Devil May Cry…! نامی آشنا برای تقریبا هر گیمری که روی این کره خاکی زندگی و اندک اطلاعاتی راجع به گیم و دنیای آن دارد. مجموعه‌ای که اکنون برای عده زیادی، پا فراتر از صرفا یک بازی می‌گذارد و تبدیل به یک بت، شاید هم یک خدا می‌شود. بازی‌های با ابهت زیادی در دنیای گیم […]

زاده‌ی شیطان | پیش نمایش بازی Devil May Cry 5

Devil May Cry…! نامی آشنا برای تقریبا هر گیمری که روی این کره خاکی زندگی و اندک اطلاعاتی راجع به گیم و دنیای آن دارد. مجموعه‌ای که اکنون برای عده زیادی، پا فراتر از صرفا یک بازی می‌گذارد و تبدیل به یک بت، شاید هم یک خدا می‌شود. بازی‌های با ابهت زیادی در دنیای گیم وجود دارند که مورد احترام همه هستند و حتی مخالفان نیز معمولا چنین بازی‌ها یا شخصیت‌هایی را مورد توهین قرار نمی‌دهند. The Witcher، Resident Evil، Dark Souls و همین طور Devil May Cry را می‌توان نمونه‌های بارز چنین بازی‌هایی دانست. اولین DMC تاریخ در سال ۲۰۰۱ و با همکاری نینجا تئوری و کپ‌کام ساخته شد، عنوانی که توانست به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کند، به متای ۹۴ برسد، فروشی راضی کننده داشته باشد و بنیان گذار یک امپراطوری نو در صنعت گیم باشد و Resident Evil تنها شاهکار کپکام لقب نگیرد. بعدها نسخه‌های دوم، سوم و چهارم این بازی هم منتشر شدند و اکثرا با رضایت منتقدین همراه بودند و البته از نظر داستانی، نمی‌توان به آن‌ها “دنباله” گفت. در واقع به لحاظ داستانی، شرایط مجموعه Devil May Cry کمی پیچیده است و فقط طرفداران قدیمی آن از آن سر در می‌آورند. شرح وقایع این سری بدین صورت است که Devil May Cry 3 در واقع دنباله نسخه اول Devil May Cry  است و نسخه‌ای که کمتر از یک ماه دیگر منتشر می‌شود و Devil May Cry 5 نام دارد اصلا دنباله Devil May Cry 4 نبوده، بلکه از نظر داستانی، دنباله‌ای برای Devil May Cry 2 محسوب می شود. به مانند Assassin’s Creed موفق که در ابتدا قرار بود نسخه‌ای فرعی برای Prince of Persia باشد، Devil May Cry نیز دقیقا چنین رابطه‌ای را با Resident Evil دارد. حال در سالی به سر می‌بریم که کپ‌کام دو بازی بزرگ یعنی Devil May Cry 5  و Resident Evil 2 Remake را دارد که یکی منتشر شده و به بهترین نحو ممکن رسالت خود را به انجام رسانده و دیگری هم در شرف انتظار است و طرفدارانی را دارد که نمی‌توانند برایش صبر کنند.

آخرین نسخه Devil May Cry – اگر از DMC: Devil May Cry که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد فاکتور بگیریم – در سال ۲۰۰۸ منتشر شد که نسبت به نسخه‌های قبلی بازی نسبتا ضعیف‌تری به شمار می‌رفت. تجدید دیدار طرفداران با Devil May Cry بعد از ۱۱ سال، بدون شک شیرین است و درک کردن حس و حال طرفداران این فرنچایز کار چندان ساده‌ای نیست! حدودا ۲۰ روزی که تا زمان انتشار بازی باقی مانده شاید عذاب آور باشد، اما عذابی شیرین است! البته شایعات می‌گویند که کاربران رایانه‌های شخصی باید چند ماه دیگر هم صبر کنند تا به معشوق خود برسند! بازه زمانی سخت و لذت بخشی که شاید هر روز آن معادل یک سال بگذرد! نمی‌دانم، صادقانه بگویم حس و حال طرفداران Devil May Cry را نه می‌توانم درک کنم و نه می‌توانم توصیف کنم. حقیقت اما این است که امسال، سال ۲۰۱۹، سالی درخشان و به یاد ماندنی برای طرفداران Capcom است. کنفرانس مایکروسافت در E3 2018 نیز احتمالا بهترین اتفاق رخ داده در E3 برای این طرفداران مشتاق و تشنه به تجربه یک Devil May Cry جدید است. در ادامه قصد داریم که ابتدا نگاهی به روند ساخت و توسعه Devil May Cry 5 بیندازیم و سپس، در مورد بازی و محتویات آن صحبت کنیم تا حتی اگر آشنایی کافی با یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ را ندارید هم، بتوانید با خواندن این مطلب طولانی و مفصل، هر آن چه که لازم دارید را بدانید.

