Gabe Newell

در نمایشی درباره بازی‌ِ کارتی جدید شرکت Valve با تم DOTA 2 که Artifact نام دارد، "گیب نیوئل" (Gabe Newell) تایید کرد که Valve جدا از چرخه بازی‌های چندنفره‌اش، دوباره به توسعه و انتشار بازی‌ها روی خواهد آورد. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از PC Gamer بعد از صحبت درباره تمرکز برروی Steam و سخت‌افزار در چند سال گذشته، که وی از آن به عنوان "سرمایه‌گذاری‌ـی در آینده" نام برد، "نیوئل" گفت: "Artifact" اولین بازی از چندین عنوانی است که از سمت ما عرضه خواهد شد. پس تقریبا یک خبر خوب. هورا! Valve قصد دارد دوباره به ساخت و عرضه بازی بپردازد. "

"نیوئل" از کلمه بازی‌ها استفاده کرده که جمع است. و این یعنی Artifact تنها عنوانی نیست که Valve برروی ان کار می‌کند. در ژانویه سال 2017 نیز "نیوئل" تایید کرده بود که Valve برروی حداقل یک بازی تماما تک‌نفره کار می‌کند و در ماه بعد در مصاحبه‌هایی با PC Gamer، وی گفت که Valve "برروی 3 بازی واقعیت‌مجازی بزرگ کار می‌کند." بیانیه امروز کاملا روشن نمی‌کند که آیا Valve جدا از این پروژه‌هایی که ذکر شده بازی دیگری هم در دست توسعه دارد یا نه ولی هر چیزی ممکن است. "قرار نیست امروز در این مورد صحبت کنیم ولی به عنوان بخشی از یک چیز مهم، تیر جدیدی که در کمان‌مان داریم این است که اکنون توانایی توسعه سخت‌افزار و نرم‌افزار به صورت همزمان را داریم. "

"نیوئل" درباره پروژه‌های چند سال پیش Valve نظیر SteamVR و هدست Vive نیز صحبت کرد و توضیح داد که در آن زمان شرکت نگران بوده که PC نیز در مسیر اکوسیستم بسته iPhone مانند پا بگذارد. "شما می‌توانید ببینید Microsoft این گونه بود که واو! چگونه می‌توانیم Windows را بیش از پیش شبیه آن کنیم؟ یا "زاکربرگ" (Zuckerberg) با خود می‌گفت که خب من سعی کردم در بازار تلفن‌ها رقابت کنم ولی موفق نشدم پس به سراغ ساخت این چیز جدید یعنی VR می‌روم که به من اجازه می‌دهد اکوسیستم حاشیه‌ای و بسته‌شده Apple را دوباره خلق کنم. و این واقعا سبب نگرانی ما شد؛ چرا که بر این عقیده بودیم که قدرت PC Gaming در بازبودن آن است. پس ما برای جبران آن شروع به سرمایه‌گذاری کردیم. "

Valve

آن سرمایه‌گذاری‌هایی که "نیوئل" گفت بدین معناست که آن‌ها از زمان عرضه DOTA 2 بازی جدید دیگری عرضه نکرده‌اند ولی این کار به معنای اتلاف وقت نیز نبوده است.

"نکته مثبت درباره Vive این است که علاوه بر مطمئن‌بودن از اینکه هیچکس برای آن یک پلتفرم iOS بسته نساخته، Vive به ما فرصت می‌دهد تا تخصص داخلی‌مان در زمینه سخت‌افزار را توسعه دهیم. 5 سال پیش، ما مهندسین برق و یا افرادی که بتوانند روبات بسازند نداشتیم. اکنون تقریبا هیچ پروژه‌ای در زمینه سخت‌افزاری نیست که ما نتوانیم آن را انجام دهیم. اگر نیاز باشد می‌توانیم چیپ ساخته، طراحی صنعتی انجام‌داده و با کارهای دیگری انجام دهیم. پس این به آن اضافه شده است."

با گفتن چنین حرف‌هایی به نظر می‌رسد که باید منتظر چیزهای بیشتری به غیر از بازی‌های جدید از Valve باشیم. "نیوئل" در این مورد گفت:

"ما همیشه کمی به شرکت‌هایی نظیر Nintendo حسودی می‌کرده‌ایم. زمانی که "میاموتو" نشسته و به نسخه بعدی Zelda یا Mario فکر می‌کند، وی به این فکر می‌کند که کنترلر، گرافیک و دیگر قابلیت‌های بازی چگونه خواهد بود. وی می‌تواند قابلیت‌هایی جدیدی نظیر motion input (چیزی که به بازیکنان اجازه می‌دهد با حرکات بدن باسیستم تعامل داشته باشند) را معرفی کند چرا که وی هر دوی آن چیزها را کنترل می‌کند. و او می‌تواند کاری کند که سخت‌افزار تا جای ممکن خوب به نظر بیاید چرا که وی به صورت هم‌زمان نرم‌افزاری که بتواند از آن حداکثر استفاده ببرد را نیز طراحی کرده است. خب این چیزی بود که ما به آن حسودی می‌کردیم و اکنون چیزیست که در آینده استفاده‌ی حداکثریِ ما از آن را خواهید دید. "

در پایان لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع متن: pardisgame