شرکت نینتندو با انتشار دایرکت ویژه‌ی Super Mario Maker 2، اطلاعات و جزئیات جدید این بازی مورد انتظار را با طرفداران خود به اشتراک گذاشت. ما در این‌جا قصد داریم تا یک جمع‌بندی کلی از اخبار منتشر شده انجام دهیم. اول از هر چیز، نینتندو ویژگی‌های اولیه‌ی Super Mario Maker 2 را شرح داد؛ از […]

جمع‌بندی اخبار منتشر شده در دایرکت Super Mario Maker 2

شرکت نینتندو با انتشار دایرکت ویژه‌ی Super Mario Maker 2، اطلاعات و جزئیات جدید این بازی مورد انتظار را با طرفداران خود به اشتراک گذاشت. ما در این‌جا قصد داریم تا یک جمع‌بندی کلی از اخبار منتشر شده انجام دهیم.

اول از هر چیز، نینتندو ویژگی‌های اولیه‌ی Super Mario Maker 2 را شرح داد؛ از قرار دادن بلوک و سکه گرفته تا لوله‌ها و Goomba‌ها. این شما هستید که محتوای درون بلوک‌ها و یا مقصد لوله‌ها را تعیین می‌کنید. همچنین همانند نسخه‌ی اول، بازی‌بازان می‌توانند مراحل دلخواه خود را ساخته و آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارند.

حال بیاید ویژگی‌های بازی را بررسی کنیم:

ابزار جدید

یکی از ابزار جدید Super Mario Maker 2، سطوح شیب دار هستند. بازی‌بازان حتی می‌توانند زاویه‌ی این سطوح را نیز تغییر دهند. علاوه بر این، خورشید خشمگین Super Mario Bros. 3 نیز برای اول بار در این بازی حضور پیدا خواهد کرد. این دشمن بسیار سمج است و مدام به شما حمله خواهد کرد.

Super Mario Maker 2 به بازی‌بازان اجازه می‌دهد تا علاوه بر قرار دادن Snake Block‌ها در مراحل خود، جهت حرکت آن‌ها را نیز تعیین کنند. در این نسخه شاهد ابزار‌های جالبی مانند کلید‌های روشن و خاموش، الاکلنگ و Swinging Claw نیز هستیم.

حالا بازی‌بازان می‌توانید سطح ارتفاع آب و سرعت تغییر آن را نیز مشخص کنند. همچنین نینتندو با اضافه کردن امکان کنترل حرکت مراحل و جهت آن‌ها، سبب شده است تا شما بتوانید سرعت تکمیل مراحل را نیز مطابق میل خود تعیین کنید. البته حالا امکان تعیین پیش نیاز اتمام مراحل نیز در دسترس قرار گرفته است؛ برای مثال، شما می‌توانید مرحله را طوری طراحی کنید که پس از بدست آوردن ۵۰ سکه، شخص بازی‌باز به پایان آن برسد.

همان‌طور که تریلر معرفی بازی مشخص بود، شما می‌توانید مراحل دلخواه خود را کمک یک نفر دیگر طراحی کنید؛ برای این کار کافی است تا یکی از جوی-کان‌ها را به دوست خود دهید. همچنین پس از اتمام ساخت مرحله، می‌توانید آن را با یکدیگر تجربه کنید.

در نهایت، باید بگوییم که این عنوان ابزار بسیار زیادی را در اختیار بازی‌بازان قرار می‌دهد. به طور خلاصه، دیگر ابزار جدید Super Mario Maker 2 شامل Banzai Bill ،Dry Bones Shell ،Twisters ،Icicles ،Diagonzla ،Red Yoshi ،Parachutes ،Boom Boom و Big Coins می‌شوند. همچنین باید یادآور شویم که نینتندو افکت‌های صوتی جدیدی را نیز برای بازی طراحی کرده است.

بخش داستانی

یکی از قسمت‌های هیجان انگیز و غافلگیر کننده‌ی دایرکت، رونمایی از بخش داستانی بود. در این داستان، ماریو باید قلعه‌ی پرنسس پیچ را بازسازی کند. برای انجام این کار، ماریو به یک سری لوازم نیاز دارد و به همین دلیل، وی مجبور است تا با پذیرفتن درخواست‌های کاری از تابلوی اعلانات، به جمع کردن سکه بپردازد. با پیشرفت در این بخش، شما با شخصیت‌ها و کار‌های جدید مواجه خواهید شد. بخش داستانی Super Mario Maker 2 دارای بیش از ۱۰۰ مرحله است که تمام آن‌ها توسط نینتندو و به وسیله‌ی ابزار درون بازی طراحی شده‌اند.

