با اینکه دو سه روزی است نسخه‌های دیسکی «مورتال کامبت ۱۱» در بازار پیدا می‌شوند، ولی تاریخ رسمی عرضه‌ی بازی، امروز است. به مناسبت عرضه‌ی بازی Mortal Kombat 11 نقدها و نمرات منتقدان نسبت به آن منتشر شده‌اند. همانطور که انتظار داشتیم، بازی بازخورد بسیار مثبتی داشته است. با این حال، به لطف نقدها و کسانی که بازی به دست‌شان رسیده است، هم‌چنین از وجود چند مشکل بزرگ هم در بازی خبردار شده‌ایم.

استودیوی بازی‌سازی NetherRealm، سازنده‌ی مجموعه بازی‌های مورتال کامبت، تغییرات و پیشرفت‌های بزرگی به جدیدترین ساخته‌شان آورده است. با لیست بزرگ و متنوعی از شخصیت‌ها که هر کدام در عین حفظ اساس، به خوبی تغییر کرده‌اند، طرف هستیم. بخش داستانی حتی از قسمت گذشته هم سینمایی‌تر و بهتر شده است و بازی برای اولین بار در مجموعه‌ی مورتال کامبت، شخصی‌سازی دارد؛ طوری که امتیاز تجربه کسب می‌کنید، آیتم‌های بهتر می‌گیرید و شخصیت‌ها را ارتقا می‌دهید. در عین حال، یکی از بخش‌های نه چندان جالب بازی‌های امروزی هم به مورتال کامبت ۱۱ اضافه شده است: پرداخت‌های درون برنامه‌ای بی‌حد و اندازه.

بازی Mortal Kombat 11 هم قرار است با مشکلات لوت باکس و پرداخت‌های درون برنامه‌ای زیادی دست و پنجه نرم کند.

منتقدان از مبارزات بازی و مشخصا از بخش داستانی آن بسیار تعریف کرده‌اند، ولی اکثر آن‌ها به این موضوع هم اشاره کرده‌اند که بازی تلاش می‌کند شما را مجبور به خرید آیتم‌های مختلف در داخل بازی کند؛ طوری که پیشرفت در بازی بدون پرداخت‌های اضافه، کار ساده‌ای نیست.

این طور که به نظر می‌رسد، برای پیشرفت در بازی، دریافت آیتم‌های بهتر و قوی‌تر کردن شخصیت‌ها، نیازمند پیروزی در مبارزات سختی هستید. از طرفی، برای پیروزی در این مبارزات سخت، نیاز به آیتم‌های بهتر و ارتقای شخصیت خود درید و بازی آن‌ها را به شما نمی‌دهد، مگر اینکه به پرداخت‌های درون بازی روی بیاورید.

از طرفی، مشخص نیست که آیا مثل بازی «بی‌عدالتی ۲»، شخصی‌سازی و ارتقا شخصیت‌ها فقط به بازی‌کننده‌ی اصلی محدود خواهند بود یا نه؛ یعنی اگر دوست شما کنارتان بنشیند و بخواهید با یکدیگر بازی کنید، شما به کاراکترهای ارتقا یافته و قوی‌تر خود دسترسی دارید، ولی دوست شما یا در واقع بازی‌کننده‌ی دوم که پروفایل آنلاین ندارد، فقط می‌تواند با کاراکترهای دستکاری نشده بازی کند. این مشکل که در بی‌عدالتی ۲ (Injustice 2) هم وجود داشت، تعادل بازی را برهم می‌زند.

به خاطر همین خریدهای درون برنامه‌ای، نمی‌توانید چیزی را در بازی آنلاک کنید، مگر اینکه آنلاین باشید. تمام آیتم‌های آنلاک شدنی بازی، به پروفایل آنلاین شما متصل هستند و حتی اگر آفلاین بازی و آیتمی دریافت کنید، تا موقعی که آنلاین نشوید، آن‌ها ذخیره نمی‌شوند.

به طور کلی، به نظر می‌رسد که بازی Mortal Kombat 11 هم قرار است با مشکلات لوت باکس و پرداخت‌های درون برنامه‌ای زیادی دست و پنجه نرم کند.

در ادامه تعدادی از نقدهای بازی را به صورت خلاصه برای‌تان قرار داده‌ایم.

