درست به مانند جدول فروش بریتانیا که رده‌های بالای جدول توسط بازی‌های جدید و رده بالا (AAA) تصاحب شد، حال شاهد موضوع مشابهی در جدول فروش هفتگی ژاپن نیز هستیم؛ با این تفاوت که این بار قهرمانان انیمه یعنی بازی Jump Force صدر جدول را از آن خود کرده‌اند. با جدول فروش هفتگی ژاپن با […]

فهرست فروش هفتگی ژاپن | صدرنشینی قهرمانان انیمه

درست به مانند جدول فروش بریتانیا که رده‌های بالای جدول توسط بازی‌های جدید و رده بالا (AAA) تصاحب شد، حال شاهد موضوع مشابهی در جدول فروش هفتگی ژاپن نیز هستیم؛ با این تفاوت که این بار قهرمانان انیمه یعنی بازی Jump Force صدر جدول را از آن خود کرده‌اند. با جدول فروش هفتگی ژاپن با گیمفا همراه باشید.

جایگاه نخست جدول فروش این هفته‌ی ژاپن، به کراس اور جدید شرکت باندای نامکو یعنی بازی Jump Force اختصاص دارد. این بازی موفق شد در هفته‌ی نخست انتشار خود، ۷۷ هزار نسخه به فروش برساند که آمار قابل توجهی به شمار می‌آید. اما در مکان دوم جدول، بازی جدید Catherine: Full Body قرار دارد که به تازگی برای کنسول پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ویتا عرضه شده است. این عنوان موفق شده تا در هفته‌ی نخست عرضه‌ی خود در کشور ژاپن، ۵۲ هزار نسخه به فروش برساند.

بالانشینان جدول بریتانیا موفق شده تا در هفته‌ی نخست عرضه، در کشور ژاپن نیز میان ۱۰ بازی پرفروش این کشور قرار بگیرند. از دو  بازی Far Cry New Dawn و Metro Exodus  صحبت می‌کنیم. بازی جدید شرکت یوبی‌سافت یعنی Far Cry New Dawn حدود ۲۶ هزار نسخه در کشور ژاپن به فروش رسانده و از این روی در رتبه‌ی پنجم قرار گرفته است. نسخه‌ی جدید سری Metro با نام Metro Exodus که در بریتانیا رکورد فروش نسخه‌های قبلی خود را پشت سر گذاشت، در کشور ژاپن نیز عملکرد قابل قبولی داشته است. این بازی توانسته ۱۷ هزار نسخه به فروش برساند و از این روی پایین‌تر از عنوان جدید یوبی‌سافت، در رتبه‌ی هفتم قرار گیرد.

با وجود عرضه‌ی بازی‌های جدید، عناوین Kingdom Hearts 3 و Resident Evil 2 همچنان جایگاه خود را در میان ۱۰ بازی پرفروش ژاپن حفظ کرده و به ترتیب مکان‌های ششم و دهم جدول را به خود اختصاص داده‌اند. لازم است اشاره کنیم Kingdom Hearts 3 و Resident Evil 2 به ترتیب ۱۹ و ۱۱ هزار نسخه در کشور ژاپن به فروش رسانده‌اند.

بازی‌های انحصاری :

اگر بخواهیم در رابطه با بازی‌های انحصاری و میزان فروش آن‌ها در کشور ژاپن صحبت کنیم، بدون شک می‌توان نینتندو را برنده‌ی بی چون و چرای این هفته دانست. نینتندو این هفته هفت نماینده در میان ۲۰ بازی پرفروش کشور ژاپن دارد و نسخه‌ی نینتندو سوییچ بسیاری از عناوین حاضر نیز بیشترین میزان فروش را به خود اختصاص داده است. البته در این زمینه، می‌توان گفت دو کنسول پلی‌استیشن ۴ و نینتندو سوییچ با یکدیگر برابری می‌کنند.

عناوین New Super Mario Bros. U Deluxe،Super Smash Bros. Ultimate ،Pokemon: Let’s Go ،Pikachu وMario Kart 8 Deluxe  همچنان به فروش موفق خود ادامه داده و دیگر به یک عضو جدانشدنی از میان ۱۰ بازی پرفروش کشور ژاپن تبدیل شده‌اند. این در حالی است که نه سونی و نه مایکروسافت هیچ نماینده‌ای در میان ۲۰ بازی پرفروش ژاپن ندارند.