آقای Hideaki Itsuno ژاپنی را بیشتر افرادی که خود را طرفدار کپ کام می‌دانند تا حدی می شناسند. مرد ۴۷ ساله‌ای که هم اکنون کارگردان بازی Devil May Cry 5 است و پیش از این روی بازی‌هایی مثل Dragon’s Dogma، Resident Evil Outbreak، Dragon’s Dogma: Dark Arisen و همین طور نسخه‌های قبلی سری DMC کار کرده و کارنامه قابل دفاعی دارد. احتمال شکست عنوان Devil May Cry 4: Special Edition این تئوری را مطرح می‌کرد که شاید سری DMC هم برای همیشه به پایان برسد. البته بعدا آقای ایتسونو این شایعه را تکذیب کرد و به هواداران اطمینان داد که ادامه حیات DMC وابسته به نسخه نام برده شده نیست. عنوان Devil May Cry 5 نیز در ابتدا قرار بود که در سال ۲۰۱۷ معرفی شود. اتفاقی که به خاطر Resident Evil 2 Remake رخ نداد. جالب این جاست که مجله ژاپنی فامیتسو حدود ۵ ماه بعد از معرفی DMC 5 در رویداد E3 2018، مطرح کرد که حدود ۷۵ درصد روند توسعه بازی به پایان رسیده است. از طرفی، رقابت دوستانه Resident Evil و Devil May Cry، نسخه جدید هر دو بازی را مجبور می‌کرد که بهترین باشند. فشاری که در نهایت به سود Resident Evil 2 Remake و طرفدارانش شد و امیدوار هستیم که Devil May Cry 5 نیز بتواند به صورت مشابه از این قضیه نفع ببرد. عنوان Devil May Cry 5 یک بازی نسبتا پر هزینه است و مشخص است که کپ کام و ایتسونو امیدهای زیادی به این بازی دارند. عنوانی که قصد دارد ایده‌هایی جدید را به سری DMC معرفی کند و از افراد کاربلدی هم در ساخت آن استفاده شده. بعضی از این افراد را در ادامه مقاله بیشتر خواهیم شناخت و شاید در موردشان هم در صورت لزوم، اطلاعاتی خدمتتان ارائه دهیم. پس بهتر است مقدمه چینی در مورد بازی Devil May Cry 5 را تمام کنیم و از این بیشتر شما را منتظر نگذاریم. این شما و این هم پیش نمایش بازی Devil May Cry 5!

با پیش نمایش بازی Devil May Cry 5 همراه ما باشید.

همان طور که اشاره کردیم به طور کلی نمی‌توان نسخه‌های مختلف Devil May Cry را به ترتیب، دنباله هم دیگر دانست. بنابراین Devil May Cry 5 دنباله داستان Devil May Cry 4 نیست بلکه دنباله DMC 2 است، نسخه‌ای که قطعا از ضعیف‌ترین نسخه‌های منتشر شده Devil May Cry تا کنون است. اتفاقات بازی در واقع چندین سال بعد از اتفاقات Devil May Cry 4 و مدتی بعد از وقایع Devil May Cry 2 رخ می‌دهند جایی که Nero و Dante برای از بین بردن اهریمنی جدید از طرف شخصیتی تحت عنوان “V” استخدام می‌شوند. اهریمنی که برای شهر Red Grave City مشکلات زیادی را به وجود آورده است و به نظر تهدیدی جدی‌تر نسبت به تهدیدهای قبلی می رسد. تا این جا، چیزهایی بود که قبلا سازندگان به ما گفته بودند و از این جا به بعد بیایید کمی دقیق‌تر نگاهی به داستان بازی بیندازیم. جایی که شما بازی را آغاز می‌کنید، در واقع ۱ ماه از ظهور یا شاید هم بازگشت V گذشته و شهر در اختیار شیاطینی قرار دارد که با خوردن خون انسان قوی‌تر می شوند. شخصیت Nico در بازی نقش مهمی را ایفا خواهد کرد، دختر جوانی که به عنوان دستیار و دوست Nero به وی کمک می‌کند و قبلا هم در تریلرهای بازی او را ملاقات کرده‌ایم. البته قبلا Nico را در نسخه‌های دیگر DMC ندیده‌ایم و وی یکی از شخصیت‌های جدیدی است که آقای ایتسونو خلق کرده. در مورد این شخصیت جدید، بد نیست بدانید که یکی از دلایل جدی خلق شدن وی، علاقه شدید ایتسونو به دخترانی است که روی بدن خود خالکوبی‌های پر تعداد دارند و سیگار می‌کشند.

