Minecraft Dungeons یک بازی بلوکی به سبک ماجراجویی اسلش و تخریب است

اگر خبرهای بازی‌های ویدیویی را دنبال می‌کنید حتما نام بازی Minecraft، پرفروش‌ترین بازی همه‌ی ادوار، را شنیده‌اید. در مراسم E3 امسال شرکت Mojang از بازی جدید خودشان در محیط Minecraft به نام Minecraft Dungeons رونمایی کرد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Engadget اگرچه بازی اصلی این شرکت یعنی Minecraft بیشتر تمرکز آن روی ساخت و ساز است اما این بازی جدید در یک فضای اکشن RPG قرار دارد. بازیکن‌ها (که تا تعداد 3 نفر می‌توانند به صورت شبکه‌ای یا آنلاین بازی کنند) وظیفه دارند که 9 سطح یا مرحله‌ را که اسم این سطح‌ها را "biomes" گذاشته‌اند، برای پیدا کردن گنجینه‌ها و شکست دادن Arch-Illager، جستجو کنند. این بازی به گونه‌ای طراحی شده است تا بازیکن‌ها کاملا در نحوه‌ی بازی کردن آزاد هستند. برای مثال هیچ کلاسی برای انتخاب کاراکتر‌ها وجود ندارد فقط انواع زره برای انتخاب کردن وجود دارند. هر بازیکن به یک اسلحه‌ی دستی و یک اسلحه‌ی تروکمانی مجهز هستند و می‌توانند حیواناتی مانند گرگ و خفاش را نیز برای کمک فراخوانند. اگر می‌خواهید به عنوان تانک در گروه‌تان عمل کنید فقط باید قوی‌ترین زره‌ها را بپوشید و اگر در حین مبارزه تصمیم گرفتید که خودتان را به کماندار یا هیلر تغییر دهید باید زره خود را در بیاورید و لباس‌های کماندار یا هیلر را بپوشید.

می‌توانید از تمام اسلحه‌ها به صورت ترکیبی استفتده کنید مثلا می‌توانید هم زمان لباس مخصوص هیلر را بپوشید و یک چکش بزرگ را نیز به عنوان اسلحه‌تان استفاده کنید. تمام قدرت‌هایی مانند رعد و برق، سم یا آتش را باید به اسلحه‌هایتان اضافه کنید پس اگر سطح‌تان بالا رفت اصلا نگران انتخاب مهارت برای استفاده از قدرت مدنظر نباشید. اسلحه‌ها و آیتم‌ها به طور تصادفی از دشمنانی که می‌کشید به دست می‌آیند که شامل 3 سطح Common و Rare و Unique می‌باشند.

انعطاف پذیری گیم‌پلی بازی به سطح نسبی بازیکن‌ها ارتباط دارد. همان طور که "دیوید نیشاگن"(David Nisshagen) هنگام پخش دموی بازی در E3 توضیح داد در این بازی سطح خون و آسیب ضربات وارد شده هر دو در بازی مندرج شده‌اند بنابراین افرادی که سطح آن‌ها پایین است می‌توانند با افرادی که سطح آن‌ها بالا است همبازی شوند ولی نمی‌توانند تاثیر زیادی در تعیین برنده داشته باشند. پیدا کردن هم تیمی خیلی راحت است شما می‌توانید در لابی بازی گروهی را انتخاب کنید یا از گروهی که در آن هستید خارج شوید.

بازی Minecraft Dungeons در بهار 2020 برای Xbox One و Xbox Game Pass و PS4 و Switch عرضه می‌شود و احتمال دارد قیمت آن 20 یا 30 دلار باشد.

منبع متن: pardisgame