Shadow of The Tomb Raider و Just Cause 4 فروشی ضعیف و پایین‌تر از حد انتظارات داشتند

شرکت Square Enix نتایج به‌دست آمده را طی جلسه‌ای با سرمایه‌گذاران به اشتراک گذاشته و روز جاری بخشی از آن برای عموم منتشر شده است. 

به گزارش پردیس گیم و به نقل از WCCFTECH، قابل توجه‌ترین جنبه این نتایج، مشخص شدن عملکرد دو بازی Shadow of The Tomb Raider و Just Cause 4 تا پایان نیمه سوم سال مالی است که هر دوی آن‌ها فروشی ضعیف داشتند و Just Cause 4 پایین‌تر از حد انتظارات بود. در ادامه می‌توانید یکی از سوال‌ها و پاسخ آن‌ را مشاهده کنید:

"سوال: چرا Shadow of The Tomb Raider و Just Caue 4 شروعی ضعیف داشتند؟ اگر حجم فروش اولیه نسبت به چیزی که قبلا بوده کمتر شده و فروش‌های دیجیتالی در حال گسترش عمر بازی‌هاست، نیازی به تغییر زمان کارهای تبلیغاتی خود ندارید؟

پاسخ: ما فکر می‌کنیم که نتوانستیم تجربه‌ای به اندازه کافی خوب و جدید ارائه دهیم تا بازیکنان به جای خرید عناوین بزرگ رقیب در طول زمان، به سراغ بازی‌های ما بیایند. همچنین با اینکه تغییر رویه خریدهای فیزیکی به دیجیتالی امری درست و حقیقی است و بازی‌ها رقابت‌های زیادی با هم دارند، فروش‌های اولیه قطعا گزینه مهمی برای افزایش آگاهی کاربر است. به همین دلیل باید به مدت کمی قبل از عرضه، تا میزان خاصی تبلیغات کنیم."

در حالی که افزایش رقابت بین بازی‌های ویدیویی کاملا صحیح است، دیدن اینکه یک شرکت به‌راحتی در بیانیه خود اعلام می‌کند علت ضعف آن‌ها در فروش بخاطر عدم ارائه تجربه‌ای خوب بوده، می‌تواند جالب و امید بخش باشد.

با این حال، چنین چیزی باعث از بین رفتن یکی از مشکلات بزرگ یعنی انتظارات نمی‌شود. Square Enix میزان فروش Just Cause 4 را مشخص نکرد اما گفتند تا پایان نیمه سوم سال 2018، بازی Shadow of the Tomb Raider در بیشتر از 3 ماه توانست 4.12 میلیون را به‌طور کلی به فروش برساند. در حالی که این آمار پایین‌تر از حد انتظارات بودند، همیشه این سوال وجود دارد که دقیقا انتظارات تا چه حد بوده و آیا برای یک بازی بیش از حد هستند یا خیر. Tomb Raider 2013 در عرض یک ماه 3.8 میلیون نسخه فروش داشت ولی باز هم کمتر از حد انتظارات سازنده محسوب می‌شد.

Square Enix در طول جلسه اعلام کرد برنامه‌های بزرگی برای دوران تعطیلات دارند اما وارد جزئیات نشدند. هدف آن‌ها از این برنامه‌ها کسب درآمد 40 الی 50 میلیارد ین تا نیمه سوم سال 2020 است. وقتی از آن‌ها سوال پرسیده شد، هیچ بازی خاصی را معرفی نکردند ولی بخاطر زمان و معرفی‌های دو سال گذشته و همچنین موفقیت Spider-Man برای Sony، بازی Avengers عنوانی است که از این شرکت انتظار داریم.

منبع متن: pardisgame