کنفرانس Reboot Develop Blue 2019 اخیراً در شهر دوبرونیک برگزار شده است؛ سرزمینی زیبا که باید اشاره کنیم سریالِ محبوب «بازی تاج و تخت» Game of Thrones نیز در این شهر ساخته شده و به همین دلیل توریست‌های زیادی را به خود جلب کرده است. در طی این مراسم، افراد بزرگی از استودیوی کروتیم (Croteam) […]

مصاحبه با Croteam | صحبت در رابطه با پروژه‌های فعلی، برنامه‌های آینده‌ی این شرکت و بیشتر

کنفرانس Reboot Develop Blue 2019 اخیراً در شهر دوبرونیک برگزار شده است؛ سرزمینی زیبا که باید اشاره کنیم سریالِ محبوب «بازی تاج و تخت» Game of Thrones نیز در این شهر ساخته شده و به همین دلیل توریست‌های زیادی را به خود جلب کرده است. در طی این مراسم، افراد بزرگی از استودیوی کروتیم (Croteam) نیز حضور داشتند که رسانه WCCFTech موفق شده با آن‌ها گفتگویی داشته باشد که ما نیز تصمیم گرفته‌ایم این مصاحبه جذاب را در اختیار شما قرار دهیم.

پیش از آن که به سراغ مصاحبه برویم، لازم است که کمی در رابطه با تکنولوژی Terrain و موتور مخصوصِ آن توضیح دهیم. تکنولوژی Terrain در صنعت بازی‌های ویدئویی به معنای ساخت محتویات سه بعدی فراوان، آن هم به صورت خودکار و در لحظه است. یعنی در یک لحظه، شما شاهد تولید دنیایی از اطلاعات آن هم به صورت شماتیک و البته معنادار هستید که روبروی شما قرار می‌گیرند. موتور جدید استودیوی کروتیم به خوبی توانسته این کار را انجام دهد و بار بزرگی از دوش سازندگان فعال در این استودیو برداشته است.

اکنون و پس از این توضیح مختصر، شما را به مطالعه‌ی این مصاحبه‌ی خواندنی دعوت میکنیم.

من خیلی دوست دارم تا بیشتر در رابطه با بازی Serious Sam 4 بدانم. آیا اطلاعات بیشتری نسبت به آنچه که شما پیش از این گفته‌اید، می‌توانید در اختیار من بگذارید؟

الن لاداواک (Alen Ladavac): ما هنوز به صورت رسمی در رابطه با آنچه که شما قرار است در بازی مشاهده کنید، صحبت نکرده‌ایم. سال پیش با راه‌اندازی صفحه‌ی استیم این بازی، اطلاعات کمی از آن منتشر کردیم و امروز اطلاعات جالب دیگری را در رابطه با آن به بازی‌بازان دادیم؛ چرا که احساس می‌کنیم می‌تواند برای همه جالب باشد.

ما در Reboot Develop Blue 2019 اطلاعاتی را منتشر کردیم و بیش از آن نمی‌توانیم چیزی ارائه دهیم.

در حقیقت ما در حال حاضر بیشتر تمرکز خود را برروی بازی Serious Sam 4 معطوف کرده‌ایم.

چه اطلاعاتی در رابطه با گروه‌های کوچک تشکیل شده در کروتیم (Croteam) می‌توانید به ما دهید؟

دنیل لوسیس (Daniel Lucic): خب ما در حال ساخت بازی Serious Sam 4 هستیم اما تیم ما از گروه‌های کوچکی نیز تشکیل شده است که هر کدام برروی یک بازی مستقل و مجزا کار می‌کنند. بعضی از این عناوین بیش از این عرضه شده‌اند، و تعدادی از آنان نیز در آینده‌ای نزدیک منتشر خواهند شد.

پس باید انتظار بازی‌های زیادی از کروتیم داشته باشیم؟

الن لاداواک: خب…امیدوارم که اینطور باشد…هنوز داریم برروی این موارد کار می‌کنیم.

دنیل لوسیس: هر یک از افراد تیم ما، ایده‌ها و طراحی‌های مخصوص به خود را دارند که اگر بتوانند آن‌ها را پیاده‌سازی کنند، ما جلوی آن‌ها را نمی‌گیریم و البته امکانات مورد نیازشان را نیز فراهم می‌کنیم.

در هر تیمی در استودیوی ما، شما می‌توانید ایده‌های جدیدتان را عملی کنید به جز تیم Serious Sam 4؛ این تیم کاری بسیار جدی و ریسکی را انجام می‌دهد.

