به نظر می‌رسد شرکت مایکروسافت در کنسول نسل بعدی خود یعنی اکس‌باکس اسکارلت، قصد دارد برخلاف کنسول اکس‌باکس وان اکس که تلاش داشت رزولوشن ۴K را به کاربران ارائه کند، تمرکز خود را برروی نرخ فریم و ساده‌سازی تجربه‌ی بازی‌ها قرار دهد. آقای فیل اسپنسر در جدیدترین مصاحبه‌ی خود با وب‌سایت گیم‌اسپات (GameSpot) درباره‌ی کنسول […]

تمرکز مایکروسافت در نسل بعدی برروی نرخ فریم و سادگی تجربه‌ی بازی‌ها خواهد بود

به نظر می‌رسد شرکت مایکروسافت در کنسول نسل بعدی خود یعنی اکس‌باکس اسکارلت، قصد دارد برخلاف کنسول اکس‌باکس وان اکس که تلاش داشت رزولوشن ۴K را به کاربران ارائه کند، تمرکز خود را برروی نرخ فریم و ساده‌سازی تجربه‌ی بازی‌ها قرار دهد.

آقای فیل اسپنسر در جدیدترین مصاحبه‌ی خود با وب‌سایت گیم‌اسپات (GameSpot) درباره‌ی کنسول اکس‌باکس اسکارلت صحبت و به این موضوع اشاره کرده است که تمرکز این کنسول برروی ارائه‌ی نرخ فریم بالاتر و امکان تجربه‌ی راحت‌تر بازی‌ها خواهد بود. آقای اسپنسر در این مصاحبه به بحث صفحه‌ی بارگذاری بازی‌ها اشاره و بیان کردند که کاهش زمان بارگذاری یک بازی از اهیمت بسیار بالایی برای شرکت مایکروسافت برخوردار است. به نظر می‌رسد در مقایسه با کنسول اکس‌باکس وان اکس که بیش از هر چیز برروی خروجی گرافیکی بالاتر و دسترسی به رزولوشن ۴K تمرکز داشت، شرکت مایکروسافت این بار برروی موضوعی متفاوت تمرکز کرده است.

من فکر می‌کنم موضوعی که ما می‌خواهیم در نسل بعدی کنسول‌ها برروی آن تمرکز کنیم، بحث نرخ فریم و سادگی تجربه‌ی بازی‌ها است.

در این نسل، ما بیش از هر چیز برروی کیفیت بصری ۴K و یافتن راهی برای ارائه‌ی فیلم‌ها از طریق دیسک بلوری (Blu-Ray) یا از طریق استریم کردن با کیفیت ۴K، تمرکز کرده بودیم. به لطف کنسول اکس‌باکس وان اکس که امکان اجرای بازی‌ها با کیفیت ۴K را به ما داد، ما شاهد پیشرفت بصری بالای بازی‌ها در نسل بعدی خواهیم بود.

علاوه بر بحث کیفیت بصری، آقای اسپنسر در این مصاحبه به موضوع قابلیت پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل و اهمیت آن نیز اشاره کردند.

ما می‌خواهیم مطمئن شویم که تمامی آن‌چه که شما از ما خریداری کرده‌اید، از بازی‌های مختلف گرفته تا کنترلری که از آن استفاده می‌کنید، در آینده به بهترین نحو با کنسول بعدی ما هم‌خوانی دارد.

براساس اطلاعات منتشر شده، کنسول بعدی شرکت مایکروسافت، اکس‌باکس اسکارلت، سال آینده در دسترس هواداران قرار خواهد گرفت.

منبع متن: gamefa