ضمینه‌های جدید مراحل

Super Mario Maker 2 از برخی ضمینه‌های مراحل جدید بهره می‌برد که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • صحرا
  • برف
  • جنگل
  • آسمان

در این بازی، شما می‌توانید با استفاده از ماه، زمان مراحل خود را نیز به شب تغییر دهید. این تنها یک تغییر ظاهری نیست و برروی دشمنان و یا حتی خود مراحل نیز تاثیر خواهد گذاشت.

از طرف دیگر، بازی‌بازان حالا به ابزار منحصر به فرد عنوان Super Mario 3D World نیز دسترسی دارند. شما می‌توانید Cat Mario مشهور را به مراحل خود بیاورید، دشمنان جدید را در مراحل قرار دهید و یا حتی کاری کنید تا ماریو سوار یک ماشین شود.

سرویس نینتندو سوییچ آنلاین 

مشترکین سرویس آنلاین نینتندو سوییچ از امتیازات جالب بخش آنلاین Super Mario Maker 2 نیز بهره‌مند خواهند شد. Course World مکانی است که بازی‌بازان می‌توانند مراحل خود را در آن منتشر کنند. شما قادر هستید تا براساس فیلتر‌های متعددی که در دسترس قرار گرفته‌اند، به دنبال مراحل مورد نظر خود بگردید. نکته‌ی جالب این است که پس از دریافت مرحله، شما می‌توانید به صورت آفلاین آن را تجربه کنید. حتی امکان قرار دادن نظرات نیز به بازی اضافه شده است.

در این بخش، هر بازی‌باز یک پروفایل منحصر به فرد دارد. بازی‌بازان می‌توانند با آیتم‌هایی که از کامل کردن مراحل بدست آورده‌اند، به شخصی سازی آواتار خود بپردازند.

یکی دیگر از حالت‌های این قسمت، Endless Challenge است؛ حالتی که بیشتر برای بدست آوردن رکورد است و تا زمانی که شما با صفحه‌ی Game Over رو‌به‌رو نشوید، ادامه خواهد داشت.

حال زمان رسیده است تا به قسمت چند‌نفره‌ی Super Mario Maker 2 بپردازیم. تا حداکثر چهار بازی‌باز می‌توانند در مسابقات رقابتی شرکت کنند. اولین کسی که به انتهای مرحله برسد، پیروز میدان محسوب می‌شود. البته اگر بیشتر به سمت کار تیمی تمایل دارید، باید بگوییم که حالت Co-Op همان چیزی است که به دنبال آن می‌گردید. در این حالت، بازی‌بازان باید مراحل بازی را با کمک یکدیگر به اتمام برسانند. در این‌جا کافی است تا تنها یکی از اعضای تیم به انتهای مرحله برسد؛ با این کار، تمام اعضای تیم برنده محسوب خواهند شد. همچنین چهار بازی‌باز می‌توانند با قابلیت Nearby Play، به صورت Local برروی کنسول خود بازی را تجربه کنند. در این حالت، تنها شخصی که Room را ساخته است باید به اینترنت متصل شود.

در نهایت، نینتندو اعلام کرد که علاقه مندان می‌توانند با پرداخت ۶۹/۹۹ دلار، بازی Super Mario Maker 2 را به همراه اشتراک یک ساله‌ی سرویس آنلاین تهیه کنند. البته اگر در حال حاضر مشترک این سرویس هستید، باید اعلام کنیم که با خرید این باندل، اشتراک سرویس شما برای یک سال تمدید خواهد شد.

بازی Super Mario Maker 2 در تاریخ جمعه ۷ تیر ماه ۱۳۹۸ (۲۸ ژوئن ۲۰۱۹) به صورت انحصاری برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد.

شما می‌توانید دایرکت نینتندو را از قسمت پائین دریافت کنید:

بازی Super Mario Maker 2 در تاریخ جمعه ۷ تیر ماه ۱۳۹۸ (۲۸ ژوئن ۲۰۱۹) به صورت انحصاری برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد.

بازی Super Mario Maker 2 در تاریخ جمعه ۷ تیر ماه ۱۳۹۸ (۲۸ ژوئن ۲۰۱۹) به صورت انحصاری برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد.

شما می‌توانید دایرکت نینتندو را از قسمت پائین دریافت کنید:
دریافت ویدئو با کیفیت ۴۸۰P | دریافت ویدئو با کیفیت ۷۲۰P | دریافت ویدئو با کیفیت ۱۰۸۰P

منبع متن: gamefa