بازی معروف کمپانی Atlus، یعنی سری Persona که قرار بود به عنوان یک سری فرعی از Shin Megami Tensei توسعه پیدا کند، در سالیان اخیر چندان موفق عمل نکرده بود، تا اینکه Persona 5 منتشر شد و توانست چشمان زیادی را به سوی خود سوق دهد. این بازی با فروش عالی که داشت، توانست گیمرهای […]

سری Persona بیش از ۱۰ میلیون نسخه در سطح جهانی فروش داشته است

بازی معروف کمپانی Atlus، یعنی سری Persona که قرار بود به عنوان یک سری فرعی از Shin Megami Tensei توسعه پیدا کند، در سالیان اخیر چندان موفق عمل نکرده بود، تا اینکه Persona 5 منتشر شد و توانست چشمان زیادی را به سوی خود سوق دهد. این بازی با فروش عالی که داشت، توانست گیمرهای زیادی را مجذوب خود کند و برای باری دیگر، اسم سری Persona را بر سر زبان‌ها جاری کند.

بازی Persona 5 با فروش ۲٫۴ میلیون نسخه‌ای که داشت، توانست در صدر بازار جهانی بازی‌ها ویدئویی درخششی نوین در این سری را به همگان نشان دهد. حال کمپانی سگا، به عنوان نشان تجاری این شرکت، فروش ۱۰ میلیون نسخه‌ای سری Persona را ثبت کرده است و این فروش عالی شامل تمامی نسخه‌های فیزیکی و دیجیتالی فروخته شده می‌شود.

همانطور هم که در دو پاراگراف بالاتر به آن اشاره کردم، در میان این سری، بازی Persona 5 از همه بیشتر می‌درخشد و بسیاری از منابع بزرگ خبری جهان، این بازی را عامل اصلی موفقیت این کمپانی می‌دانند و می‌گویند که نقش اصلی این فروش را بازی Persona 5 ایفا کرده است. برای اثبات این موضوع لازم به آن است که بگویم، این سری، از اول فروش چندان عالی نداشتند و بر اساس آمار و ارقام، مهم‌ترین دوره‌ای که در آن بیشترین فروش را داشته‌اند، همین سال‌‌های آخر بوده است.

بر اساس گفته‌ها و شنیده‌ها قرار است عنوان Persona 5 Royal که نسخه‌ی گسترش یافته‌ی عنوان Persona 5 است، در ماه اکتبر سال جاری و در کشور ژاپن عرضه‌ی بازار شود. این در حالی است که قرار بر آن است بهار سال آینده در کشورهای غربی این بازی عرضه شود. در همین حین قرار است که در سال آینده بازی Persona 5 Scramble برای پلی‌استیشن ۴، نینتندو سوئیچ مورد انتشار قرار گیرد. نسخه‌ی ژاپنی بازی Persona 5 Royal در تاریخ پنجشنبه ۹ آبان ماه سال جاری (۳۱ اکتبر ۲۰۱۹ میلادی) به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر خواهد شد. با این حال، کاربران غربی باید تا بهار سال ۲۰۲۰ برای تجربه‌ی این نسخه از بازی منتظر بمانند. برای اطلاع از آخرین اخبار منتشر شده از بازی Persona 5 به این نشانی مراجعه فرمائید.

منبع متن: gamefa