پس یعنی در استودیوی شما آزادی عمل و بیان برای سازندگان وجود دارد و آن‌ها می‌توانند ایده‌های خود را به صورت کامل پیاده‌سازی کنند؟

دنیل لوسیس: اگر ایده‌هایشان منطقی باشد، بله. در حقیقت ما در حال حاضر بیشتر تمرکز خود را برروی بازی Serious Sam 4 معطوف کرده‌ایم و در این تیم، سازندگان خیلی جای ایده‌ی جدید و تازه‌ای ندارند. در هر تیمی در استودیوی ما، شما می‌توانید ایده‌های جدیدتان را عملی کنید به جز تیم Serious Sam 4؛ این تیم کاری بسیار جدی و ریسکی را انجام می‌دهد.

آیا تکنولوژی Terrain، در سرعت ساخت بازی تغییری ایجاد کرده است؟

الن لاداواک: بله…ما برای مدت زیادی منتظر این قابلیت بودیم. ما اکنون باید یک موتور مخصوص به قابلیت Terrain طراحی کنیم چرا که پیش از این افراد تیم ما محبور بودند که همه چیز را برای این قابلیت به صورت دستی طراحی کنند. این امر بسیار وقت‌گیر بود و همه از آن شکایت می‌کردند. از طرفی دیگر ما می‌خواستیم که در بازی جدیدمان، به مرحله‌ای از وسعت برویم که پیش از این در آن قدم نگذاشته‌ایم. در ابتدای کار، تنها به دنبال آن بودیم که این تکنولوژی کمی کار را برایمان آسان کند، ولی نتیجه بسیار بهتر از چیزی بود که انتظارش را داشتیم و من بابت این موضوع خیلی خوشحال هستم.

پس با توجه به توضیحات شما، در آینده باید منتظر بازی‌هایی از طرف استودیوی شما با استفاده از این تکنولوژی باشیم؟

الن لاداواک: بله. این دقیقا هدف استودیوی ما است: ساخت یک موتور قوی و استفاده از آن برای ساخت عناوین جدید. علاوه بر این بازی‌های جدید، ما علاقه داریم تا بازی‌های قدیمی را نیز با این موتور بازسازی کنیم و برای پلتفرم‌های روز، عرضه کنیم.

دنیل لوسیس: ما بازی The Talos Principle را چند ماه پیش برای کنسول اکس‌باکس وان منتشر کردیم و در آینده امیدواریم که بیشتر بازی‌هایمان برای تمامی پلتفرم‌ها عرضه شود. ما در تلاش هستیم تا این قابلیت را برای موتور بازی‌سازیمان ایجاد کنیم. این مورد همیشه برای تیم ما یک هدف و ارزش بوده است. ما همیشه در گذشته می‌توانستیم که موتور بازی‌سازیمان را عوض کنیم، ولی باید منتظر می‌ماندیم تا یک مورد مناسب و قدرتمند را پیدا کنیم که با موتور کنونی این امر به حقیقت پیوسته است.

ما تلاش می‌کنیم تا بازی‌ها را به قدری خوب برروی این موتور پیاده‌سازی کنیم که در هر زمانی برای هر پلتفرمی بتوانیم آن‌ها را عرضه کنیم.

موتوری که در حال حاضر با آن کار می‌کنید، در رابطه با کنسول‌ها چگونه عمل می‌کند؟ 

الن لاداواک: بسیار عالی… ما تلاش می‌کنیم تا بازی‌ها را به قدری خوب برروی این موتور پیاده‌سازی کنیم که در هر زمانی برای هر پلتفرمی بتوانیم آن‌ها را عرضه کنیم. تا زمانی که پلتفرم مقصد بتواند حجم اطلاعات مورد نیاز برای بازی را دریافت و هضم کند، ما به عرضه‌ی آن بازی برروی آن پلتفرم ادامه می‌دهیم. ولی در کل…مقصد ما پلتفرم‌های زیادی است.

با توجه به حرف‌های شما، آیا موتور بازی‌سازی مذکور برروی کنسول نینتندو سوئیچ هم عملکرد خوبی دارد؟

الن لاداواک: ما در حال حاضر برروی این کنسول کار می‌کنیم ولی دقیقا نمی‌دانم که در چه مرحله‌ای از روند ساخت به سر می‌بریم، در نتیجه نمی‌توانم اطلاعات زیادی از آن به شما بدهم.

دنیل لوسیس: ما اطلاعات زیادی به شما در رابطه با این کنسول نمی‌دهیم ولی مطمئن باشید که نتیجه‌ی کار، رضایت‌بخش خواهد بود.

پس می‌توان امیدوار بود که The Talos Principle را برروی نینتندو سوئیچ مشاهده کنیم؟

دنیل لوسیس: به احتمال خیلی زیاد، بله.

بازی Serious Sam 4 در زمانی نامعلوم در سال ۲۰۱۹ میلادی برای کنسول‌های نسل هشتم و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

منبع متن: gamefa