در واقع به لحاظ شخصیت پردازی، Nico کاملا متفاوت با این چیزی است که قبلا در بطن دیگر کاراکترهای DMC دیده‌ایم. اکنون با دختری طرف هستیم که اغلب جدی نیست و رفتارهای عجیب و ساده‌لوحانه خاص خود را دارد. همچنین بد نیست بدانید که Nico در واقع نوه Nell Goldstein است، کسی که سلاح‌های کمری مخصوص دانته را ساخته است. از آن جا که این شخصیت برای اولین بار است که پا به دنیای Devil May Cry می‌گذارد، بهتر بود که شما را با وی آشنا کنیم. Nico شخصیت قابل بازی نیست اما در مبارزات کمک زیادی به نیرو می کند. سه کاراکتر اصلی بازی را اما قطعا به خوبی می‌شناسید و نیاز نیست که توضیح زیادی در موردشان بدهیم. در حد خلاصه اما، بد نیست اشاره کنیم که خود Nero برای اولین بار در Devil May Cry 4 حاضر شد و خیلی سریع به محبوبیت لازم رسید. نیرو در واقع نسبتی با Sparda دارد. در رمان Devil May Cry 4 اشاراتی دیده می شود مبنی بر این که نیرو اصلا پسر ویرجیل است! او هم طبیعتا توانایی‌های فوق انسانی دارد و اطلاعات بیشتر در مورد وی را هم می‌توانید با بازی کردن Devil May Cry 4 یا خواندن داستان آن به دست بیاورید. در اواخر سال ۲۰۱۸ رسما اعلام شد که شخصیت V نیز در Devil May Cry 5 قابل بازی است. بدین ترتیب وی در کنار دانته و نیرو، به عنوان سومین کاراکتر قابل بازی DMC5 در این نسخه حضور خواهد داشت. با توجه به این که بازی Devil May Cry 5 اولین حضور V در این سری محبوب خواهد بود، احتمالا چیزهای زیادی در مورد این شخصیت نمی‏دانید. همچون نیکو، V هم شخصیت جدیدی در این سری است و در مورد مکان و زمان تولدش اطلاعاتی در دست نیست. در یکی از تریلرهای بازی البته به حالتی شاعرانه می‌گوید که تنها دو روز سن دارد! از نکات جالب وی می‌توان به این مورد اشاره کرد که به دلایلی نامعلوم به دنبال شمشیر Sparda است و برای رسیدن به آن حتی حاضر است که دانته را هم بکشد. شوخ طبع است و زیاد شعر می‌گوید، پر از رمز و راز است و انگیزه‌هایش هنوز مشخص نیستند. مثل نیکو، V هم قطعات خالکوبی زیادی روی دستان و بدن خود دارد و قدش بلند، لاغر و خوش قیافه است. به نظر می‌رسد که بازیکنان بتوانند با V به خوبی ارتباط برقرار کنند.

و در نهایت نوبت به شخصیت محبوب و معروف دانته می‌رسد که هم نسبت به سه شخصیت قبلی از قدمت بیشتری برخوردار است و هم از نظر محبوبیت قابل مقایسه با دیگر شخصیت‌های حاضر در Devil May Cry 5 نیست. Dante لقب‌های زیادی را یدک می‌کشد که شاید جذاب‌ترینشان Devil Hunter باشد. وی پسر دوم شیطانی به نام Sparda و انسانی به نام Eva است که اولی پدر و دومی مادرش هستند. برادر کوچک‌تر ورجیل شاید به لحاظ محبوبیت در رتبه اول کاراکترهای دنیای Devil May Cry 5 باشد و به نوعی یک مزدور است. وی همان کسی است که مغازه‌ای به نام Devil Never Cry باز کرد که بعدا نامش به Devil May Cry تغییر یافت. نیمه انسان – نیمه شیطان خوشتیپ دنیای DMC را همه می‌شناسند و توضیحات بیشتر در مورد وی چندان کمکی به خوانندگان نمی‌کند. شخصیت Trish هم شخصیت مهمی است که همه ما وی را می شناسیم و خبر خوب این است که این دختر مو طلایی در Devil May Cry 5 نیز ایفای نقش خواهد کرد. ورجیل هم شاید از دیگر کاراکترهای مهم این سری باشد که در DMC5 حاضر نخواهد بود. Devil May Cry 5 کلکسیونی از شخصیت‌ها را در خود جای داده که برخی جدید و برخی نام آشنا هستند. به نظر می‌رسد که این بازی از داستانی قدرتمند بهره ببرد و به لطف شخصیت پردازی قابل قبول، بازیکنان بتوانند با شخصیت‌های جدید بازی هم به خوبی ارتباط برقرار کنند. البته این ها همه تئوری هستند و باید تا انتشار بازی صبر کنیم اما با توجه به اطلاعات روی کاغذ و همچنین سابقه درخشان کپ کام در این زمینه، می‌توان امیدهای زیادی به Devil May Cry 5 و داستانش داشت.

دو شخصیت قابل بازی DMC 5 در یک قاب! دانته نیز در این بازی قابل بازی کردن است.

