از زمان برگزاری اولین دوره‌ی نمایشگاه E3، شرکت سونی یکی از حاضرین هر ساله‌ی این نمایشگاه بوده است. با این حال، این موضوع برای نمایشگاه سال جاری میلادی صحت نخواهد داشت. شرکت سونی تایید کرده است که در نمایشگاه E3 سال ۲۰۱۹ شرکت نخواهد کرد. عدم حضور شرکت سونی به معنی نداشتن یک کنفرانس نیست. […]

مسئول ارشد سونی از دلایل غیبت این شرکت در مراسم E3 امسال گفته است

از زمان برگزاری اولین دوره‌ی نمایشگاه E3، شرکت سونی یکی از حاضرین هر ساله‌ی این نمایشگاه بوده است. با این حال، این موضوع برای نمایشگاه سال جاری میلادی صحت نخواهد داشت. شرکت سونی تایید کرده است که در نمایشگاه E3 سال ۲۰۱۹ شرکت نخواهد کرد. عدم حضور شرکت سونی به معنی نداشتن یک کنفرانس نیست. این شرکت حتی برنامه‌ای برای برپایی یک غرفه برای هواداران را هم ندارد.

با این حال، سوال این‌جا است که چرا شرکت سونی به ناگهان تصمیم به غیبت در یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های مربوط به بازی‌های ویدئویی گرفته است. آقای شاون لیدن (Shawn Layden)، مدیر شعبه‌ی آمریکای شرکت سونی در جدیدترین مصاحبه‌ی خود به دلیل این تصمیم اشاره کرده است. به گفته‌ی آقای لیدن، دلیل اصلی این تصمیم این بوده که برخلاف تغییرات اعمال شده در نحوه‌ی رساندن خبر به کاربران و معرفی بازی‌های جدید در طول سال‌های اخیر، نحوه‌ی برگزاری مراسم E3 همچنان شکل سنتی خود را حفظ کرده است.

دنیا تغییر کرده است. با این حال مراسم E3 لزوما با این تغییرات همراه نبوده است. با توجه به تصمیم ما در زمینه‌ی ساخت بازی‌های کم‌تر ولی بزرگ‌تر در مدت زمان طولانی، ما به این نتیجه رسیدیم که ماه ژوئن سال ۲۰۱۹ زمان مناسبی برای گفتن حرف‌های تازه برای ما نیست. ما احساس می‌کنیم که اگر در مراسم حاضر شویم،  هواداران با توقع بالا به سراغ ما خواهند آمد. آن‌ها با این باور به مراسم می‌آیند که « شرکت سونی قصد دارند مطلب تازه‌ای را به ما بگویند».

ما در حال بررسی این موضوع هستیم که چگونه می‌توانیم مراسم E3 را به یک مراسم مناسب تبدیل کنیم. آیا می‌توان مراسم E3 را به یک گردهمایی هواداران تبدیل کرد که در آن ما مجبور به منتشر کردن یک خبر بزرگ نیستم؟ آیا این مراسم می‌تواند برای جشن گرفتن انتشار بازی‌ها باشد؟ مراسمی که توسعه‌دهندگان را به هواداران نزدیک‌تر می‌کند؟

به نظر می‌رسد در سال پیش رو، شرکت سونی عناوین بزرگ زیادی برای معرفی کردن در اختیار ندارد. البته این شرکت در حال حاضر عناوین عرضه نشده‌ی بسیاری را در اختیار دارد که برخی از آن‌ها در سال جاری عرضه خواهند شد. البته با نزدیک شدن به زمان عرضه‌ی کنسول‌های نسل جدید، طبیعی است که این شرکت تمرکز خود را برروی کنسول جدید و بازی‌های آن گذاشته باشد. به هر حال، باید منتظر ماند و دید این شرکت چه برنامه‌ای برای آینده در نظر گرفته است.

منبع متن: gamefa