احتمالا PS5 دارای لاین‌آپ زمان انتشار بزرگتری نسبت به کنسول‌های پیشین Sony باشد

اوایل هفته‌ی گذشته بود که Sony سکوت خود درباره‌ی PS5 را شکسته و کمی از جزئیات آن را به اشتراک گذاشت. در حالی که شرکت ژاپنی تصمیم گرفت تا تاریخ انتشار و قیمت کنسول نسل نهمی خود را همچنان مخفی نگه دارد، اما متوجه شدیم که PS5 از عناوین PS4 از طریق قابلیت Backward compatibility و رزولوشن 8k پشتیبانی می‌کند، زمان بارگذاری به شدت سریع‌تری نسبت به PS4 دارد و البته قیمت راضی‌کننده‌ای برای مصرف کنندگان خواهد داشت. حال به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Comicbook، معمار ارشد کنسول PS5 آقای "مارک سرنی" اعلام کرد که Sony روند ساختن کیت توسعه‌ی PS5 را سرعت داده است تا توسعه‌دهندگان زمان بیشتری را به منظور آسوده خاطر بودن و پشتیبانی از این کنسول نسل نهمی، قبل از زمان انتشار آن داشته باشند. بر اساس گفته‌های سرنی، بسیاری از بازخوردهای سازندگان بازی‌ها درمورد PS4، در توسعه‌ی PS5 در نظر گرفته شده است تا ساخت عناوین مختلف برای آن، راحت‌تر باشد و به سازندگان اجازه داده شود تا دیدگاه‌های خود را واقغیت ببخشند. 

با توجه به این جملات، کیت توسعه‌ی PS5 هم‌اکنون و زودتر از کیت توسعه‌ی کنسول‌های پیشین Sony برای استودیوهای فرست‌پارتی و ثردپارتی ارسال شده است. این موضوع احتمالا باعث خواهد شد تا بازی‌های بیشتر و متنوعی را برای زمان عرضه‌ی PS5 در نظر بگیریم. معمولا، بین 8 تا 12 ماه بعد از عزضه طول می‌کشد تا عناوینی برای یک کنسول منتشر شوند که مصرف‌کنندگان را ترغیب به خریداری آن بکنند. می‌توان فرض کرد برخی استودیوهای فرست‌پارتی Sony و شرکت‌های ثردپارتی بزرگ، از مدت‌ها قبل در جریان جزئیات سخت‌افزاری PS5 قرار گرفته و بر اساس آن شروع به ساخت بازیِ خود کرده‌اند. اما ارسال کیت توسعه برای طیف گشترده‌ای از استودیوها، نوید‌بخش این می‌باشد که آن‌ها عناوین خود را در نزدیکی زمان عرضه‌ی PS5 منتشر کنند.

هم‌چنین، سرنی مشخص کرد که عبور از نسل هشتم به نهم به آرامی صورت خواهد گرفت، به این معنی که بسیاری از بازی‌ها برای هر دو کنسول PS4 و PS5 در دسترس قرار خواهند گرفت. یکی از عناوینی که حدس و گمان فراوانی برای میان نسلی شدن آن وجود دارد، جدیدترین ساخته‌ی "هیدئو کوجیما" یعنی Death Stranding است.

منبع متن: pardisgame