اجازه دهید تا صحبت‌های بیشتر در مورد داستان بازی Devil May Cry 5 را به بعد از انتشار آن موکول کنیم و اکنون راجع به گیم پلی بازی صحبت کنیم. عموما در کنار بزرگانی چون God of War، Ninja Gaiden و Darksiders از سری Devil May Cry هم به عنوان یکی از بهترین هک اند اسلش‌های تاریخ نام برده می شود. یکی از سلاح‌های مهم بازی بازوی جدید نیرو به نام Devil Breaker است که توسط نیکو طراحی شده و جایگزین Devil Bringer می شود. این سلاح را می‌توانید در ادامه هم ارتقا دهید که این کار را Nico برایتان انجام می‌دهد. وی در بازی نقش یک مغازه دار را هم ایفا خواهد کرد. ارتقاهایی که روی این سلاح انجام می‌گیرند در نهایت می‌توانند باعث بیشتر شدن برد مفید آن شوند یا قدرتش را افزایش دهند. شما این بازوی مصنوعی نیرو را می‌توانید در شرایط مختلف به کار بگیرید. این سلاح هشت ورژن مختلف دارد که در دموی منتشر شده از بازی، برخی از بازیکنان تا دو ورژن آن را تجربه کرده‌اند. این نکته را نیز بدانید که Devil Breaker قابل شخصی سازی است و در طول بازی هم می‌توانید DB‌های خود را تغییر دهید. دانته، نیرو و وی شخصیت‌های متفاوتی هستند و هر کدام را به صورت جداگانه باید ارتقا دهید. در واقع تقویت کردن مهارت‌های هر یک از این سه شخصیت تاثیری روی کاراکترهای دیگر ندارد و اصلا یکی از جذابیت‌های احتمالی Devil May Cry 5 نیز همین نکته است! سه شخصیت متفاوت که هر کدام سبک مبارزه خود را در میدان نبرد پیاده سازی می کنند. به عنوان مثال، شخصیت وی به ندرت خود را به زحمت می‌اندازد و کار خود را بیشتر با جادو انجام می‌دهد. با استفاده از روش‌های فوق بشری، تمام دشمنان خود اعم از بزرگ و کوچک را نابود می‌کند و سبک خاص و جالبی دارد. او می‌تواند از موجودات غول پیکر در مبارزات خود کمک بگیرد، یک پلنگ سیاه را به جان دشمنان بیندازد و یا از توانایی‌هایی چون صاعقه استفاده کند. نیرو هم بیشتر با شمشیر خود کار می‌کند و دویل بریکر های مختلف در مبارزات به کمکش خواهند آمد. از مهم‌ترین دویل بریکرهای بازی هم می توان به Helter Skelter ، Tomboy ، Rawhide و Ragtime اشاره کرد. اولین دویل بریکر نیرو در بازی Overtune خواهد بود که می‌تواند به دشمنان شوک الکتریکی شدیدی وارد کند. همان طور که اشاره شد هر چه قدر که بیشتر بازی را جلو ببرید و امتیازات بیشتری بگیرید، دویل بریکرهای بیشتری هم برایتان باز خواهند شد. در نهایت می رسیم به دانته، شکارچی شیاطین افسانه‌ای! دانته در مبارزات خود بیشتر از شمشیرهایش استفاده می‌کند و در وهله بعد نیز استفاده از دو سلاح کمری خود را در دستور کار قرار می‌دهد. او می‌تواند انواع و اقسام حرکات مختلف را با شمشیرهایش انجام دهد و به روش‌های متوعی، دشمنان خود را سلاخی کند. نکته دیگری که باید بدانید این است که دانته می‌تواند سلاح‌های کمری خود را با یک جفت شات گان عوض کند. طبیعتا شات گان ها در فاصله های نزدیک با دشمنان خیلی بهتر عمل می کنند. در مورد سلاح‌های سرد دانته هم این قضیه برقرار است و می‌تواند شمشیرهای خود را تغییر دهد. البته دانته یک موتور با تیغه‌های بران هم دارد که قادر است انبوهی از دشمنان را به دو تکه تقسیم کند.

دانته می‌تواند ۴ سبک مبارزه را انتخاب کند. در واقع شخصی سازی دانته صرفا به سلاح‌های وی خلاصه نمی شود و سبک کلی مبارزه وی را نیز می‌توانید تغییر دهید. هر استایل مبارزه نیز برای خود می‌تواند ارتقا پیدا کند و قابلیت‌های جدیدی را به خود اضافه کند. این استایل ها را می‌توانید بین همدیگر سوییچ کنید و در شرایط مختلف از آن‌ها استفاده کنید. این را در نظر داشته باشید که برای گرفتن کنترل شخصیت دانته باید از زمانی که بازی را آغاز می‌کنید، چند ساعتی صبر کرده و شکیبا باشید. از یک جایی به بعد شخصیت دانته نیز وارد کار می‌شود و خواهید توانست که کنترل این شخصیت را هم در دست بگیرید. سازندگان سعی کرده‌اند که مبارزات در بازی Devil May Cry 5 متفاوت با آن چیزی باشد که قبلا دیده‌ایم. حضور Devil Breaker مطمئنا می‌تواند کمک شایانی به تنوع در مبارزات بازی کند. مثلا یکی از قابلیت‌های یکی از انواع دویل بریکرها، این است که می‌توانید دشمنان را به سمت خود کشیده و با یک ضربه مشت مهلک، آن‌ها را از بین ببرید. اهمیت دویل بریکرها اما در مبارزات با باس‌ها و دشمنان قدرتمندتر بیشتر و محسوس تر نمایان می شود. شما تقریبا هر کاری که دوست داشته باشید را می‌توانید با انواع دویل بریکرها انجام دهید و به شیوه‌های مختلف از شر باس‌های بازی خلاص شوید. باس‌هایی که ظاهرا از تنوع قابل قبولی هم برخوردار هستند و قرار است برایتان دردسرهای زیادی درست کنند! در آن واحد شما می‌توانید ماکزیمم تا ۴ دویل بریکر را با خود حمل کنید، یعنی نصف تمام دویل بریکرهای بازی! به صورت نرمال، طرفداران و بازیکنان ارتباط نزدیک تری با دانته و سبک مبارزات وی دارند. عادت کردن با سیستم مبارزات Nero کمی دشوارتر است و شاید چند ساعت ابتدایی بازی برایتان خسته کننده باشد. به توصیف یکی از منتقدانی که چند ساعتی از Devil May Cry 5 را تجربه کرده است، سیستم مبارزاتی نیرو کمی دقیق تر است و آن لذت و هیجان دانته را ندارد. در سمت مقابل اما، در اختیار گرفتن کنترل دانته به نظر می‌رسد که از جذابیت بالاتری برخوردار باشد و با مبارزات سرعتی تری رو به رو شویم. اگر از بازی کردن با نیرو لذت می‌برید، از بازی کردن با دانته بیشتر لذت خواهید برد! دانته می‌تواند از مشت خود، شمشیرهای خود، سلاح‌های گرم خود و حتی موتور سیکلت خود در مبارزات استفاده کند. این در حالی است که در سمت مقابل، نیرو هم دویل بریکرهای متنوعی دارد و با ارتقا دادن آن‌ها، مبارزات با اهریمن‌ها نیز لذت بخش تر خواهند شد. در کل اگرچه سلیقه نقش مهمی را ایفا خواهد کرد اما به صورت کلی، احتمالا کاربران از کنترل کردن دانته بیشتر لذت خواهند برد. توجه داشته باشید که بازی را با شخصیت Nero آغاز خواهید کرد.

