مایکروسافت با انجام این کار، به کسانی که نیاز شدیدی به کمک آن‌ها داشته است، احساس خوب و دلگرم‌کننده‌ای بخشیده و تیم سازنده این بازی نیز برای پاسداشت این حرکت، بازی خود را به صورت یک بازی انحصاری زمانی برای ایکس‌باکس در نظر گرفته‌اند. اما بعد از انتشار این بازی برای کنسول نسل هشتمی مایکروسافت، یعنی ایکس‌باکس وان، می‌توانیم این بازی محبوب را روی کنسول پلی‌استیشن ۴ نیز تجربه کنیم و از آن لذت ببریم. برای اطلاع از آخرین اخبار این بازی و همچنین سایر اخبار مربوط به دنیای بازی‌های رایانه‌ای با ما همراه باشید.

منبع متن: gamefa