به تازگی جدیدترین آمار مربوط به فروش نرم افزار و سخت افزار در کشور ژاپن منتشر شده است و باید بگوییم که شاهد یک موضوع بسیار جالب هستیم. طبق گزارش مذکور، فروش کنسول نینتندو سوییچ در سرزمین مادری خود به ۸ میلیون دستگاه رسیده است. نینتندو با عرضه‌ی کنسول ترکیبی خود، حسابی شرایط بازار سخت […]

فروش نینتندو سوییچ در کشور ژاپن به رقم ۸ میلیون دستگاه رسید

به تازگی جدیدترین آمار مربوط به فروش نرم افزار و سخت افزار در کشور ژاپن منتشر شده است و باید بگوییم که شاهد یک موضوع بسیار جالب هستیم. طبق گزارش مذکور، فروش کنسول نینتندو سوییچ در سرزمین مادری خود به ۸ میلیون دستگاه رسیده است.

نینتندو با عرضه‌ی کنسول ترکیبی خود، حسابی شرایط بازار سخت افزار در کشور ژاپن را متحول کرد. با این‌که تنها دو سال از زمان انتشار نینتندو سوییچ می‌گذرد، اما جدیدترین کنسول نینتندو موفق شده است تا در این مدت زمان کم، خود را به پلی‌استیشن ۴ برساند. براساس آماری که در اختیار داریم، کنسول نسل هشتمی سونی با فروش ۸/۰۳ میلیون عددی پیشتاز است. اما با توجه به عملکرد فعلی نینتندو سوییچ، حالا تنها شاهد اختلاف ۳۰/۰۰۰ عددی هستیم.

حال اگر فرضاً هفته‌ی آینده نیز باز هم شاهد عملکردی مشابه فروش این هفته باشیم، به احتمال زیاد نینتندو سوییچ رقیب خود را پشت سر گذاشته و به موفق‌ترین و پرفروش‌ترین کنسول نسل هشتم در سرزمین خورشید تابان تبدیل خواهد شد. البته باید اعلام کنیم که نینتندو سوییچ هنوز فاصله‌ی نسبتا زیادی با کنسول دستی ۳DS دارد. البته با در نظر گرفتن بازی‌های انحصاری نینتندو سوییچ نظیر Super Mario Maker 2، Pokemon Sword and Shield و Animal Crossing که برای عرضه در سال جاری برنامه ریزی شده‌اند، به زودی شاهد کاهش این فاصله خواهیم بود. حال باید دید که آیا پلی‌استیشن ۵ می‌تواند برروی روند پیشرفت کنسول ترکیبی نینتندو تاثیر بگذارد یا خیر.

نظر شما چیست؟

منبع متن: gamefa