ساخت دنباله‌ای برای بازی «خشم» (Rage) چندان هم کار سختی نیست؛ مخصوصا اگر به پایه‌ی خوب و مبارزات خوب قسمت اول نگاهی بیاندازیم و سعی کنیم با حفظ آن‌ها، بازی بهتری ارایه دهیم. با این حال، سازندگان قسمت دوم این بازی ظاهرا به غیر از گسترش سیستم مبارزه، کار دیگری برای Rage 2 انجام نداده‌اند. بازی Rage 2 عرضه شده است و در همین راستا، منتقدان هم نظرات و نمرات خود نسبت به بازی را منتشر کرده‌اند.

شرکت بازی‌سازی بتسدا برای ساخت Rage 2 از استودیوهای خودش کمک نگرفته و در واقع این بازی با همکاری Avalanche ساخته شده است؛ استودیویی که بیشتر به خاطر مجموعه بازی‌های Just Cause معروف است. اساس بازی‌سازی این استودیو در ساخت Rage 2 تغییر نکرده است: با روند بازی خوب و سرگرم کننده‌ای طرف هستیم، ولی خبری از داستان و طراحی مرحله‌ی درست و درمان نیست.

تمام نقدها از مبارزات بازی تعریف کرده و به قصه و ساختار مراحل بازی خرده گرفته‌اند.

تمام نقدها از مبارزات بازی تعریف کرده‌اند؛ طوری که روند مبارزات بازی با Doom و قسمت‌های جدید ولفنشتاین مقایسه شده است. منتقدان گفته‌اند که مبارزات بازی تند و سریع و حسابی سرگرم کننده است. قابلیت‌های مختلفی که بازی به هنگام مبارزات در اختیار بازی‌کننده‌ها قرار می‌دهد، توانایی‌های مختلف و سلاح‌های زیاد بازی، طبق گفته‌ی منتقدان بسیار خوب طراحی شده‌اند.

با این حال، مبارزات خوب به تنهایی نتوانسته‌اند Rage 2 را نجات دهند. منتقدان می‌گویند که بازی اساسا داستان ندارد و شخصیت‌هایی که مقابل بازی‌کننده می‌گذارد جذاب نیستند. از طرفی، مشکل بزرگ دیگر بازی، ساختار محیط باز است. اکثر منتقدان به این موضوع اشاره کرده‌اند که مراحل بازی کم هستند و هیچ استفاده‌ای از نقشه‌ی بزرگ و متنوع بازی نشده است. در عین حال هم ساختار کلی مراحل و تکرار مجموعه‌ای یکسان از اهداف، از مشکلات بزرگ دیگر بازی است که به سرعت آن را خسته کننده می‌کند.

نهایتا، منتقدان این موضوع را انکار نکرده‌اند که بازی Rage 2 سرگرم کننده است و گفته‌اند می‌توان با چشم پوشی از مشکلات بازی، برای مدتی به خوبی از آن لذت برد؛ موضوعی که از نمره‌ی میانگین آن در متاکریتیک به خوبی نمایان است.

در ادامه تعدادی از نقدهای منتشر شده از بازی را به صورت خلاصه برای‌تان قرار داده‌ایم.

اسکرین‌شات بازی Rage 2

IGN: نمره‌ی ۸ از ۱۰

«دنیای بزرگ Rage 2 و مجموعه‌ی زیادی از ارتقاهای مختلف که در مقابل بازی‌کننده قرار می‌دهد، به درد طرفداران فار کرای می‌خورد که از آن خسته شده‌اند و می‌خواهند دیدگاهی نو نسبت به این سبک بازی‌ها را تجربه کنند. استودیوی Avalanche چندان از اینکه چه چیزی دنیای یک بازی را زنده و پویا می‌کند آگاه نبوده و هم‌چنین نتوانسته است به خوبی وسایل نقلیه را در بازی قرار دهد. با این حال، آن‌ها قطعا توانسته‌اند مبارزات را به بهترین شکل ممکن پیاده سازی کنند و به درستی از سرعت Doom الهام بگیرند؛ موضوعی که بازی‌های تیراندازی زیادی از پس آن بر نمی‌آیند. سلاح‌ها، توانایی‌ها و ارتقا و مبارزات در همه حال لذت بخش باقی می‌مانند، حتی با اینکه مراحل و اهداف بازی تکراری می‌شوند.»

