مایکل پکتر: سازندگان Sea of Thieves از کمبود خلاقیت رنج می‌برند

Sony و Nintendo، دو تا از قطب‌های جهان بازی، در طی چند سال گذشته با در پیش گرفتن سیاست‌های مناسب موفق به نشر عناوین انحصاری موفق بسیاری شده و رضایت کاربران خود را تا حد زیادی جلب کردند. در طرف دیگر شرکت آمریکایی Microsoft قرار  دارد که به دلایل مختلف، عمل‌کرد چندان قدرتمندی در چند سال اخیر نداشته و از کمبود و ضعف کیفیت عناوین انحصاری رنج می‌برد. یکی از آخرین عناوین انحصاری این شرکت که برای دو پلتفرم XBox One و Windows منتشر شد عنوان چندنفره‌ی Sea of Thieves ساخته استودیو Rare بود که با استقبال چندان خوبی از سوی منتقدان و عمده گیمرها مواجه نشد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از GamingBolt چندی پیش تحلیل‌گر مشهور صنعت گیم یعنی شخص "مایکل پکتر" نظر خود درباره علت این عمل‌کرد ضعیف بازی Sea of Thieves و کم‌بود های شرکت مایکروسافت در چند سال اخیر را در طی یک مصاحبه اعلام کرد. پکتر می‌گوید: "با احترام این را می‌گویم، ولی من فکر می‌کنم کارمندان استودیو Rare از کمبود خلاقیت رنج می‌برند. بیایید استودیوی 343 Industries را در نظر بگیریم، آن‌ها بر روی سری بزرگ Halo کار می‌کنند و این موضوع آن‌ها را محبور می‌کند طی هر چند سال ایده‌ای بزرگ خلق کرده و خلاقیت بسیاری برای پیاده‌سازی آن خرج کنند. از طرف دیگر نیز استودیو Coalition را داریم که بر روی سری Gears of War کار می‌کنند و درست همان چیزی که درباره 343 Industries گفتم برای‌شان صدق می‌کند. اما Rare در این بین واقعا از کمبود خلاقیت رنج می‌برد، آن‌ها سال‌هاست که از کمبود خلاقیت رنج می‌برند."

پکتر در ادامه صحبت‌های خود درباره کمبود مایکروسافت در عناوین انحصاری این‌گونه توضیح داد: "به عقیده من انتخاب‌های مایکروسافت در این زمینه محدود است. آن‌ها مجبورند با سازندگانی کار کنند که با آن‌ها آشنایی دارند و به همین دلیل انتخاب‌های زیادی برای‌شان در دسترس نیست. آن‌ها برای سال‌های متوالی با استودیو Lionhead کار کردند اما در پایان آن را تعطیل کردند، با Rare نیز سال‌های بسیاری است که هم‌کاری دارند اما نتوانستد نتیجه‌ی خوبی از فعالیت آن‌ها به دست آورند. در حال حاضر شوایعی وجود دارد که بر اساس‌شان مایکروسافت قصد دارد این کم‌بود را با مالکیت یک شرکت بازی‌سازی بزرگ دیگر برای مثال Electronic Arts یا Bethesda جبران کند، شاید این شوایع در کل اشتباه باشند ولی چیزی که روشن است این است که مایکروسافت می‌بایست برای نجات خود از این وضعیت اقدامی جدی انجام دهد."

زمانی که صحبت به عنوان State of Decay 2 رسید، پکتر دیدی مثبت‌تر را در پیش گرفت: "یک بازی زامبی‌محور دیگر! State of Decay در کل یک سری سرگرم‌کننده و جالب است و من شخصا از تجربه قسمت نخست سری لذت بردم. فکر می‌کنم نسخه دوم نیز یک تجربه لذت‌بخش را ارائه بدهد."

ما در نقد و بررسی خود از عنوان Sea of Thieves به آن نمره 7 از 10 را ارائه کردیم. در بخشی از این نقد به قلم کسری کریمی اصل آمده: "Sea of Thieves بستری ایده‎آل است که در صورت رفع نواقص میتواند به یکی از برترین تجربیات موجود در بازار تبدیل شود، اما پیش از آن و در برهه فعلی بازی با وجود ارزشمندی و خلق لحظاتی درخشان، هیچگاه به اوج نمی‎رسد و نواقصش همچون سرعت‎گیری مانع از لذت بردن مخاطبان که هدف نهایی استدیو Rare است می‎شود."

نظر شما چیست؟ آیا با صحبت‌های آقای پکتر موافق هستید؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع متن: pardisgame