هر سه شخصیت قابل بازی در Devil May Cry 5 سبک مبارزاتی متفاوتی دارند. V شخصیت کاملا جدیدی است و بهتر است پس از انتشار بازی وی را قضاوت کنیم اما به نظر می رسد که بر حلاف دانته و نیرو، او بیشتر کارش را با جادو و قدرت‌های فرا بشری راه می اندازد و چندان تمایلی برای درگیر شدن به روش سنتی ندارد.

اولین و واضح‌ترین امتیاز حضور سه کاراکتر قابل بازی در Devil May Cry 5 و همچنین تفاوت اساسی در استایل‌های مبارزه آن‌ها، ایجاد تنوع است. به عبارت دیگر، بازی کردن با هر شخصیت تجربه خاص خود را دارد و بازی هم شما را مجبور می‌کند که این تجربه ها را از دست ندهید. یکی از منتقدانی که DMC 5 را تجربه کرده، این بازی را خیلی جالب توصیف می‌کند. او Devil May Cry 5 را به یک ماشین مدرن اسپورت تشبیه می‌کند که چند موتور دارد و از تنظیماتی مختلفی بهره مند است. این ماشین می‌تواند از سه حالت طبیعی، داینامیک و حالت مسابقه‌ای پشتیبانی کند. بدین ترتیب شما در یک ماشین نشسته‌اید اما بر اساس تنظیمات این ماشین، می‌توانید تجربه‌های مختلفی داشته باشید و دقیقا مثل این است که شما دست کم سه ماشین متفاوت دارید. حکایت Devil May Cry 5 و سه شخصیت Dante، Nero و V هم همین است. در مورد استایل مبارزه V کمتر از دو شخصیت دیگر صحبت کردیم و تنها در پاراگراف‌های بالایی اشاره‌ای کوچک بدان داشتیم. حقیقتا اطلاعاتمان در مورد V کمتر از دیگر شخصیت‌های قابل بازی در Devil May Cry 5 است و منابع معتبری که نسخه دموی بازی را تجربه کرده‌اند نیز چیز خاصی در موردش نگفته‌اند. از روی تریلرها می‌توان با قاطعیت گفت که V کارش را با جادو و خواندن ورد انجام می‌دهد و میانه‌ای با برخوردهای فیزیکی و استفاده از سلاح‌های سرد و گرم ندارد. در مورد منوی مهارت‌ها یا Skill‌های بازی هنوز صحبت نکردیم و احتمالا این یکی از همان مواردی باشد که چیزی در موردش نمی‌دانید یا حداقل، کمتر از بخش‌های دیگر از آن اطلاع دارید. به منظور قدرتمند تر کردن کاراکتر خود شما باید مهارت‌های جدید را کسب کنید و سلاح‌های جدید در دست داشته باشید. اگر نسخه های قبلی Devil May Cry را بازی کرده‌اید، قطعا با گوی های قرمز یا Red Orbs آشنایی دارید. این گوی ها در واقع ارز بازی محسوب می شوند و نحوه به دست آوردن آن‌ها نیز چندان پیچیده نیست. با پیشروی در بخش داستانی بازی، کشتن دشمنان و شیاطین و همین طور خراب کردن اجسام تخریب پذیر قادر خواهید بود که گوی های قرمز بیشتری به دست آورید و سپس به سمت ون نیرو رفته و نیکو را ملاقات کنید. همان طور که بالاتر اشاره شد، او نقش یک مغازه دار را نیز ایفا خواهد کرد. همان جا می‌توانید گوی های قرمز خود را خرج کرده و به شکل‌های مختلف، کاراکتر خود را ارتقا داده و تجهیزات فعلی خود را با تجهیزات بهتر و کارامدتری عوض کنید. مواردی که در بالا ذکر شد، راه‌های رایگان و سخت تری برای به دست آوردن گوی قرمز هستند. اگر قصد دارید کار خود را راحت تر کرده و در عوض مقداری هزینه کنید، می توانید از پرداخت درون برنامه ای استفاده کنید. کپکام البته این وعده را به بازیکنان داده که استفاده از پرداخت‌های درون برنامه‌ای به هیچ عنوان اجباری نخواهند بود. مشابه چنین چیزی را قبلا در Devil May Cry 4: Special Edition هم دیده ایم. به لحاظ خشونت هم بازی، بازی خشنی است و مثل نسخه‌های قبلی این فرنچایز، این بازی از طرف ESRB ریتینگ “M” یا همان بزرگسال را دریافت کرده است. در توضیحات به صورت خلاصه آمده که این بازی دارای حرکات تمام کننده خشونت آمیز به صورت آهسته و فریادهایی از روی درد خواهد بود. علاوه بر این موارد، الفاظ رکیک هم در بازی رد و بدل خواهند شد.

