سلام و درودی فراوان خدمت تمام شما کاربران و همراهان همیشگی گیمفا. امیدوارم حالتان خوب باشد. دیگر در روزهای پایانی تابستان هستیم و از همین حالا باید خود را برای یک پاییز هیجان انگیز و البته پربازی آماده کنیم. در این بخش قصد داریم تا از بازی‌هایی که هر هفته تجربه می‌کنیم بیشتر صحبت کنیم […]

بازی هفته | این آخر هفته چه بازی‌هایی را تجربه می‌ کنید

سلام و درودی فراوان خدمت تمام شما کاربران و همراهان همیشگی گیمفا. امیدوارم حالتان خوب باشد. دیگر در روزهای پایانی تابستان هستیم و از همین حالا باید خود را برای یک پاییز هیجان انگیز و البته پربازی آماده کنیم. در این بخش قصد داریم تا از بازی‌هایی که هر هفته تجربه می‌کنیم بیشتر صحبت کنیم و البته آماده‌ایم تا شما نیز تجربیات خودتان را به اشتراک بگذارید. اینکه چه بازی را تجربه می‌کنید و اینکه نظرتان در مورد بازی یاد شده چیست. پس با ما همراه باشید.

همان طور که می‌دانید  هرچه به روزهای پایانی تابستان و پاییز نزدیک‌تر می‌شویم، بازی‌های زیادی به بازار عرضه می‌شوند و ما هم در انتخاب اینکه کدام بازی را تجربه کنیم، بیشتر و بیشتر گیج می‌شویم و بر سر چند راهی عجیبی گیر می‌کنیم. چند هفته‌ای هست که بازی‌هایی به مانند Man of Medan و Control منتشر شدند و به تازگی هم شاهد بودیم که بازی‌های Gears 5 و GreedFall در دسترس قرار گرفتند؛ به خصوص بازی GreddFall که یک تازه وارد در سبک نقش آفرینی محسوب می‌شود و به شخصه علاقه مند هستم تا در اولین فرصت این بازی را تجربه کنم.  البته از آن‌جایی که سری بازی‌های Borderlands طرفدارای زیادی بین بازی‌بازان دارد، می‌توان Borderlands 3 را یکی از گزینه‌های مناسب در سبک تیراندازی اول شخص به شمار آورد.

هدف از بخش بازی هفته این هست که با یکدیگر تعامل بیشتری داشته باشیم. مسلما اگر در طول هفته مشغول گرفتاری‌ها و کارهای روزمره‌ی خود باشید، سعی می‌کنید تا زمانی از روزهای پایانی هفته را به بازی کردن اختصاص بدید. پس در این بخش ابتدا ما از تجربه‌ی خودمان صحبت می‌کنیم؛ اینکه ما در حال تجربه‌ی چه بازی هستیم و در ادامه شما نیز در قسمت نظرات تجربیات خودتون را با ما به اشتراک بگذارید و بگویید که این آخر هفته چه بازی را تجربه می‌کنید و به طور مختصر هم می‌توانید در مورد آن توضیح دهید و یا حتی با یکدیگر بحث کنید.

سعید حلاجیان؛ سردبیر خبری

در حال حاضر من مشغول تجربه‌ی بازی Assassins Creed Odyssey هستم. به جرات می‌توانم بگویم که یکی از کامل‌ترین و البته وسیع‌ترین بازی‌های سری Assassins Creed است. پیشرفت‌های زیادی نسبت به نسخه‌ی Origins در این بازی و به خصوص در زمینه‌ی مبارزات دیده می‌شود و با اضافه شدن مهارت‌های بیشتر، حتی مبارزات بازی بسیار هیجان انگیزتر شده‌اند. داستان بازی درست جایی که حتی فکرش را هم نمی‌کنید شما را سورپرایز می‌کند و باعث می‌شود شما همچنان نسبت به ادامه‌ی بازی مشتاق باشید. اگرچه کمی طراحی ماموریت‌های بازی سوال برانگیز است و تنوع زیادی بین آن‌ها مشاهده نمی‌شود ولی در مجموع همچنان بسیار جذاب هستند. بازی از نظر بصری بسیار زیبا و چشم نواز است و قطعا شما از گشت و گذار یا کاوش در مناطق مختلف دنیای بازی لذت خواهید برد. اگر طولانی بودن بازی و مشکلاتی در زمینه‌ی طراحی ماموریت‌های و البته مشکلات جزئی بازی در زمینه‌ی فنی را نادیده بگیریم، اگر هنوز بازی Assassins Creed Odyssey را تجربه نکرده‌اید، پیشنهاد من به شما این است که هرگز تجربه‌ی این عنوان را از دست ندهید.

