به مانند سال‌های پیش به تاریخ عرضه‌ی بازی فوتبال PES که این بار تحت عنوان eFootball Pro Evolution Soccer 2020 منتشر می‌شود، نزدیک می‌شویم. همانطور که مشاهده می‌کنید، این بار تغییرات از اسم بازی شروع شده و تا ایجاد بهبود در مکانیک‌ها و جزئیات بازی پیشروی کرده است. به نظر می‌رسد که توسعه دهندگان در […]

مصاحبه با مدیر برند بازی PES 2020 | صحبت در رابطه با گیم‌پلی، تغییرات نسخه‌ی جدید و بیشتر

به مانند سال‌های پیش به تاریخ عرضه‌ی بازی فوتبال PES که این بار تحت عنوان eFootball Pro Evolution Soccer 2020 منتشر می‌شود، نزدیک می‌شویم. همانطور که مشاهده می‌کنید، این بار تغییرات از اسم بازی شروع شده و تا ایجاد بهبود در مکانیک‌ها و جزئیات بازی پیشروی کرده است.

به نظر می‌رسد که توسعه دهندگان در این نسخه از بازی تصمیم گرفتند تا به بازخورد هواداران توجه ویژه‌ای داشته باشند. با توجه به رقابتی که میان دو بازی FIFA و PES شکل گرفته است، جای سوال دارد که ببینیم امسال این عنوان چه تغییراتی را در خود ایجاد کرده و چه مزیت‌هایی را نسبت به قبل برای رفاه حال کاربران خود فراهم کرده است. در این رابطه برای شما مصاحبه‌ای که آقای لنارت بابزین (Lennart Bobzien)، مدیر اروپایی برند PES، با وب‌سایت Gamingbolt داشته است را آماده کرده‌ایم که در ادامه می‌توانید به مطالعه آن بنشینید.

مانطور که مشاهده می‌کنید، این بار تغییرات از اسم بازی شروع شده و تا ایجاد بهبود در مکانیک‌ها و جزئیات بازی پیشروی کرده است و به نظر می‌رسد که توسعه دهندگان در این نسخه از بازی تصمیم گرفتند تا به بازخورد هواداران توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به عنوان سوال اول دوست داریم بدانیم تا انگیزه‌ی شما برای تغییر نام و اضافه کردن عبارت eFootball به اسم بازی چه بوده است؟

ما دوست داشتیم تا توجه‌مان به بخش ورزش‌های الکترونیکی (eSports) را خاطرنشان کنیم؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا عبارت eFootball را در اسم بازی اضافه کنیم. در این راستا تصمیم گرفتیم تا قدم بزرگی در زمینه‌ی ورزش‌های الکترونیکی برداشته باشیم و همچنین فرصتی به بازی‌بازان بدهیم تا با استفاده از محصول ما بتوانند در این زمینه پیشرفت داشته باشند.

سوالی که ذهن اکثر طرفداران این بازی را به خود مشغول کرده این است که در این سری چه تفاوت‌هایی نسبت به سری‌های قبل ایجاد شده‌اند و شما چه تلاشی در راستای بهبود این عنوان از مجموعه PES داشته‌اید؟

همانطور که می‌دانید گیم‌پلی بازی برای ما بسیار با اهمیت است، تیم توسعه دهنده‌ی ما به سختی روی گیم‌پلی بازی کار کرده است و همچنین در این راستا از آقای اینیستا که جز تیم مشاوره این بازی است کمک بسیار زیادی گرفتند. ایشان در این زمینه کمک زیادی به ما کردند و به عنوان مثال نوع جدیدی از دریبل کردن به بازی اضافه شده و همچنین برروی شخصی‌سازی‌های بیشتر در بازی و زاویه‌ی دید دوربین، فعالیت‌های گوناگونی صورت گرفته است. ما به شدت مشتاق هستیم تا این تغییرات را با طرفداران به اشتراک بگذارید. بخش مستر لیگ نیز در بازی کمی بهبود یافته است که در آن شما باید از صفر شروع کنید و باشگاه خود را ساخته و با تلاش مضاعف تا کسب قهرمانی‌های مختلف پیشروی کنید. البته لازم به ذکر است که تکمیل این بخش یک برنامه‌ریزی حدودا سه ساله داشته است که ما در حال حاضر در سال دوم آن قرار داریم. بخش‌های دیگری با نام Match Type به بازی اضافه شده‌ است که در آن می‌توانید به انجام دربی‌های مختلف جهانی مشغول شوید و همچنین پخش آنلاین بازی نیز دست‌خوش تغییرات گسترده‌ای شده است.

