یکی از بزگترین و آینده‌دارترین بخش‌هایی شرکت‌هایی چون Microsoft و Google در حال سرمایه گذاری زیادی برای آن هستند و قطعا آینده‌ی گیمینگ وابسته به آن است، قابلیت استریم می‌باشد. این قابلیت قطعا یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های کنسول‌های آینده‌ی Xbox است و قرار است به زودی شاهد کنسول‌هایی باشیم که تنها از بازی‌های دیجیتالی استفاده می‌کنند و از دیسک پشتیبانی نمی‌کنند و یا حتی، قرار است در آینده شاهد کنسول‌هایی مخصوص استریم بازی‌ها باشیم. حال اکنون این سوال مهم پیش می‌آید که آیا نسل بعدی کنسول‌های Xbox که فعلا با نام رمزی Scarlett شناخته می‌شود، از دیسک پشتیبانی خواهد کرد یا خیر. به گزارش پردیس گیم و به نقل از Comic Book، خوشبختانه فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس بخش Xbox به تازگی در مصاحبه‌ای با وب سایت Game Industry تائید کرده است که کنسول Xbox Scarlett از دیسک پشتیبانی خواهد کرد. "بله، دیسک‌های فیزیکی بخشی از آینده‌ی ما حال هستند."

او همچنین اعلام کرد که خودش و همکارانش کاملا از اینکه بازار صنعت بازی‌های ویدئویی در حال حرکت به سمت کاملا دیجیتالی شدن است، آگاهند. او در این رابطه گفت: "ما این را می‌دانیم، چون آن را دیده‌ایم و اکنون تعداد بازیکنانی که به صورت دیجیتالی در حال خرید بازی‌ها هستند، بیشتر و بیشتر می‌شود. ما به تجربه‌ی چیزهای جدید در موارد خاص‌تر فکر می‌کنیم، مخصوصا وقتی که من از کنسولم درور باشم و همه چیز و اطلاعات من در درون یک هارد درایو باشد، ما برای آن‌ها سناریوهایی طراحی کرده‌ایم که آسان هستند. اما ما می‌دانیم که مردم هنوز هم دیسک‌ها استفاده می‌کنند."

همانطور که احتمالا می‌دانید، دیسک‌ها کم کم در حال از بین رفتن هستند و بازار بازی‌ها به سمت تماما دیجیتالی شدن پیش می‌روند. اما با اینحال عده‌ای از نسخه‌ی فیزیکی بازی‌ها استفاده می‌کنند و بازار اصلا نمی‌تواند آن‌ها را نادیده بگیرد.

اسپنسر همچنین اشاره کرد که تیم آن‌ها در تلاش است تا اطمینان حاصل کند که بازاریابی در مورد سیستم‌های فعلی و اآینده‌ی Xbox به بهترین نحو ممکن انجام شود. "من می‌خواهم بسیار توصیفی باشم، زیرا که سعی می‌کنم در میان گزینه‌‌هایی که دارم، اشتباه را انتخاب نکنم. من می‌خواهم به مردم حق انتخاب بدهم و میلیون‌ها نفر از مردم هستند که هنوز هم نسخه‌ی فیزیکی بازی‌ها را انتخاب می‌کنند."

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا به نظر شما در نسل‌های بعدتر هم شاهد استفاده از دیسک‌های فیزیکی خواهیم بود؟

منبع متن: pardisgame