با تایید سازندگان در تاریخ ۱۶ آذر سال جاری، عنوان Devil May Cry 5 یک بخش آنلاین Co Op نیز خواهد داشت که در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد. بازی Devil May Cry 5 نسبت به نسخه‌های قبلی خود طولانی تر است و به تخمین آقای ایتسونو، کارگردان بازی، حدودا ۱۵ الی ۱۶ ساعت برای تمام کردن بخش داستانی بازی زمان لازم دارید. عنوان مورد تحسین شده Spider Man که یکی از نامزدهای بهترین بازی سال ۲۰۱۸ هم بود نیز برای تمام شدن به همین مدت زمان احتیاج داشت. این در حالی است که Crackdown 3 که به تازگی برای پلتفرم‌های مایکروسافت منتشر شده تقریبا ۲۰ ساعت به طول خواهد انجامید. جالب این جاست که این مدت زمان در رابطه با Crackdown 3 با انتقادات زیادی همراه بود. به هر حال یک بخش داستانی ۱۵ الی ۱۶ ساعته برای یک بازی هک اند اسلش مثل Devil May Cry 5 شاید زمان کوتاهی به نظر برسد. همچنین طبق گفته‌‎های کارگردان بازی، تمام کردن DMC 5 در دفعات اول به زمان بیشتری نیاز دارد. بالاتر در مورد شخصیت‌‎های مختلف صحبت کردیم. از بیوگرافی آن‌ها گفتیم، پیشینه‌شان را بررسی کردیم و توضیحاتی کاملی را در مورد استایل‌های مبارزه Dante، Nero و V خدمت شما ارائه کردیم. حال شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که سیستم انتخاب شخصیت در بازی چگونه خواهد بود؟ با تکیه بر صحبت‌های آقای ایتسونو، مراحل بازی به این شکل طراحی شده اند که در بعضی از آن‌ها شما می‌توانید بین دو یا سه شخصیت، یکی را انتخاب کنید. در بعضی مراحل دیگر هم شما به اجبار باید به بازی کردن با کاراکتری که بازی برایتان مشخص خواهد کرد تن بدهید. همچنین ایشان تایید کردند که از بین سه شخصیت، هیچ کدام برتری مطلق نسبت به دیگری ندارد. اما برگردیم به ادامه صحبتی که در خط اول همین پاراگراف داشتیم، بخش آنلاین Co Op بازی! در صورتی که دستگاه شما به اینترنت متصل باشد، می توانید به بازی بازیکنان دیگر منتقل شوید. در بعضی از مراحل بازی شما اصلا اجازه دخالت ندارید و صرفا تماشاگر خواهید بود. در اکثر مراحل بازی اما می‌توانید به دوستانتان در انجام مراحل کمک کنید و از نابود کردن شیاطین با دوستانتان لذت ببرید. سیستمی که به شما این اجازه را می‌دهد Cameo System نام دارد که بازیکنان را در طول بازی به هم دیگر وصل می کند. نکته جالب این جاست که اگر در طول بازی خود با شخص دیگر، از بازی وی لذت ببرید می‌توانید ریتینگی به نام Stylish را به آن‌ها هدیه دهید. در صورتی که بازیکن به اندازه کافی این ریتینگ‌ها را از دیگران کسب کند، بازی به وی گوی یا ارب طلایی می‌دهد. این گوی های طلایی هم به بازیکن اجازه می‌دهند تا بعد از تمام شدن نوار سلامتی، همچنان بتواند به بازی کردن ادامه دهد.

سیستم مبارزات در بازی Devil May Cry 5 به شدت مورد تحسین قرار گرفته و قاعدتا شما را نیز راضی نگه خواهد داشت. به لطف آیتم‌های مختلفی چون دویل بریکر و کمبوهای مختلف و حضور سه کاراکتر قابل بازی با سبک مبارزاتی متفاوت، انتظار داریم که “تنوع” از اصول گیم پلی بازی Devil May Cry 5 باشد.

