تحلیلگر: PS5 در زمان عرضه فروش بیشتری نسبت به Xbox Series X خواهد داشت؛ هر دو کنسول با قیمت مشابی به بازار عرضه خواهند شد

همانطور که می‌دانید به تازگی وارد سال جدید میلادی شده‌ایم؛ یکی از بهرین زمان‌ها برای حدس و گمان درباره‌ی اینکه 12 ماه آینده‌، چگونه برای صنعت گیم سپری خواهد شد. به همین مناسبت و به گزارش پردیس‌گیم، وبسایت Gameindustry طی گفت و گویی با چند تحلیلگر مختلف، نظر آن‌ها را درباره‌ی پیش بینی‌شان در مورد سال 2020 و تاثیر کنسول‌های نسل بعدی جویا شده است. در این بین، یکی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کند که در هنگام لانچ، کنسول نسل بعدی سونی، Xbox Series X را کنار خواهد زد.

"پیرس عاردینگ رولز"(Piers Harding-Rolls) از وبسایت IHS Markit Technology گفت:"من انتظار دارم تا PS5 در سال 2020، Xbos Series X را از نظر فروش کنار بزند. البته هر دو کنسول، فروش زمان عرضه‌ی بیشتری نسبت به فروش زمان عرضه‌ی PS4 و Xbox One تجربه خواهند کرد." در ادامه هاردینگ به این نکته اشاره کرد که از دیدگاه او، هر دو کنسول با قیمت مشابهی و به احتمال فراوان 399 دلار به بازار عرضه خواهند شد.

آنطور که شایعه شده است، مایکروسافت در نظر دارد تا نسخه‌ای ارزان‌تر از کنسول نسل بعدی خود را نیز منتشر کند، کنسولی که از نظر سخت افزاری به Xbox One X شباهت دارد. اما این تحلیلگر معتقد است که سونی چنین رویه‌ای را در پیش نخواهد گرفت:"من انتظار ندارم تا سونی نیز این استراتژی را در زمان لانچ دنبال کند و همین موضوع باعث می‌شود تا Xbox انعطاف‌پذیری بیشتری را در بازار تجربه کند، اما همزمان باعث خلق پیچیدگی در زمینه‌ی بازاریابی و آموزش مصرف‌کننده نیز می‌شود."

صحبت‌های این تحلیلگر ارزش توجه را دارند. "پیرس هاردینگ رولز" در ابتدای سال 2019 نیز به پیش‌بینی برخی موارد پرداخت که تنها یکی از 11 پیش‌بینی او، اشتباه از آب درآمد. البته این‌ها نظرات تنها یک فرد می‌باشد، اما به وضوح روشن است که سونی در حال آماده‌سازی PS5 برای کسب موفقیت‌های بزرگ است. دیدگاه شما در این مورد چیست؟

منبع متن: pardisgame