سعید آقابابایی؛ سردبیر تحریریه

سلام به همه گیمفایی های عزیز. آخرین عنوانی که هفته پیش به پایان رساندم نسخه ریمستر شده بازی Assassin’s Creed 3 Liberation بود که به معنای واقعی باز هم من را شگفت زده کرد و علاقه م به یوبیسافت را خیلی بیشتر از قبل. بازی های یوبیسافت دقیقا انگار برای سلیقه من ساخته می شوند. راستش را بخواهید در اصل هدفم بازی کردن خود نسخه ریمستر سوم بود ولی وقتی دیدم نسخه Liberation هم داخلش است با خودم گفتم کمی آن را بازی کنم و سپس به نسخه سوم بروم. این کمی بازی کردن همانا و تجربه من از این نسخه رفت روی ۴۰ تا ۵۰ ساعت و لات کردن بازی آن هم در عرض یک هفته!! آخر چطور می شود در نسل هشتم با این همه بازی غول، عنوانی که هم روی ویتا و هم پلی استیشن ۳ تمام کرده ام باز هم من را این طور مبهوت کند که کل بازی های جدید را ول کنم و بنشینم به پلات کردن این بازی قدیمی. تعداد آیتم های جمع کردنی و استفاده از ۳ حالت بانو، برده و اساسین در این بازی شگفت انگیز است و نقشه بازی به طور وحشتناکی پر است از انواع کارهای انجام دادنی مخصوصا وقتی بخواهید آن را پلات کنید. این بازی یکی از خاص ترین بازی های سری است و به خاطر همان وجود قابلیت ۳ حالت مختف برای شخصیت، از تمام نسخه ها متفاوت می شود. یک بازی که فقط برای کنسول دستی ساخته شده است چنین حجم از محتوایی دارد و واقعا این شگفت انگیز است. بدون شک یوبیسافت استاد ساخت بازی های جهان ازاد برای سرگرم کردن بازیبازان است و بدون شک کمتر فرنچایزی در این زمینه حتی قدیت نزدیک شدن به سری اساسین را دارد. امیدوارم یوبیسافت همینطور بازی بسازد و بسازد و همینطور هم مثل بمب بفروشد. مهم نیست برخی الکی برای این کمپانی غر می زنند. مهم این است که همان غر زننده ها و منتقدینی که الکی نمره کم می دهند آخرش می روند کل بازی های یوبیسافت را می خرند و تجربه می کنند و این برای این شرکت کافی است زیرا همیشه بازی هایش جزو پرفروش ترین هاغی نسل هستند. به عنوان گیمری که بیشتر از ۲۶ سال است بازی میکنم هر چه زمان بیشتر می گذرد بیشتر به اهمیت و قدرت یوبیسافت در دنیای امروز بازی ها پی می برم و بیشتر از همیشه این کمپانی را تحسین میکنم. در انتها هم باید بگویم اگر احیانا روی ویتا یا پلی استیشن ۳ بازی Assassin’s Creed 3 Liberation را تجربه نکرده اید و یا حتی اگر تجربه کرده اید، باز هم خیلی کیف می دهد تجربه آن روی پلی استیشن۴ و پلتفرم های نسل هشتم. زنده باد یوبیسافت!

آرین مرادی، سرپرست خبری

خب من هنوز مشغول تجربه ی بازی God of War هستم. زمانی که برای بهترین بازی سال در گیمفا نظرسنجی کردیم, من خودم به red dead Redemption 2 رای دادم, ولی الان واقعا باید اقرار کنم که این دو بازی کاملا در یک سطح و هر دو شاهکار هستند. من الان برای ششمین بار حالت نیو گیم پلاس ررا تجربه می‌کنم و شاید باورتون نشه, ولی هنوز اسکین های جدید برای سپر، لباس های جدیدی برای کریتوس و اترئوس باز می‌شوند. از طرف دیگر گیم‌پلی بازی به صورتی هست که تکراری نمی‌شود و هنوز هم برای من جذاب است. البته گاهیکه از مبارزه خسته می‌شوم, داستان‌هایی که میمیر تعریف میکنه رو گوش میدم و داستان اساطیر اسکاندیناوی برایم بسیار جالب است.

محمد آریا مقدم، سرپرست تحریریه 

آخرین عنوانی که در موفق شده‌ام آن را تجربه کنم، بازی Blair Witch بود که متاسفانه تا کنون ناامیدکننده‌ترین بازی سال ۲۰۱۹ برای بنده بوده است. Blair Witch جزو بازی‌هایی است که تقریبا از هر لحاظ مشکلات خاص خودش را داشته و صرفا نان اتسمفرش را می‌خورد! در کنار این اتمسفر که الحق لحظات پرتنش و پر استرسی را برای بازیکنان خلق می‌کند، می‌توان از طراحی بصری بازی و همچنین حضور سگی مثل Bullet هم در بازی تعریف کرد. در واقع Blair Witch یک بازی با یک شروع طوفانی و هیجان‌انگیز برای من بود. شروعی که به یک ساعت ابتدایی بازی ختم شده و بعد از آن شاهد یک روایت نسبتا کسل کننده بودیم. داستان بازی به لطف فلش‌بک‌هایی که دارد می‌تواند مخاطب را تا حدی به خود جذب کند ولی در مجموع، نمی‌توان ایرادهای پرشمار بازی را نادیده گرفت.

در پایان بار دیگر از شما می‌خواهم تا تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید و در مورد بازی که در حال تجربه‌ی آن هستید، حتما برای ما در قسمت نظرات بنویسید.

منبع متن: gamefa