بازی Mortal Kombat 11

GameSpot: نمره‌ی ۸ از ۱۰

«مورتال کامبت ۱۱ فقط هم برای طرفداران این مجموعه نیست و به خوبی می‌تواند دروازه‌ای برای ورود به بازی‌های مبارزه‌ای باشد؛ طوری که هر شخصی که تماشای مبارزه‌ی بی‌رحمانه‌ی دو نفر برایش جذاب به نظر می‌رسد، می‌تواند جذب بازی شود. مکانیک‌های نه چندان پیچیده‌ی بازی، مبارزات را جذاب کرده‌اند، آن هم بدون در نظر گرفتن سطح مهارت شما و بخش آموزشی کامل بازی هم تشویق‌تان می‌کند تا به پیچیدگی‌های بازی ورود کنید. شخصیت‌ها و سبک‌های رزمی متنوعی در بازی وجود دارد و بخش داستانی هم کاملا سرگرم کننده است. محتوای تک نفره و سیستم پیشرفت بازی حس خوبی را القا نمی‌کنند و بودار به نظر می‌رسند، ولی مورتال کامبت ۱۱ در آن بخش‌هایی که باید، می‌درخشد.»

IGN: نمره‌ی ۹ از ۱۰

«بازی‌های مبارزه‌ای زیادی نیستند که به اندازه‌ی مورتال کامبت ۱۱ از همه نظر خوب باشند. از سیستم مبارزه‌ی عمیق و تاکتیکی بازی گرفته تا بخش داستانی شگفت‌انگیز و عجیب آن و سیستم آنلاین خوب و بخش آموزشی کامل بازی، همه چیز مورتال کامبت ۱۱ عالی است. فقط زمانی مشکلات بازی خودشان را رو می‌کنند که به سیستم پیشرفت بازی برخورد کنید: برای استفاده از گزینه‌های شخصی‌سازی زیاد مورتال کامبت ۱۱ با موانع زیادی برخورد می‌کنید و اعصاب‌تان خرد می‌شود. مورتال کامبت ۱۱ باز هم ثابت می‌کند که پشت آن همه فیتالیتی خشن، یک بازی مبارزه‌ای عمیق وجود دارد.»

بازی Mortal Kombat 11

GamesRadar: نمره‌ی ۴.۵ از ۵

«مورتال کامبت ۱۱ کاری کرده است که حتی پس از اینکه در چند روز گذشته بیست ساعتی روی آن زمان صرف کرده‌ام، باز هم بخواهم برگردم و بازی کنم. احتمالا قرار نیست قهرمان بعدی تورنمنت‌های EVO باشم، ولی به عنوان کسی که تفننی موبتال کامبت بازی می‌کند، از چیزی که استودیوی NetherRealm ساخته است کاملا راضی هستم.»

USgamer: نمره‌ی ۳.۵ از ۵

«بخش‌های زیادی در مورتال کامبت ۱۱ چشم‌تان را جلب می‌کند. بازی با ۲۵ شخصیت متنوع خود، شخصی‌سازی زیاد و گرافیک زیبا و یکی از بهترین بخش‌های داستانی بین بازی‌های مبارزه‌ای، خوش می‌درخشد. با این حال، بخش‌هایی مثل Krypt و Tower Time یک بازی عالی را تبدیل به یک خسته کننده و اعصاب خرد کن می‌کنند. سیستم پیشرفت بازی بیهوده پیچیده و نامفهوم است، در حالی که باید سرراست باشد. مورتال کامبت ۱۱ می‌توانست بهترین بازی مبارزه‌ای ممکن باشد، ولی در حال حاضر فقط بین دیگر بازی‌های مبارزه‌ای جای می‌گیرد.»

می‌توانید در ادامه، تمام نمراتی که به مورتال کامبت ۱۱ داده شده است را ببینید.

بازی مورتال کامبت ۱۱ امروز رسما روی سه پلتفرم ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی عرضه شد.

بازی Mortal Kombat 11

  • PlayStation Universe: نمره‌ی ۹.۵ از ۱۰
  • CGMagazine: نمره‌ی ۹.۵ از ۱۰
  • IGN: نمره‌ی ۹ از ۱۰
  • Attack of the Fanboy: نمره‌ی ۴.۵ از ۵
  • Digital Trends: نمره‌ی ۴.۵ از ۵
  • DualShockers: نمره‌ی ۹ از ۱۰
  • Press Start: نمره‌ی ۹ از ۱۰
  • Xbox Achievements: نمره‌ی ۸۸ از ۱۰۰
  • GamesRadar: نمره‌ی ۴ از ۵
  • GameSpot: نمره‌ی ۸ از ۱۰
  • Gameblog: نمره‌ی ۸ از ۱۰
  • Trusted Reviews: نمره‌ی ۴ از ۵
  • ScreenRant: نمره‌ی ۴ از ۵
  • USgamer: نمره‌ی ۳.۵ از ۵
  • TheSixthAxis: نمره‌ی ۷ از ۱۰
  • PushSquare: نمره‌ی ۷ از ۱۰

ببینید: تریلر عرضه‌ی Mortal Kombat 11

ببینید: تریلرها و مقالات Mortal Kombat 11

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

The post نقدها و نمرات مورتال کامبت ۱۱ منتشر شدند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala