یک خرده‌فروشی اروپایی قیمت PS5 را فاش کرد

شایعه‌های زیادی در ارتباط با قیمت PS5 وجود دارد و طرفداران می‌خواهند بدانند که در زمان عرضه این کنسول در تعطیلات سال آینده میلادی، دقیقا چقدر پول باید برای تهیه آن کنار بگذارند.

یک خرده‌ فروشی در کشور اسلواکی به نام Progamingshop به تازگی کنسول PS5 را با قیمت 499 یورو، معادل 557 دلار، لیست کرده است. این خرده فروشی در حال حاضر اجازه پیش خرید PS5 را به مشتریان خود نمی‌دهد اما علاقه‌مندان به خرید این کنسول می‌توانند اطلاعات خود شامل نام، آدرس ایمیل و شماره تلفن را ثبت کنند تا Progamingshop در زمان فعال شدن امکان پیش خرید کنسول آنها را از این موضوع باخبر کند.

به گزارش پردیس گیم، در صفحه فروش این کنسول برخی از اطلاعات تایید شده آن دیده می‌شود که از میان آنها می‌توان به مشخصات سخت افزاری کنسول، پشتیبانی از عناوین نسل‌های گذشته و کنترلر جدید اشاره کرد. گفته می‌شود که PS5 در چهارم دسامبر 2020 (چهارشنبه، ۱۳ آذر ۱۳۹۸) عرضه خواهد شد، این تاریخ با بازه عرضه تایید شده آن یعنی تعطیلات 2020 همخوانی دارد اما بعید است که Sony ارسال کنسول نسل بعدی خود به فروشگاه‌ها را در فصل تعطیلات آغاز کند و قطعا خیلی زودتر اینکار را انجام خواهد داد. این خرده فروشی برای صفحه فروش PS5 از تصویر کیت توسعه این کنسول استفاده کرده که البته نمی‌توان به آن استناد کرد چرا که کنسول نهایی بی‌شک ظاهر متفاوتی خواهد داشت. Progamingshop هم با اشاره به اینکه "کنسول نهایی احتمالا ظاهر متفاوتی خواهد داشت"، به این مسئله اشاره و همچنین تایید کرده است که اطلاعات کنسول نهایی نیست و ممکن است تغییر کند.

یک خرده‌فروشی اروپایی قیمت PS5 را فاش کرد

Progamingshop ممکن است این اطلاعات را از Sony گرفته باشد و شاید هم چنین نباشد چرا که هنوز بیش از 1 سال به عرضه کنسول نسل بعدی PlayStation باقی مانده است. شاید منبع اطلاعات Progamingshop شایعه‌ها و گزارش‌هایی باشد که در مورد کنسول‌های نسل بعد شنیده می‌شود. چندین تحلیل قیمت نهایی PS5 را 500 دلار پیش‌بینی کرده‌اند که البته این قیمت احتمالی پایین‌تر از پیش‌بینی Progamingshop است. این خرده فروشی هم ممکن است مشابه همه تحلیلگرها، قیمت PS5 را حدس زده باشد.

قیمت PS5 به دلیل تجربه‌ای که Sony در نسل هفتم با عرضه PS3 بدست آورد، احتمالا خیلی بیشتر از 500 دلار نخواهد بود. Sony به دلیل قیمت اولیه PS3 به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و همین مسئله باعث شد که کنسول رقیب یعنی Xbox 360 در بخش فروش PS3 را پشت سر بگذارد. PS5 ممکن است سخت افزار قدرتمندی داشته باشد اما قیمت بالای آن می‌تواند تجربه نسل هفتم را بار دیگر برای Sony رقم بزند. هنوز چیزی تایید نشده اما همه قیمت این کنسول را 500 دلار و کمتر پیش‌بینی می‌کنند.

امروز تصویر واقعی کیت توسعه PS5 نیز لو رفت که در ادامه می توانید تماشا کنید. تمامی تصاویر که پیش از این، از کیت توسعه PS5 منتشر شده بود گرافیکی بودند.

یک خرده‌فروشی اروپایی قیمت PS5 را فاش کرد

منبع متن: pardisgame