به نظر سونی واقعاً از ایده‌ی وجود تریگرهای پشت کنترلر استقبال می‌کند...

سونی پیش‌تر نیز با تأیید وجود سیستم لرزش هوشمند به جای ویبره‌های ساده در DualShock 5 نشان داده که می‌خواهد نوآوری‌هایی را در کنسول نسل بعدی خود امتحان کند. حالا، علاوه بر این ویژگی جدید، به نظر می‌رسد قرار است عنصر تازه‌ی دیگری نیز در کنترلرهای کنسول نسل نهم داشته باشیم... حداقل بر اساس گواهی ثبت اختراعی که به تازگی صحیح بودن آن تأیید شده.

طبق این گواهی، ظاهر کنترلر جدید بسیار شبیه به DualShock 4 خواهد بود، اگرچه، در پشت دسته دو تریگر جدید تعبیه شده. هر دوی این تریگرها قابل برنامه‌ریزی دوباره هستند که یعنی می‌توانید جای آن‌ها را با بقیه دکمه‌های روی کنترل عوض کنید. از خیلی جهات این ویژگی تازه همانند قطعه‌ی قابل اتصال تازه معرفی شده‌ی پشتی DualShock 4 می‌باشد، با این تفاوت که در نسل بعد این طراحی به صورت پیش‌فرض در کنترلرهای کنسول قرار خواهد داشت.

نکته جالب توجه این است که جلوی این کنترلر تا حدی عجیب به نظر می‌رسد. برای مثال، دکمه home را نمی‌توان در هیچ‌جای طرح دید و اینکه یک پورت میکرو – USB روی کنترلر دیده می‌شود (قبلاً تأیید شده بود که کنترلر PS5 دارای پورت USB-C خواهد بود).

البته، اگر نگاهی به سابقه‌ی گواهی‌های ثبت اختراع داشته باشیم، می‌توانیم نتیجه گیری کنیم که احتمال نهایی نشدن این طرح‌ها زیاد است و این ثبت کردن‌های رسمی فقط به منظور حفاظت از ایده‌های سونی انجام شده. با تمام این اوصاف، از آنجا که یک قطعه‌ی جانبی که دکمه‌هایی به پشت DualShock 4 اضافه می‌کند به بازار عرضه شده، چندان هم بعید نیست سونی در نسل بعد آن را در طراحی‌ها خود به کار بگیرد.

در نهایت، می‌توانید تصاویر منتشر شده در این رابطه را مشاهده کنید؛

DualShock   DualShock

منبع متن: pardisgame