در حال حاضر بازی Fortnite بزرگترین بازی جهان هست و کسی نیست این مورد را انکار کند و همچنین رکورد فروش درون برنامه‌ای را نیز در اختیار دارد که رقمی بیش از یک میلیارد دلار برای یک سال مالی را شامل می‌شود و از آنجایی هم که استریمرهای معروف همچنان به تجربه‌ی آن می‌پردازند، پس […]

Fortnite عامل اصلی فروش کم بازی‌های مایکروسافت

در حال حاضر بازی Fortnite بزرگترین بازی جهان هست و کسی نیست این مورد را انکار کند و همچنین رکورد فروش درون برنامه‌ای را نیز در اختیار دارد که رقمی بیش از یک میلیارد دلار برای یک سال مالی را شامل می‌شود و از آنجایی هم که استریمرهای معروف همچنان به تجربه‌ی آن می‌پردازند، پس قطعا می‌توان گفت که چراغ این بازی نیز به این زودی‌ها خاموش نخواهد شد که این مسئله نکته منفی برای شرکت‌های توسعه دهنده بازی‌های ویدئویی به شمار می‌آید.

حال شرکت مایکروسافت با انتشار گزارش مالی سه‌ماه‌ی دوم سال ۲۰۱۹، اطلاعات جالبی را در اختیارمان گذاشت. بر اساس این گزارش، شرکت مایکروسافت، ۳ درصد کاهش فروش محصولات حوزه‌ی نرم‌افزار و بازی‌های ویدئویی را نسبت به تاریخی یکسان در سال قبل را تجربه کرده است. شرکت مایکروسافت در گزارش خود، دلیل این کاهش را به یک بازی ویدئویی نسبت داد که البته نام آن را ذکر نکرد اما یک تحلیل‌گر حوزه‌ی اقتصاد بازی‌های ویدئویی اعلام کرد که مایکروسافت در واقع به بازی Fortnite اشاره کرد است.

بر اساس این گزارش، شرکت مایکروسافت تقریبا حدود ۲۳۳ میلیون دلار کاهش سود فروش از حوزه‌ی بازی‌های ویدئویی را نسبت به سال قبل تجربه کرده است که تقریبا حدود ۱۰ درصد کمتر نسبت به سال قبل می‌شود. همچنین بر اساس این گزارش، فروش کنسول اکس‌باکس وان و سخت‌افزارهای مربوط به آن نیز کاهش عظیم ۴۸ درصدی را تجربه می‌کنند که شرکت دلیل این امر را کاهش میزان تولید و عرضه اعلام کرده است.

البته در رابطه با کاهش فروش اکس‌باکس وان نیز می‌توان گفت که به دلیل ضعف سخت‌افزاری این کنسول و کاهش کیفیت عناوین موجود برروی این کنسول، بسیاری از افراد و بازی‌بازان تصمیم گرفته‌اند که پول خود را برای نسل نهم ذخیره کنند و از خرید کنسول‌های جدید و قطعات مربوط به آن نیز خودداری کنند.

مایکروسافت در گزارش خود توضیح داد که دلیل کاهش سه درصدی فروش محصولات نرم‌افزاری این شرکت به یک بازی شخص ثالث مربوط است و دنیل احمد (Daniel Ahmad)، یکی از تحلیلگران حوزه‌ی اقتصاد بازی‌های ویدئویی، اعلام کرد که بخش از این کاهش مربوط به عرضه‌ی سرویس اکس‌باکس گیم‌پس و بخش اعظمی از آن نیز مربوط به افزایش تعداد کاربران Fortnite و به دنبال آن نیز فروش درون‌برنامه‌ای بازی مورد نظر مربوط می‌شود.

البته این کاهش چندان هم برای این شرکت بد نبود و در واقع نشان دهنده‌ی نتیجه‌ی مثبت سرویس‌های جدید این شرکت است. در واقع با ارائه‌ی اکس‌باکس گیم‌پس برروی رایانه‌ی شخصی و اکس‌باکس وان و همچنین کاهش قیمت‌های اشتراک این سرویس طی یک ماه گذشته، بسیاری از کاربران تصمیم گرفته‌اند تا از خرید بازی دست کشیده و از طریق اشتراک این سرویس به تجربه‌ی بازی‌ها بپردازند. با این حال نمی‌توان منکر ضعف مایکروسافت در بخ فروش سخت‌افزار شد که با نزدیک شدن به اواخر نسل، این مورد نیز قابل پیش‌بینی بود.

منبع متن: gamefa