گزارش: توسعه‌ی بازی Fortnite با سختی‌های فراوانی برای اعضای استودیوی Epic Games همراه بوده است؛ نزدیک به 100 ساعت کار در هفته

همانطور که می‌دانید، Fortnite یکی از بزرگترین عناوین تاریخ بازی‌های ویدئویی می‌باشد. این عنوان، بیش از 250 میلیون بازیکن داشته و جزئی از فرهنگ عامه‌ی مردم شده است. اما به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Variety، دستیابی به این موفقیت عظیم، اعضای استودیوی Epic Games را در شرایط بسیار سختی قرار داده است. در مصاحبه‌ای که وبسایت Polygon با چند تن از کارمندان فعلی و سابق Epic Games طی ماه‌ها انجام داده است، آن‌ها گفته‌اند که معمولا 70 ساعت را در هفته کار می‌کنند. برخی از آن‌ها نیز گفته‌اند که نزدیک به 100 ساعت در هفته کار می‌کردند! در صورتی که اضافه‌کاری باید اختیاری باشد، اما این افراد به Polygon گفته‌اند که مدیریت از آن‌ها توقع داشته تا با این ساعات اضافی کار کردن، کنار بیایند. انجام ندادن این کار به ضرر کارکنان Epic بوده است؛ کارکنانی که با این مقدار ساعت کار کردن کنار نیامدند، اغلب اخراج شدند. منبع ناشناس دیگری در مورد این ماجرا می‌گوید:

"من افرادی را می‌شناسم که از کار کردن در آخر هفته امتناع کردند و سپس، کار ما در موعد مقرر به پایان نرسید؛ موضوعی که باعث اخراج شدن این افراد شد." یکی دیگر از کارمندان می‌گوید:"افراد در حال از دست دادن شغلشان می‌باشند، زیرا نمی‌خواهند این مقدار ساعت کار کنند." منبع دیگری می‌گوید:"من دوستانی دارم که پیش من آمده و من به آن‌ها می‌گفتم"دیگر نمی‌توانم این شرایط را تحمل کنم". برخی دیگر از دوستانم نیز شروع به گریه می‌کردند. این شرایط دشوار و سخت، دائمی می‌باشد."

برخی نیز به Polygon گفته‌اند که کار کردن در Epic Games را دوست داشتند، هر چند از حقوق، سیستم پاداش و پیشرفت دوران حرفه‌ای خود ناراضی بودند. یکی از کارکنان در این مورد می‌گوید:"کار کردن در آنجا مانند یک زندگی سخت و طاقت‌فرسا است. هر کسی می‌فهمد. شما، پول بسیار بیشتری از سایر افراد در شغل‌های مختلف، دریافت می‌کنید. در واقع، زمان شما خریداری شده و بر مبنای دهنت رو ببند، سرت رو پایین بنداز و کارت رو انجام بده، محاسبه می‌شود."

هنگامی که درباره‌ی کار کردن به صورت قراردادی سوال پرسیده شد، یکی از آن‌ها گقت:"تمام کارمندان قراردادی، دارای یک قرارداد ثابت و از پیش تایین شده هستند که مدت زمان آن بین 6 تا 12 ماه می‌باشد. Epic بر اساس کیفیت کار و کشش شما برای ساعت‌های طولانی کار کردن، تصمیم به تمدید قرارداد شما خواهد گرفت." 

یکی از کارکنان قدیمی Epic از جوانانی که به استودیو پیوسته و اشتیاق آن‌ها برای کار کردن، اینگونه می‌گوید:

"افراد جوانتر، بیشتر در معرض اسیب قرار دارند. من سعی می‌کنم تا به آن‌ها بگویم که به خانه بروند اما در جواب می‌گویند"من می‌خواهم به کار کردن ادامه بدم تا ارتقای شغلی بگیرم. من باید اینجا باشم تا پیشرفت کنم، رقابتِ خیلی سختی در استودیو جریان داره". آن‌ها جاه‌طلب می‌باشند و فکر می‌کنند که 100 ساعت کار کردن در هفته، مشکلی ندارد. این موضوع، در حال کشتن افراد می باشد و چیزی است که باید تغییر کند. نمی‌دانم که چگونه می‌خواهیم این شرایط را برای سالی دیگر نیز تحمل کنیم. در ابتدا، طولانی مدت کار کردن مشکلی نداشت، زیرا Fortnite به موفقیت‌های بزرگی رسیده بود و این موضوع، احساس خوبی داشت. ما در حال حل مشکلاتی بودیم که برای Epic تازگی داشتند، مثلا چگونه یک بازی بزرگ و جهانی را به صورت یک سرویس آنلاین راه‌اندازی کنیم. هر چند که اکنون، حجم کاری ما بی پایان به نظر می‌رسد."

ورود عنوانی نظیر Apex Legends به بازار بازی‌های ویدئویی و موفقیت‌های آن، باعث شد تا Epic Games تلاش خود را برای محبوب نگه داشتن Fortnite نزد بازیکنان، دو چندان کند. این مسئله باعث شده است تا مدیران Epic کارمندان خود را برای تلاش شبانه‌روزی، تحت فشار قرار دهند. البته پیش از این، کارمندان استودیوهای Rockstar Games نیز وضعیت مشابهی را تجربه کرده بودند. آن‌ها مجبور بودند تا برای عرضه‌ی به موقع Red Dead Redemption 2 مدت زمان زیادی را در داخل استودیو مشغول کار باشند. حتی زندگی برخی از آن‌ها تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته بود و همسران برخی، به Rockstar اعتزاض کرده بودند. به نظر می‌رسد که افراد زیادی برای توسعه‌ی عناوین محبوب گیمرها، سختی‌های فراوانی را تحمل کرده‌اند؛ سختی‌هایی که بازیکنان آن‌ها را نمی‌بینند. Fortnite هم‌اکنون بر روی PC،PS4،XBOX ONE، Switch و گوشی‌های هوشمند در دسترس می‌باشد.

منبع متن: pardisgame