استودیوی کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics) بازی محبوب Rise of the Tomb Raider را در سال ۲۰۱۵ میلادی به عنوان یک بازی انحصاری برای کنسول‌های ایکس‌باکس ۳۶۰ و ایکس‌باکس وان عرضه کرد؛ گرچه مدتی بعد و در ماه ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی شاهد انتشار آن برای رایانه‌های شخصی و کمی بعدتر نیز بر روی کنسول پلی‌استیشن […]

۲تقریباً ۷ میلیون نسخه از Rise of the Tomb Raider به فروشگاه‌ها ارسال شده است

استودیوی کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics) بازی محبوب Rise of the Tomb Raider را در سال ۲۰۱۵ میلادی به عنوان یک بازی انحصاری برای کنسول‌های ایکس‌باکس ۳۶۰ و ایکس‌باکس وان عرضه کرد؛ گرچه مدتی بعد و در ماه ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی شاهد انتشار آن برای رایانه‌های شخصی و کمی بعدتر نیز بر روی کنسول پلی‌استیشن ۴ بودیم. همزمانی انتشار این بازی با عناوین رکوردشکنی نظیر Call of Duty Black Ops 3 و Fallout 4 مانع از موفقیت تجاری این بازی در آن زمان شد اما به نظر می‌رسد که فروش این بازی در دراز مدت راضی‌کننده است.

یوسوکه ماتسودا (Yosuke Matsuda)، مدیرعامل شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix)، ناشر بازی مورد بحث، در گفتگو با وب‌سایت GameIndusry.biz، در خصوص این بازی صحبت کرد و اظهار داشت که تاکنون حدود ۷ میلیون نسخه از بازی Rise of the Tomb Raider به خرده‌فروشی‌ها ارسال شده است. این بازی در ماه اکتبر ۲۰۱۶ میلادی برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر شده است که بی‌شک در موفقیت تجاری آن بی‌تاثیر نیست.

ماتسودا در جریان این مصاحبه خود اعلام کرد که بازی Tomb Raider، محصول سال ۲۰۱۳ میلادی که به عنوان نسخه احیاشده این مجموعه شناخته می‌گردد، تاکنون بیش از ۱۱ میلیون نسخه به صورت جهانی فروخته است. همانطور که پیداست، این مجموعه ارزش بالایی برای شرکت اسکوئر انیکس دارد و قطعاً آینده‌ای درخشان در انتظار علاقه‌مندان آن است.

هنوز هیچ اطلاعاتی از نسخه جدید این سری بازی در دست نیست اما شایعات حکایت از توسعه نسخه جدید این سری که قرار است یک سه‌گانه باشد، در استودیوی ایدوس مونترال (Eidos Montreal) دارند. احتمالاً سال آینده میلادی بتوانیم اطلاعات بیشتری از این بازی بدست آوریم و شاهد رونمایی از آن باشیم.

منبع متن: gamefa