دنیایی بازی‌های ویدیویی و نحوه‌ی انتشار آن‌ها با سرعت زیادی در حال تغییر است. مسائلی همانند دسترسی زودهنگام (Early Access)، بسته‌های الحاقی و به‌روزرسانی‌های پایان ناپذیر دنیای توسعه‌ بازی‌ها را برای بسیاری از استودیوها تغییر داده‌اند. یکی از این توسعه‌دهندگان، استودیوی سوپرجاینت گیمز (Supergiant Games) است که آخرین بازی آن‌ها یعنی Hades در مرحله‌ی دسترسی […]

کارگردان بازی Hades، برنامه‌ی دسترسی زودهنگام را همانند یک سریال تلویزیونی می‌بیند

دنیایی بازی‌های ویدیویی و نحوه‌ی انتشار آن‌ها با سرعت زیادی در حال تغییر است. مسائلی همانند دسترسی زودهنگام (Early Access)، بسته‌های الحاقی و به‌روزرسانی‌های پایان ناپذیر دنیای توسعه‌ بازی‌ها را برای بسیاری از استودیوها تغییر داده‌اند. یکی از این توسعه‌دهندگان، استودیوی سوپرجاینت گیمز (Supergiant Games) است که آخرین بازی آن‌ها یعنی Hades در مرحله‌ی دسترسی زودهنگام قرار دارد و تیم سوپرجاینت تا روز انتشار رسمی آن، به‌روزرسانی‌های ماهانه‌ای را برای Hades منتشر می‌کنند. اما نکته‌ی جالب این مسئله دیدگاه کارگردان بازی Hades به این پروسه است.

در مصاحبه‌ای با وبسایت OnlySP، گرگ کاساوین (Greg Kasavin) دیدگاه منحصر به‌فرد خود را نسبت به این پروسه به اشتراک گذاشت. به‌جای نگاه به این مسئله به عنوان به‌روزرسانی‌هایی که محتوایی به بازی اضافه می‌کنند، او به این به‌روزرسانی‌ها همانند قسمت‌های یک سریال تلویزیونی نگاه می‌کند و در مورد این مسئله می‌گوید:

شما می‌توانید تا تمام شدن آن صبر کنید، ببینید که منتقدان در موردش چه می‌گویند و سپس اگر دیگران از آن تعریف کردند، تمام قسمت‌هایش را یکجا تجربه کنید. ولی بدون شک در تجربه‌ی نحوه‌ی گسترش این بازی لذتی وجود دارد.

او در ادامه می‌گوید:

از آنجا که ما بخشی از داستان بازی را در هرکدام از این به‌روزرسانی‌ها قرار داده‌ایم، ما با این پروژه‌ی دسترسی زودهنگام همانند یک سریال تلویزیونی برخورد می‌کنیم.

این بدون شک دیدگاه فوق‌العاده‌ای نسبت به مسئله‌ی دسترسی زودهنگام است و با ادامه پیدا کردن چنین مسائلی ما بی‌صبرانه منتظریم تا دیدگاه‌ها و رویکرد‌های خلاقانه‌ی دیگری را در این مسائل مشاهده کنیم. بازی Hades در فروشگاه Epic Games در مرحله‌ی دسترسی زودهنگام قرار دارد و در تاریخی نامعلوم منتشر خواهد شد.

منبع متن: gamefa