GameSpot: نمره‌ی ۶ از ۱۰

«بازی زمانی خوب است که در مبارزات قرارتان می‌دهد و سرعت و لذت آن را حفظ می‌کند، ولی این مبارزات استحقاق سناریوها و آماده سازی‌های بهتری را داشتند. به لطف قدرت‌ها و توانایی‌های لذت بخش بازی، انجام اهداف تکراری بازی که مثل یک لیست است که باید بخش‌های آن را تیک بزنید را سرگرم کننده کرده است. زمانی از بازی ناامید می‌شوید که ببینید مراحل و فعالیت‌های مختلف بازی بسیار ساده و پیش پا افتاده هستند و آن تعدادی هم که خوب هستند، به سرعت تمام می‌شوند.»

نقدهای بازی Rage 2

Game Informer: نمره‌ی ۷ از ۱۰

«بازی Rage 2 فراز و نشیب دارد. تیراندازی و سلاح‌ها عالی هستند. بازی یک شات‌گان دارد که تیغ شلیک می‌کند و در عین حال هم دشمنان را آتش می‌زند. مبارزات بازی به لطف یک سیستم خوب اوردرایو، که به شما اجازه می‌دهد برای مدتی به هیچ چیز توجه نکنید و مثل یک روانی گله‌های دشمن را قتل عام کنید، حتی از حالت معمول‌شان هم بهتر می‌شوند. با این حال، بیرون از مبارزات، بازی مشکلاتی بسیار بزرگ و جدی دارد؛ مشکلاتی مثل شخصیت‌های بد، مراحل و دشمنان خسته کننده و یک نقشه‌ی بزرگ خالی و خواب‌آور.»

PC Gamer: نمره‌ی ۷۰ از ۱۰۰

«Rage 2 یکی از سرگرم کننده‌ترین اکشن‌های اول شخصی است که در چند وقت اخیر بازی کرده‌ام و از حرکت کردن حین مبارزات گرفته تا افکت‌های بصری بازی هنگام تیراندازی، همه چیز رضایت بخش است. با این حال، بازی از نظر هنری مشکل دارد. بازی در واقع شخصیت ندارد و دنیای بی روح آن هم چیزی بیشتر از چند بیابان خالی نیست. شوخی‌های بازی کار نمی‌کنند و قصه‌اش هم در حد و اندازه‌ی یک قسمت کارتون‌های آخر هفته‌ است. با این حال، میان مبارزات و زمانی که دشمنان دوره‌ام کرده‌اند و مشغول ادغام قدرت‌ّای مختلف و شلیک سلاح‌های بازی هستم، دنیای خالی و قصه‌ی پوچ Rage 2 را فراموش می‌کنم.»

سلاح بازی Rage 2

بازی Rage 2 دو سه روزی است که روی سه پلتفرم پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه شده است.

می‌توانید در ادامه تمام نمراتی که به بازی داده شده است را ببینید.

  • IGN: نمره‌ی ۸ از ۱۰
  • US Gamer: نمره‌ی ۴ از ۵
  • Destructoid: نمره‌ی ۸ از ۱۰
  • IGN Italy: نمره‌ی ۷.۷ از ۱۰
  • PlayStation Universe: نمره‌ی ۷.۵ از ۱۰
  • Game Informer: نمره‌ی ۷ از ۱۰
  • PC Gamer: نمره‌ی ۷۰ از ۱۰۰
  • PC GamesN: نمره‌ی ۷ از ۱۰
  • PlayStation LifeStyle: نمره‌ی ۶.۵ از ۱۰
  • GamesRadar: نمره‌ی ۳ از ۵
  • Digital Trends: نمره‌ی ۳ از ۵
  • Guardian: نمره‌ی ۳ از ۵
  • GameSpot: نمره‌ی ۶ از ۱۰

ببینید: تریلر عرضه‌ی بازی Rage 2

ببینید: تریلر معرفی گیم‌پلی بازی Rage 2

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

The post نقدها و نمرات Rage 2 منتشر شدند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala