شایعه: مشخصات سخت‌افزاری PS5 لو رفتند؛ کنسولی ضعیفتر و ارزان‌قیمت‌تر از Xbox Series X

معمولا با نزدیک شدن به زمان رونمایی رسمی از یک کنسول، شایعات بسیاری با محوریت سخت‌افزار آن منتشر می‌شوند که برخی کاملا اشتباه و برخی به واقعیت نزدیک می‌باشند. حال به تازگی شایعه‌ی جدیدی در رابطه با مشخصات سخت‌افزار PS5 در حال دست به دست شدن می‌باشد و آنطور که از شواهد پیداست، منبع این شایعه یکی از کارکنان AMD است که از پروژه‌های در دست ساخت این شرکت با خبر می‌باشد. 

بنابر این شایعه، کنسول نسل بعدی سونی مجهز به پردازنده‌ی 8 هسته‌ای Zen 2 و کارت گرافیکی با پشتیبانی از 36 واحد پردازنده‌ی محاسباتی سفارشی NAVI با فرکانس 2000 مگاهرتز، می‌باشد. همچنین، PS5 از حافظه‌ی GDDR 6 بهره برده که سرعت آن، 2 برابر سرعت PS4 PRO است. از این مشخصات می‌توان نتیجه‌گیری کرد که قدرت کلی PS5 به 9.2 ترافلاپس می‌رسد.

اگر این شایعه درست باشد، Xbox Series X با توان کلی 12.2 ترافلاپسی خود از نظر سخت‌افزاری برترین کنسول نسل بعد خواهد بود. این موضوع بر خلاف دیگر گزارشاتی است که پیش‌تر شنیده‌ بودیم؛ گزارشاتی که حکایت از سخت‌افزار مشابه PS5 و Xbox Series X داشتند و حتی برخی PS5 را قدرتمندتر می‌دانستند.

یک تئوری این می‌باشد که کنسول بعدی Xbox گیمرهای هاردکور را هدف گرفته است و به همین دلیل قیمت بیشتری نیز خواهد داشت. در این میان، سیستم سونی سعی در برقراری تعادل داشته و برچسب 399 دلاری را همراه خود خواهد داشت. علاوه بر این، حدس و گمان‌هایی منبی بر این موضوع وجود دارد که مدل ارزان‌قیمت‌تر و ضعیف‌تر Xbox Series X نیز برای عرضه به بازار در نظر گرفته شده است.

البته بهتر است تا به این شایعه نیز با بدبینی نگاه کرده و تا زمان انتشار اطلاعات رسمی منتظر بمانیم که با توجه به عرضه‌ی PS5 و Xbox Series X در تعطیلات سال آینده، خیلی طول نخواهد کشید. دیدگاه شما در این مورد چیست؟

منبع متن: pardisgame