فرضیه‌ای که طی سال‌های اخیر بسیاری از ناشران و سازندگان بازی های ویدیویی به آن می‌پردازند این است که دیر یا زود بازی‌های چند نفره به شدت رواج یافته و شاید در آینده‌ای نزدیک دیگر شاهد بازی‌های داستان محور و تک نفره نباشیم. اما در عین حال همچنان افرادی به مانند کوری بارلوگ، کارگردان عنوان […]

کوری بارلوگ: بازی‌های داستان محور هرگز نخواهند مُرد

فرضیه‌ای که طی سال‌های اخیر بسیاری از ناشران و سازندگان بازی های ویدیویی به آن می‌پردازند این است که دیر یا زود بازی‌های چند نفره به شدت رواج یافته و شاید در آینده‌ای نزدیک دیگر شاهد بازی‌های داستان محور و تک نفره نباشیم. اما در عین حال همچنان افرادی به مانند کوری بارلوگ، کارگردان عنوان محبوب God of War، معتقدند که بازی‌های تک نفره هرگز نخواهند مُرد.

در سال گذشته شاهد انتشار بازی‌های چند نفره و به خصوص محبوبیت سبک بتل رویال در میان بازی‌بازان بوده‌ایم. این محبوبیت‌ها باعث شد تا بسیاری از ناشران و سازندگان بازی های ویدیویی نیز طی مصاحبه های مختلفی به این نکته اشاره کنند که دیر یا زود بازی‌های داستان محور جای خود را به بازی‌های چند نفره خواهند داد. البته انتشار عناوینی به مانند The Legend of Zelda: Breath of the Wild ،Horizon: Zero Dawn و اخیرا God of War تقریبا این فرضیه را رد می‌کند.

آقای کوری بارلوگ اخیرا طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت IGN به این نکته اشاره کرده است که بازی‌های داستان محور به هیچ عنوان فراموش نخواهند شد:

از نظر من بازی‌های تک نفره همانند یک ققنوس می‌مانند. بازی‌های ویدیویی با فراز و نشیب‌های بسیاری روبرو می شوند، ممکن است با وجود نوآوری‌های جدید تغییر کرده و دوباره متولد شوند. من چنین ایده‌ احمقانه‌ای دارم.

آقای بارلوگ با بیان این که درست است بازی‌هایی به مانند Fortnite هم‌اکنون بسیار محبوب هستند اما باعث مرگ بازی‌های داستان محور نمی‌شوند، ادامه داد:

این موضوع فقط آن‌چیزی که بسیار به آن توجه شده است(بازی‌ای که بسیار محبوب شده است) را نشان می‌دهد و معنی دیگری ندارد.

آقای بارلوگ اضافه کرد :

من نمی‌خواهم بر‌روی توسعه‌ی بازی‌هایی کار کنم که بخش داستانی ندارند زیرا محتویات داستانی همان‌چیزی است که من به دنبال آن هستم و نه رقابت( منظور بخش‌های چند نفره رقابتی). البته نه این‌که رقابت الزاماً بد باشد و اتفاقاً بسیار خوشحالم که چنین بخشی در بازی‌ها وجود دارد اما محتویات مورد علاقه‌ی من نیستند. بحث رقابت میان بخش چند نفره و تک نفره و این‌که کدام بخش زنده است یا کدام بخش نابود شده نیست. بلکه این موضوع به مانند یک پارادوکس می‌ماند که می‌گوید ما زنده‌ایم اما در عین حال مرده‌. درست است؟ همیشه به همین صورت است و ما نیز فراز و نشیب‌های زیادی را در طول زمان تجربه خواهیم کرد.

بازی‌های چند نفره ماهیتاً بازی‌هایی هستند که شما می‌توانید وقت و سرمایه خود را در آن‌ها هزینه کنید اما شما به عنوان یک بازی‌باز قادر نبوده تا تنها به تجربه چنین بازی‌هایی بپردازید زیرا نه تنها زمان، بلکه سرمایه کافی برای انجام چنین کاری را نیز نخواهید داشت. در نتیجه صنعت بازی‌های ویدیویی منحصراً چند نفره، نمی‌تواند امکان‌پذیر باشد بنابراین همیشه شاهد بازی‌هایی خواهیم بود که هر دو بخش داستانی و چند نفره را در اختیار دارند.

منبع متن: gamefa