بررسی کردن دموی بازی Devil May Cry 5 به کمک افرادی که آن را تجربه کرده اند هم شاید خالی از لطف نباشد. تا آن جایی که ما اطلاع داریم، توجهات در دمو معطوف به شخصیت Nero بوده است. نیرو یک شخصیت متعادل است و بعضی از توانایی‌های دانته را در مقیاس هایی ضعیف تر در خود دارد. نقطه قوت او، ضربات دست پایش هستند که به کمک آن‌ها می تواند در میان گروه انبوهی از اهریمن‌ها، مقاومت کرده و همه را از بین ببرد. کنترل کردن Nero – به شرطی که به وی عادت کنید – در جمعیت‌های وسیع، کار نسبتا آسانی است. او می‌تواند روی هوا بپرد و ضربات متنوعی را به دشمنان وارد کند. در مورد دویل بریکرها هم که صحبت کردیم. در مورد دفاع اما، Nero به جز جا خالی دادن ( Dodge ) کار دیگری از دستش ساخته نیست! فی الواقع با نیرو، حمله کردن خیلی ساده تر و متنوع تر از دفاع کردن است. او حرکات ترکیبی زیادی دارد و به لطف کمبوهای متنوع و انیمیشن‌های فوق العاده بازی، مبارزه کردن با شیاطین در زمانی که شما کنترل Nero را در دست دارید کاری جذاب است. نیرو Blue Rose خود را در این نسخه هم دارد، همان سلاح‌های گرم منحصر به فرد نیرو که در این شماره ویژگی‌های جدیدی هم دارد. شما می توانید به صورت عادی به دشمنان شلیک کنید و مقداری از سلامتی آن‌ها را کم کنید. همچنین می‌توانید شلیک خود را برای مدتی نگه داشته و آن را شارژ کنید و در عوض خسارت بیشتری به دشمنان وارد کنید. نسبت به Devil May Cry 4، این جا تیرهای Blue Rose سریع تر و کارآمد تر خواهند بود. تقریبا تمام افرادی که دموی Devil May Cry 5 را تجربه کرده‌اند، دویل بریکرها را مورد ستایش قرار داده اند. ظاهرا این سیستم و این بازوی رباتیک جدید نیرو قرار است جذابیت‌های زیادی برای بازیکنان داشته باشد. این را هم در نظر داشته باشید که در ابتدای بازی شما هنوز Demon Arm سابق را دارید و خیلی زود آن را از دست داده و دویل بریکر را جایگزین می کنید. جا به جایی بین دویل بریکرها کار ساده‌ای نیست و اولا دویل بریکرهای جدید از آسمان برایتان نازل نمی شوند و باید خودتان آن ها را به دست بیاورید. برای جا به جایی بین دویل بریکرها نیز باید ابتدا دویل بریکر فعلی خود را بشکنید که مقداری از سلامتی شما را خواهد گرفت. البته به نظر می رسد که به جز این روش، روش‌های دیگری هم برای تغییر دویل بریکر باشد. مطمئنا بسیاری از طرفداران Devil May Cry، دموی آخرین نسخه این بازی را تجربه کرده اند و همان طور که گفته شد، تقریبا همه از این دمو راضی بوده اند. گیم پلی بازی تغییراتی اساسی به خود ندیده اما نسبت به قبل متنوع تر شده و در عین حال، بهبود یافته است. شخصیت Dante مطمئنا از هر منظر، محبوب ترین شخصیت Devil May Cry 5 خواهد بود. بعید است که از مبارزه با کاراکترهای دیگر، لذت بیشتری ببرید. ضمنا شما می توانید سیستم مبارزات بازی را روی auto – assist یا classic mode تنظیم کنید. طبیعتا برای بازیکنان قدیمی کلاس مد انتخاب اول خواهد بود. آن‌ها قصد دارند آزادی کامل داشته باشند و مسئولیت همه چیز را خودشان قبول کنند. بازیکنان تازه وارد به دنیای DMC یا Hack and Slash هم می توانند auto assist را انتخاب کرده تا این سیستم در مبارزات و به خصوص حرکات ترکیبی به کمکشان بیاید. با توجه به گفته‌های آقای ایتسونو، بازیکنان تازه وارد با Nero راحت تر خواهند بود چرا که حرکات ترکیبی Dante متنوع تر و گسترده تر هستند. در مورد V هم واقعا نمی‌توان چیزی بیش از آنچه اشاره کردیم گفت. انتظار می رود که باس‌های بازی، از تنوع کافی برخوردار باشند و به لحاظ چالش برانگیز بودن هم در حد و اندازه‌های یک هک اند اسلش تاپ ظاهر شوند. سیستم شخصی سازی بازی هم با توجه به این که در سال ۲۰۱۹ به سر می‌بریم باید بتواند بازیکن را راضی نگه دارد. Devil May Cry مجموعه بزرگ، با سابقه و پر طرفداری است و آقای ایتسونو باید بتواند که قشر عظیمی از گیمرهای تمام دنیا را راضی نگه دارد، کاری که ساده به نظر نمی رسد اما شدنی است.