به نظر می رسد که کیفیت گرافیکی و بصری بازی نسبت به سال‌های پیش تغییرات گسترده‌ای داشته است؛ در این راستا دوست داریم بدانیم تا شما چه فعالیت هایی انجام داده اید؟

گرافیک بازی چیزی است که همواره مورد توجه ما بوده و تمام تلاشمان را کردیم تا آن را در سطح مناسب نگه داریم. امسال، کار تیمی بیشتر بر‌روی یک سری از المان‌های خاص بوده است؛ یکی از این موارد خاص،  تقویت موتور گرافیکی بازی و بخش Lightning Engine می‌باشد که باعث می‌شود بازیکنان، استادیوم و حتی تابلوهای تبلیغاتی بهبود چشم‌گیری داشته باشند. با این بهبود در کیفیت بازی، تمامی موارد موجود در آن یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر شدند.

گرافیک بازی چیزی است که همواره مورد توجه ما بوده و تمام تلاشمان را کردیم تا آن را در سطح مناسب نگه داریم. امسال، کار تیمی بیشتر بر روی یک سری از المان‌های خاص بوده است؛ یکی از این موارد خاص تقویت موتور گرافیکی بازی و بخش Lightning Engine می‌باشد که باعث می‌شود بازیکنان، استادیوم و حتی تابلوهای تبلیغاتی بهبود چشم‌گیری داشته باشند. با این بهبود در کیفیت بازی تمامی موارد موجود در آن یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر شدند.

در زمینه‌ی حرکات جز به جز در گیم‌پلی بازی، چه تغییرات و بهبودی را مدنظر قرار دادید؟

ما برای هر بازیکن یک انیمیشن خاص طراحی کردیم و همچنین توانایی‌های اضافی را برای آن‌ها به بازی اضافه کردیم. یک بخش جدید نیز در بازی به نام Inspire اضافه کردیم که مرتبط با توانایی‌ها و رفتار بازیکنان با یکدیگر است. به عنوان مثال اگر با شخصیتی مانند مسی در حال بازی باشد که یک دریبل زن خوب است، هم تیمی‌های شما، فضای بیشتری برای دریبل کردن در اختیار شما قرار می دهند. اما اگر با شخصی مانند اینستا بازی کنید که مهارت او در پاس دادن است، هم‌تیمی‌های شما همواره آماده‌ی دریافت پاس‌های مختلف از شما خواهند بود.

از مشکلات بزرگ بازی در سال‌های اخیر سیستم پیدا کردن رقیب یا همان Match-Making و سرورهای آن بوده است؛ در این راستا چه اقداماتی انجام داده اید؟

لازم به ذکر است که بگویم تا تیم مدیریتی ما کاملا با چالش‌هایی که در سال‌های گذشته با آن‌ها روبرو شده‌ایم ، آشنا بوده و در تلاش هستند تا بر این مشکلات غلبه کنند؛ چرا که بخش آنلاین برای ما بسیار اهمیت ویژه‌ای دارد و در اصل همان جایی است که ورزش‌های الکترونیکی معنا پیدا می کنند. تیم پشتیبانی با دقت مضاعف در حال بهبود تجربه‌های بخش آنلاین بازی هستند.

آیا هیچ برنامه‌ای برای انتشار بازی بر روی کنسول دستی نینتندو سوییچ دارید؟

خیر، یا بهتر است بگوییم برای بازی eFootball Pro Evolution Soccer 2020 خیر! اما بازی برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. با این حال ما توجه خود را از کنسول دستی نینتندو سوییچ کم نکرده‌ایم چرا که خودم به شخصه یکی از طرفداران بزرگ آن هستم. اما متاسفانه در حال حاضر برنامه‌ای برای انتشار این بازی بر‌روی کنسول نینتندو سوییچ نداریم.

و اما به عنوان آخرین سوال، بازی برروی پلی‌استیشن ۴ پرو و ا‌کس‌باکس وان اکس با چه نرخ فریم و کیفیت تصویری اجرا خواهد شد؟

باید بگویم که در این رابطه نمی‌توانم توضیحات جزئی به شما بدهم و باید صبر کنید تا با عرضه‌ی نسخه‌ی دمو از بازی، اطلاعات بیشتری در این رابطه برای شما عزیزان منتشر شود

به عنوان مثال اگر با شخصیتی مانند مسی در حال بازی باشد که یک دریبل زن خوب است، هم تیمی‌های شما فضای بیشتری برای دریبل کردن در اختیار شما قرار می دهند؛ اما اگر با شخصی مانند اینستا بازی کنید که مهارت او در پاس دادن است، یارهای شما همواره آماده‌ی دریافت پاس در راستاهای مختلف از شما خواهند بود.

بازی eFootball PES 2020 در تاریخ ۱۹شهریورماه سال جاری (۱۰ سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی) برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. شما می‌توانید مشخصات سیستم مورد نیاز بازی را در این نشانی مشاهده بفرمایید.

منبع متن: gamefa