فیل اسپنسر: استریمینگ درباره‌ی آسودگی است؛ تجربه‌ی بازی‌ها به صورت سنتی هنوز بهترین گزینه می‌باشد

وقتی درباره‌ی استریمینگ صحبت می‌شود، کمپانی‌های بزرگ بر روی نقش تاثیرگذار آن در آینده تاکید می‌کنند. بدون شک، پدیده‌ی استریمینگ بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد، ایده‌ای که شما قادر خواهید بود تا هر عنوانی را در هر جایی استریم می‌کنید. اما در این میان، چالش‌های فراوانی در راه استریمینگ بر پایه‌ی گیم وجود دارد که هنوز راه حل قطعی برای برخی آن‌ها وجود دارد. به عنوان مثال، پلتفرم استریمینگ ابر کمپانی گوگل که نتوانست موفقیت چندانی را تاکنون کسب کند. حال به تازگی رئیس Xbox آقای "فیل اسپنسر" درباره‌ی سرویس استریمینگ کمپانی مایکروسافت یعنی XCloud صحبت کرده است.

به گزارش پردیس‌گیم و در گفت‌وگویی با Gameinformer، آقای اسپنسر و چند تن از دیگر اعضای تیم Xclod در مورد این سرویس صحبت کردند. یکی از جنبه‌هایی که بر روی آن تمرکز شد، مبحث تاخیر یا لیتنسی(Latency) بود و این تیم تایید کردند که هنوز در این رمینه، چالش‌هایی وجود دارد. اسپنسر نیز به این نکته اشاره کرد که او XCloud و به طور کلی استریمینگ را یک وسیله‌ی راحتی و آسودگی برای کسانی که می‌توانند از آن بهره ببرند می‌بیند:

"از نظر من، بازی کردن به صورت سنتی(محلی) به وضوح بهترین گزینه است. استریمینگ یک تکنولوژی برای راحتی و رفاه بیشتر است. استریمینگ، یک تکنولوژی انتخاب‌محور برای زمانی است که شما از کنسول خود دور بوده و قصد دارید به بازی کردن بپردازید"

با توجه به شواهد،تحقق استریمینگ بدون دردسر و تجربه‌ی راحت بازی‌ها از این راه هنوز به زمان بیشتری نیاز دارد. در حال حاضر، بیشتر سرویس‌های استریمینگ سرعت اینترنت بالایی نیاز داشته و دیتای زیادی نیز مصرف می‌کنند؛ مواردی که تعداد زیادی از گیمرها به آن دسترسی ندارند. دیدگاه شما در این مورد چیست؟

منبع متن: pardisgame