هر دو کنسول پلی‌استیشن ۴ و نینتندو سوییچ، از زمان عرضه به موفقیت‌های قابل توجهی در سطح جهانی دست یافته‌اند. این دو کنسول به ترتیب حدود ۱۰۰ میلیون و ۳۵ میلیون دستگاه فروش داشته‌اند. با این حال، به نظر می‌رسد کنسول شرکت نینتندو توانسته است در تنها دو سال، رقیب خود یعنی پلی‌استیشن ۴ را […]

فروش کلی نینتندو سوییچ در کشور ژاپن از پلی‌استیشن ۴ پیشی گرفت

هر دو کنسول پلی‌استیشن ۴ و نینتندو سوییچ، از زمان عرضه به موفقیت‌های قابل توجهی در سطح جهانی دست یافته‌اند. این دو کنسول به ترتیب حدود ۱۰۰ میلیون و ۳۵ میلیون دستگاه فروش داشته‌اند. با این حال، به نظر می‌رسد کنسول شرکت نینتندو توانسته است در تنها دو سال، رقیب خود یعنی پلی‌استیشن ۴ را در بازار کشور ژاپن شکست دهد.

کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ مدتی است که تلاش دارد از آمار فروش کنسول پلی‌استیشن ۴ در کشور ژاپن پیشی بگیرد و حالا به نظر می‌رسد این اتفاق رخ داده است. تا پایان ماه آوریل، ۸ میلیون نسخه از کنسول نینتندو سوییچ در بازار کشور ژاپن به فروش رسیده بود و این در حالی است که کنسول پلی‌استیشن ۴ تنها یک ماه زودتر، یعنی بعد از گذشت ۵ سال از زمان عرضه به این آمار دست یافته بود. اگر مدت زمان حضور این دو کنسول در بازار را در نظر بگیریم، کنسول نینتندو سوییچ دو برابر کنسول پلی‌استیشن ۴ در بازار ژاپن فروش داشته است.

براساس آخرین آمار منتشر شده در وب‌سایت فامیتسو (Famitsu)، دو کنسول نینتندو سوییچ و پلی‌استیشن ۴ تا پایان روز ۱۲ می به ترتیب ۸۱۲۵۶۳۷ دستگاه و ۸۰۷۷۷۵۴ دستگاه در بازار کشور ژاپن فروش داشته‌اند. به عبارتی، کنسول جدید شرکت نینتندو توانسته است با وجود حضور کوتاه‌تر در بازار (۲ سال در مقابل ۵ سال) کشور ژاپن، از رقیب اصلی خود یعنی پلی‌استیشن ۴ پیشی بگیرد.

البته گذشت بیش از ۵ سال از عرضه‌ی کنسول پلی‌استیشن ۴ به بازار به این معنی است که شرکت سونی خود را برای ورود به نسل بعدی آماده می‌کنند. با توجه به جزییات منتشر شده از سخت‌افزار کنسول پلی‌استیشن ۵ و تفاوت فاحش بین قدرت کنسول‌های دو نسل، باید منتظر ماند و دید آیا شرکت نینتندو می‌تواند با چنین سخت‌افزارهای پرقدرت و جدیدی رقابت کند یا خیر. برخی از تحلیل‌گران معتقد هستند که این کنسول در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ و با قیمت تقریبی ۵۰۰ دلار به بازار عرضه می‌شود.

منبع متن: gamefa