شرکت گوگل قصد دارد تا در ابتدای رویداد GDC 2019 در مورد موضوع خاصی صحبت کند. حال طبق شایعات منتشر شده، ظاهراً این شرکت بالاخره از سخت افزار بازی خود با رمز Yeti رونمایی خواهد کرد. براساس منابع وب‌سایت ۹TO5Google، رویداد ماه آینده‌ که گوگل آن را یک «Keynote» توصیف کرده است، به تکنولوژی سرویس […]

شایعه: گوگل سخت افزار Yeti را در رویداد GDC 2019 معرفی خواهد کرد

شرکت گوگل قصد دارد تا در ابتدای رویداد GDC 2019 در مورد موضوع خاصی صحبت کند. حال طبق شایعات منتشر شده، ظاهراً این شرکت بالاخره از سخت افزار بازی خود با رمز Yeti رونمایی خواهد کرد.

براساس منابع وب‌سایت ۹TO5Google، رویداد ماه آینده‌ که گوگل آن را یک «Keynote» توصیف کرده است، به تکنولوژی سرویس استریم و همچنین سخت افزار مربوط به آن خواهد پرداخت. همان‌طور که می‌دانید، دموی سه ماهه‌ی پروژه‌ی استریم گوگل به کاربران مک، ویندوز و لینوکس اجازه داد تا بازی Assassin’s Creed Odyssey را برروی مرورگر کروم تجربه کنند؛ تنها چیزی که کاربران نیاز داشتند، یک اتصال اینترنت ۲۵ مگابیتی و یک دسته‌ی پلی‌استیشن یا اکس‌باکس بود.

این بازی نشان داد که تکنولوژی استریم گوگل قادر است تا بازی را مستقیماً از سرور‌های این شرکت به مرورگر کاربران استریم کند. همچنین این دمو ثابت کرد که به جز یک رایانه‌ی شخصی، نیازی به هیچ سخت افزار دیگری نیست. البته این دمو تنها بخشی برنامه‌ی گوگل برای صنعت بازی‌های ویدئویی محسوب می‌شود. طبق گزارش وب‌سایت The Information که در سال گذشته منتشر شد، ما می‌دانیم که سخت افزار مورد نیاز برای اجرای Yeti هم‌اکنون در حال توسعه است.

با این‌که معمولاً افراد استریم را به دستگاه‌های قابل حمل مانند لپ‌ تاپ و موبایل نسبت می‌دهند. اما اکثر بازی‌بازان اعتقاد دارند که کنترلر مخصوص و یک صفحه نمایش بزرگ، امکان تجربه‌ی بسیار لذت بخش‌تری را برای بازی کردن فراهم می‌کنند. طبق گزارشات، ظاهراً گوگل در ابتدا در نظر داشت تا تنها یک دانگل Chromecast را به عنوان سخت افزار Yeti طراحی کند. اما حالا این موضوع تغییر کرده است و شاهد یک «کنسول بازی» و کنترلر طراحی شده توسط گوگل خواهیم بود.

وب‌سایت Kotaku نیز سال گذشته خبر ساخت سخت افزار را تائید کرد و گزارش داد که گوگل در حال صحبت با توسعه دهندگان بزرگ بازی‌های ویدئویی بوده است.

منبع دیگری نیز سال گذشته تائید کرد که «تعداد کمی» از استودیوها با گوگل همکاری داشته و بازی‌های خود را به صورت آزمایشی برروی پلتفرم این شرکت پورت کرده‌اند. علاوه بر این، در اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی خبر‌هایی به گوش می‌رسید که گوگل در حال تکمیل کردن برنامه‌ی خود برای آینده‌ی Yeti است.

با این‌که معرفی رسمی دو ماه پس از اتمام نسخه‌ی دموی پروژه‌ی استریم انجام خواهد شد. اما طبق اطلاعات منابع داخلی، این شرکت به صورت داخلی در حال آزمایش پلتفرم جدید خود بوده است. همچنین ما می‌دانیم که این سرویس دارای ویژگی in-game chat خواهد بود.

Keynote رویداد GDC 2019 شرکت گوگل در تاریخ سه شنبه ۲۸ اسفند ماه ۱۳۹۷ (۱۹ مارس ۲۰۱۹ میلادی) برگزار خواهد شد.

منبع متن: gamefa