در ادامه شما می‌توانید لیست پرفروش‌ترین بازی‌ها را مشاهده کنید:

نام بازی رتبه‌ی این هفته فروش این هفته مجموع فروش
Jump Force ۱ ۷۶,۸۹۴ ورودی جدید
Catherine: Full Body ۲ ۵۱,۸۲۴ ورودی جدید
New Super Mario Bros. U Deluxe ۳ ۳۴,۵۴۱  ۴۳۱,۷۷۱
Super Smash Bros. Ultimate ۴ ۲۹,۸۴۳  ۲,۸۶۰,۹۸۶
Far Cry: New Dawn ۵ ۲۶,۲۸۵ ورودی جدید
Kingdom Hearts III ۶ ۱۹,۲۶۵ ۷۵۵٫۸۱۰
Metro Exodus ۷ ۱۷,۵۱۳ ورودی جدید
Pokemon: Let’s Go, Pikachu! / Let’s Go, Eevee! ۸ ۱۵,۲۸۷ ۱,۴۹۰,۷۸۹
Mario Kart 8 Deluxe ۹ ۱۲,۲۴۹ ۲,۱۳۳,۰۲۱
Resident Evil 2 ۱۰  ۱۱,۶۳۶ ۳۳۸,۴۹۲
Super Mario Party ۱۱ ۱۰,۹۴۲ ۱,۰۱۸,۸۸۹
Nobunaga’s Ambition: Taishi with Power-Up Kit ۱۲ ۱۰,۳۲۶ ورودی جدید
Catherine: Full Body ۱۳ ۹,۲۴۱ ورودی جدید
Minecraft: Nintendo Switch Edition ۱۴ ۸,۹۰۵  ۶۰۷,۵۰۲
The Legend of Zelda: Breath of the Wild ۱۵ ۸,۲۳۵ ۱,۲۹۲,۰۶۵
Splatoon 2 ۱۶ ۷,۱۹۳ ۲,۹۳۲,۶۲۹
Kin’iro no Corda: Octave ۱۷ ۴,۵۸۵ ورودی جدید
Ace Combat 7: Skies Unknown ۱۸ ۳,۷۵۸ ۲۳۱,۶۵۹
Dragon Quest Builders 2 ۱۹ ۳,۷۵۸  ۲۳۱,۶۵۹
Nobunaga’s Ambition: Taishi with Power-Up Kit ۲۰ ۳,۷۰۵ ورودی جدید

فروش کنسول‌ها:

علاوه بر عملکرد فوق العاده‌ی بازی‌های نینتندو سوییچ، میزان فروش این کنسول نیز در کشور ژاپن عملکر خیره‌ کننده‌ای داشته است. بر اساس گزارش‌ها، آمار و ارقام منتشر شده توسط Medi Create، کنسول نینتندو سوییچ بار دیگر با فروش بالای خود، این هفته نیز به مانند هفته‌های گذشته کوی رقابت را از سایر رقبا به مانند سونی و مایکروسافت ربوده است. نینتندو توانسته این هفته بالای ۶۵ هزار دستگاه کنسول نینتندو سوییچ را به فروش برساند و در جایگاه نخست جدول فروش کنسول‌ها قرار بگیرد. در جایگاه دوم و سوم، دو کنسول شرکت سونی یعنی پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۴ پرو قرار دارند که در مجموع حدود ۲۰ هزار دستگاه  از این کنسول‌ها در کشور ژاپن به فروش رفته است.

در ادامه شما می‌توانید لیست پرفروش‌ترین سخت افزارها را مشاهده کنید:

نام بازی رتبه‌ی این هفته فروش این هفته  فروش هفته‌ی گذشته
نینتندو سوییچ ۱ ۶۵,۹۵۸ ۶۱,۲۸۰
پلی‌استیشن ۴ ۲ ۱۱,۷۹۲ ۱۱,۵۸۳
پلی‌استیشن ۴ پرو ۳ ۷,۸۹۲ ۸,۱۱۱
نیو نینتندو (New 2DS LL) ۴ ۸,۱۱۱ ۳,۲۱۶
پلی‌استیشن ویتا ۵ ۱,۷۶۷ ۱,۴۷۵
New 3DS LL ۶ ۱,۲۵۴ ۱,۰۷۰
۲DS ۷ ۱۴۲ ۱۳۸
اکس باکس وان اکس ۸ ۵۵ ۱۲۹
اکس باکس وان ۹ ۱۳ ۱۶

هفته‌ی آینده منتظر چه عناوینی باشیم؟

به نظر می‌رسد با عرضه‌ی بازی Anthem و دیگر بازی‌های جدید طی هفته‌های آتی، تغییرات در بالای جدول همچنان ادامه داشته و شاهد رقابتی نفس گیر و هیجان انگیز در جدول فروش ژاپن خواهیم بود. پس هفته‌های آینده نیز با گیمفا همراه باشید. نظرات خود در این زمینه را می‌توانید با ما به اتشارک بگذارید.

در هر صورت فهرست بازی‌هایی که به تدریج تا پایان ماه فوریه عرضه خواهند شد به شرح زیر است :

نام بازی  تاریخ عرضه پلتفرم مقصد
Anthem ۲۲ فوریه‌ی ۲۰۱۹ (جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷) پلی‌استیشن ۴، اکس باکس وان و رایانه‌های شخصی
Dirt Rally 2.0 ۲۶ فوریه‌ی ۲۰۱۹ (سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷) پلی‌استیشن ۴، اکس باکس وان و رایانه‌های شخصی
Trials Rising ۲۶ فوریه‌ی ۲۰۱۹ (سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷) پلی‌استیشن ۴، اکس باکس وان، رایانه‌های شخصی و نینتندو سوییچ
Deltarune: Chapter 1 ۲۶ فوریه‌ی ۲۰۱۹ (سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷) نینتندو سوییچ

منبع متن: gamefa