شهر Red Grave City در واقع تجسمی از لندن دنیای واقعی بوده و این شهر در احاطه شیاطین است. Red Grave City وسعت قابل قبولی دارد و مملو از هیولاهایی است که در خیابان‌های شهر ول می گردند. محیط های بازی عموما محیط‌های تخریب پذیری هستند و فعالیت‌های زیادی در داخل و خارج ساختمان‌ها وجود دارند که می توانند بازیکن را سرگرم کنند. شما می‌توانید در این بازی میزها، صندلی‌ها و ماشین‌ها را تخریب کنید. موتور گرافیکی بازی RE Engine است که همان طور که احتمالا اطلاع دارید از آن در ساخت Resident Evil 7: Biohazard و Resident Evil 2 Remake هم استفاده شده است با این تفاوت که این بار در ساخت DMC 5 از ورژن ارتقا یافته این موتور استفاده می شود. محصول دیگر کپکام که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، عنوان Resident Evil 2: Remake بود که نقاط قوت زیادی داشت. یکی از این نقاط قوت پرشمار، طراحی هنری بازی و اتمسفر آن بود، چیزی که در Devil May Cry 5 نیز انتظار می رود رعایت شود. در مورد گرافیک فنی بازی هم البته می توان صحبت‌هایی کرد. این بازی با فریم ریت ۶۰ fps روی تمامی پلتفرم‌ها اجرا خواهد شد. به نظر می رسد که RE Engine کار خود را خیلی خوب انجام داده و از نظر هنری هم DMC 5 در شرایط مطلوبی قرار دارد. هیولاها طراحی خوبی دارند و در ساخت آن‌ها به جزئیات هم دقت شده است. حتی رگ‌های این موجودات هم گاهی اوقات پیداست. کپکام برای این که کاراکترها را تا حد امکان نزدیک به واقعیت طراحی کند، علاوه بر اسکن چهره آن‌ها، حتی لباس‌هایشان را نیز اسکن کرده است. به گفته آقای Michiteru Okabe، طراح ارشد بازی، طراحی شخصیت‌ها در DMC 5 از ساخت یک فیلم لایو اکشن زمان بیشتری برده است. در ساخت بازی Devil May Cry از منظر گرافیکی، سازندگان از بهترین تکنولوژی‌ها، متریال و متخصصان استفاده کرده اند و انتظارات را به شدت بالا برده اند. به نظر می رسد که کپکام می‌تواند به این انتظارت پاسخ دهد. گزارشات حاکی از این هستند که نسخه رایانه های شخصی دموی بازی بر‌روی رزولوشن ۴K با نرخ فریم ۷۰ اجرا شده و البته با بهره گیری از کارت گرافیک AMD Radeon VII، قادر بوده تا نرخ فریم ۱۲۰ را نیز بر‌روی رایانه‌های شخصی ارائه دهد.  صداگذاری و موسیقی فرنچایز Devil May Cry همواره پا فراتر از صرفا راضی کننده گذاشته و از دلایل اصلی ایجاد هیجان در بازی بوده است. اگر Resident Evil همیشه اتمسفر دیوانه کننده‌ای دارد، DMC همیشه در بحث موسیقی حرف اول را می زند. امیدوار هستیم که این سنت شکسته نشود و در Devil May Cry 5 هم همه چیز مثل قبل باشد.

این حیوان درنده در مبارزات کمک بزرگی به V خواهد کرد. ترسناک است و می تواند دشمنان را تکه پاره کند!

در این که Devil May Cry 5 یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ است هیچ شکی وجود ندارد. Devil May Cry 5 همچنین از آن دسته از بازی‌های سال جاری به شمار می رود که احتمال شکست خوردنش نزدیک به صفر است. با توجه به صحبت‌های سازندگان، سابقه آن‌ها و همچنین نظر کاربرانی که دموی بازی را امتحان کرده اند، Devil May Cry 5 هم مثل Resident Evil 2 Remake یکی از بهترین بازی‌های امسال خواهد بود. بلند پروازی کپ کام در رابطه با Devil May Cry 5 ستودنی است و بعد از ریبوتی به نام DMC: Devil May Cry  که در سال ۲۰۱۳ توسط نینجا تئوری توسعه یافت، به نظر می رسد که DMC بعدی پتانسیل تبدیل شدن به یک شاهکار را دارد. به سادگی می توان برای این بازی متایی بالا را پیش بینی کرد و تا خیال راحت تری برای آن هزینه کنید. همچنین طرفداران قدیمی DMC هم می‌توانند تا سال‌ها پس از انتشار بازی به آن افتخار کنند. البته مورد آخری در صورتی رخ می دهد که اتفاق عجیب و غریبی نیفتد و محصول نهایی همان چیزی باشد که انتظار داریم. تا انتشار نسخه کنسولی بازی به طور قطع کمتر از ۲۰ روز باقی مانده اما این اواخر شایعاتی مبنی تاخیر خوردن نسخه PC بازی شنیده می شوند که خوشبختانه تایید نشده اند و متاسفانه رد نشده‌اند! در هر صورت مطابق آخرین وعده سازندگان، تا انتشار Devil May Cry 5 تنها ۱۵ روز باقی مانده است و بهتر است خود را برای تجربه یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ و شاید یکی از بهترین بازی‌های سال آماده کنید.

منبع متن: gamefa