بر اساس شایعه‌ای جدید، شرکت مایکروسافت و نینتندو با هم یک تیم را تشکیل خواهند داد و سال 2019 به شکل عجیب و غریبی ادامه می‌یابد.

همانطور که می‌دانید چند هفته گذشته اخباری منتشر شدند مبنی بر آن که همکاری‌های بین مایکروسافت و شرکت نینتندو در حال افزایش است و این دو ناشر در هر حال هماهنگ سازی با یکدیگر هستند، اگرچه برنامه دقیق هنوز مشخص نیست.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Direct-Feed Games، منابع داخلی مختلفی ذکر کرده‌اند، شرکت مایکروسافت برای انتشار یک اپلیکیشن Xbox بر روی Nintendo Switch آماده می‌شود و همچنین Xbox Game Pass را نیز از طریق تکنولوژی استریم Xcloud به این سیستم محبوب خواهد آورد.

همچنین طبق گفته‌های منابع مذکور، مایکروسافت قرار است برخی از عناوین فرست-پارتی خود را مستقیماََ به Switch بیاورد. البته بازی‌هایی قرار است بر روی این پلتفرم منتشر شوند که منطق را زیر سوال نبرند و از سطح سخت‌افزار کنسول بالاتر نباشند.

گزارشات بعدی تایید می‌کند که مایکروسافت در نظر دارد شروع به انتشار بازی‌های خود بر روی Nintendo Switch کند که این موضوع با انتشار Ori and the Will of the Wisps آغاز خواهد شد. جالب است بدانید Game Informer نیز نه تنها این ادعا را پشتیبانی کرده و به آن اعتقاد دارد بلکه موضوع عرضه Xbox Game Pass بر روی Nintendo Switch را نیز تایید می‌کند.

البته چیزی هنوز به طور رسمی تایید نشده است، بنابراین می‌توانیم این خبر را تنها در حد یک شایعه قبول کنیم. اما این نکته را در ذهن داشته باشید منابع مختلفی از همکاری دو شرکت خبر داده‌اند و هیچ چیزی غیرممکن نیست، شاید حتی شاهد انحصاری‌های Nintendo بر روی کنسول مایکروسافت باشیم.

به لطف سرویس استریم جدید شرکت مایکروسافت که در حال حاضر پروژه xCloud خوانده می‌شود به زودی شاهد گسترده شدن سیستم ابری بر روی دستگاه‌های موبایل خواهیم بود. در ماه اکتبر گذشته اعلام شد، سرویس مذکور در سال آینده لانچ می‌شود و اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی پیش برود، ارائه Xbox Game Pass بر روی پلتفرم موبایل قدم بعدی خواهد بود.

 اسپنسر در این باره گفت:

"ما باید مطمئن شویم که در بخش ارائه محتویات free-to-play سطحی جهانی را تصاحب کرده‌ایم اما باید یک هزینه اشتراک پایین در نظر بگیریم تا مشتریان محتویات زیادی را در دسترس داشته باشند. بنابراین ما Xbox Game Pass را خلق کردیم. بر روی کنسول‌ها شروع شد به PC خواهد آمد اما در نهایت هدف اصلی تمامی دستگاه‌های موجود می‌باشد."

"ما از مشتریان و طرفداران خود بر روی Xbox بهره بردیم و شروع به گسترش دادن Xbox Game Pass کردیم اما به عنوان شخصی که دیدگاه بلند مدتی نسبت به کسب و کار شرکت دارد، شما باید به این موضوع به عنوان مدل کسب و کار نگاه کنید که در سطح میلیاردی قرار دارد نه این که به تنها چند صد میلیون نفر از مردم فکر کنید."

با توجه به رابطه خوب مایکروسافت با نینتندو و گزارشات اخیر که توسط Game Informer پشتیبانی شده‌اند امکان ارائه سرویس XGP بر روی Switch و یا کنسول بعدی نینتندو وجود دارد اما سونی چطور؟ این یک داستان کاملاََ متفاوت است. شرکت سونی در مقابل سایر رقبا روی خوشی نشان نداد و با کلی بحث و جدل در آخر Cross-Platform بازی Fortnite را پذیرفت پس مایکروسافت برای جلب نظر سونی باید با سیاستی درست تلاش کند.

نظر شما در این باره چیست؟

منبع متن: pardisgame