"جیم رایان" ریاست شرکت Sony Interactive Entertainment را بر عهده می‌گیرد

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gameinformer، طی خبری ناگهانی، Sony Interactive Entertainment اعلام کرده است که آقای "جیم رایان" (Jim Ryan) به جای "جان کودرا" (John Kodera) ریاست و مدیر عاملی این شرکت را بر عهده خواهد گرفت. پس از اینکه "اندرو هاوس" (Andrew House) در اواخر سال 2017 شرکت Sony Interactive Entertainment را ترک کرد، "جان کودرا" برای جانشینی او به عنوان مقام ارشد انتخاب شد. حال پس از گذشت بیش از یک سال از ریاست کودرا، او و معاونش "جیم رایان" به نوعی مقام‌های شغلیِ خود را با هم عوض کرده‌اند؛ به این گونه که "رایان" به عنوان مقام ارشد اجرایی و "کودرا" به عنوان معاون او، فعالیت خواهند کرد. یکی از دلایل این امر این است که "کودرا" می‌خواهد بر روی حوزه‌های کاربران و شبکه (Network) متمرکز شود.

جیم رایان از سال 1994 در Sony فعالیت داشته است که از این پس کنترل کاملی بر Sony Interactive Entertainment خواهد داشت. در سال 2017، ایده‌ "پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل" (backwards compatibility) توسط او رد شده و در گفت‌و‌گویی اشاره کرده بود:

"در مورد backwards compatibility می‌توانم بگویم که این قابلیت، یکی از ویژگی‌هایی است که علارغم درخواست زیاد برای آن، خیلی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. من به تازگی در رویدادی مربوط به مجموعه بازی Gran Turismo شرکت کردم که در آن بازی‌های PS1 ،PS2 ،PS3 و PS4 به نمایش درآمدند و بازی‌های PS1 و PS2 بسیار کهنه و قدیمی به نظر می‌رسیدند؛ چرا باید کسی بخواهد آن‌ها را تجربه کند؟"

"جیم رایان" از تاریخ 1 آپریل 2019 (12 فروردیین 1398) ریاست شرکت Sony Interactive Entertainment را بر عهده خواهد گرفت. از اخبار مربوط می‌توان به توضیحات شاون لیدن (رئیس استودیوهای جهانی بخش سرگرمی‌های تعاملی Sony) در مورد غیبت این شرکت در رویداد E3 و  مفید نبودن آن اشاره کرد که جزئیات کامل را می‌توانید از اینجا دنبال کنید.

منبع متن: pardisgame