همان‌طور که می‌دانید، استراتژی سونی برای ساخت بازی‌های انحصاری تک‌نفره در این نسل حسابی موفق بود و عناوین فوق العاده‌ای مانند Uncharted 4، Horizon: Zero Dawn، God of War و بسیاری دیگر را در پی داشت. البته کاملاً واضح است که سونی این روند را در نسل بعدی نیز تکرار خواهد کرد. اما آیا بازی‌های […]

پلی‌استیشن ۵ ممکن است بازی‌های انحصاری چندنفره‌ی آنلاین بیشتری داشته باشد

همان‌طور که می‌دانید، استراتژی سونی برای ساخت بازی‌های انحصاری تک‌نفره در این نسل حسابی موفق بود و عناوین فوق العاده‌ای مانند Uncharted 4، Horizon: Zero Dawn، God of War و بسیاری دیگر را در پی داشت. البته کاملاً واضح است که سونی این روند را در نسل بعدی نیز تکرار خواهد کرد. اما آیا بازی‌های داستان محور تنها عناوینی هستند که سونی در نسل بعد ارائه می‌دهد؟

با این‌که شرکت سونی به دنبال کردن سبک‌ محبوب فعلی یعنی بتل رویال علاقه‌ای ندارد. اما احتمالاً در نسل بعد شامل تجربه‌های چندنفره‌ی بیشتری خواهیم بود. در طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت Business Insider، مدیر بخش پلی‌استیشن یعنی آقای شاون لیدن (Shawn Layden) در مورد بازی‌های چندنفره صحبت کرد. وی توضیح داد که آن‌ها در این بخش ضعف داشته و احتمالاً با انتشار پلی‌استیشن ۵، شاهد تلاش بیشتر سونی برای ارائه‌ی عناوین چندنفره‌ی بیشتری خواهیم بود.

کوآپ خانگی؛ این یک دسته‌ی کاملاً جداست که صنعت بازی‌های ویدئوی باید دوباره به آن توجه کند. عناوین ورزشی و برخی بازی‌های مسابقه‌ای این ویژگی را دارند؛ اما دیگر سبک‌ها در این بخش ضعیف هستند. من فکر می‌کنم که این قدرت اینترنت را نشان می‌دهد. اما شاید بهتر باشد تا برای داشتن یک تجربه‌ی خانوادگی‌تر، دوباره به این بخش بازگردیم.

اما نه، من می‌خواستم به چیز‌هایی مانند GTA 5 Online، Call of Duty، Fortnite و چنین تجربه‌هایی اشاره کنم. فکر می‌کنم ما در استودیو‌های جهانی تمرکز خود را برروی بازی‌های داستان محور گذاشته‌ بودیم نه بخش چندنفره؛ قدرت داستان و تجربه‌های بزرگ فوق العاده. این بخشی است که احتمالاً ما در نسل بعد منابع بیشتری را به آن اختصاص خواهیم داد.

با این‌که لیست عناوین انحصاری پلی‌استیشن ۴ با بازی‌های داستانی تک‌نفره احاطه شده است. اما باید در نظر داشته باشید سونی برای پلی‌استیشن ۳ برروی بازی‌های چندنفره‌ی متعددی سرمایه گذاری کرد؛ از عناوین Starhawk، Warhawk و PlayStation All-Stars Battle Royale گرفته تا بخش چند‌نفره‌ی بازی‌های Killzone، Resistance و LittleBigPlanet؛ محتوای چندنفره‌ی زیادی برروی کنسول نسل قبل سونی در دسترس قرار داشت. حال اگر سونی بتواند برای کنسول نسل بعدی خود تعادل مناسبی را بین بازی‌های تک‌نفره و چندنفره ایجاد کند، قطعاً بازی‌بازان بیشتری را راضی خواهد کرد.

منبع متن: gamefa