سازنده‌ی Cyberpunk 2077 نسبت به شایعه‌ی مربوط به دلیل تاخیر این بازی واکنش نشان داد

بدون شک Cyberpunk 2077 از مورد انتظارترین بازی‌های ویدئویی سال 2020 و به طور کلی نسل هشتم کنسول‌های خانگی می‌باشد. در ابتدا قرار بود تا این بازی در ماه آپریل(فروردین) در دسترس قرار گیرد، اما مدتی قبل تاخیر خورده و تاریخ عرضه‌ی آن به سپتامبر(شهریور ماه) موکول شد. پس از این موضوع بود که شایعه‌ای منتشر شد مبنی بر اینکه دلیل اصلی این تاخیر چند ماهه، عملکرد ضعیف بازی بر روی Xbox One بوده است.

حال به گزارش پردیس‌گیم، کارگردان God of War آقای "کوری بارلاگ" طی توئیتی در پاسخ به شایعه‌ی مذکور گفت که اینکه یک بازی تا قبل از گلد شدن به صورت بسیار بدی بر روی یک سیستم اجرا شود، بسیار راجی و طبیعی است. در ادامه، یکی از توسعه‌دهندگان Cyberpunk 2077 طی پستی بر روی انجمن رسمی استودیوی CD Projekt Red نوشت:"کوری بارلاگ به درستی موضوع را بیان کرد. البته که ما در حال بهینه‌سازی نسخه‌های Xbox One، Playstation و PC هستیم، زیا این چیزی است که شما در مراحل پایانی توسعه‌ی یک بازی ویدئویی انجام می‌دهید. هنگامی که بازی ساخته شده است، بسیاری از موارد بهینه نیستند، زیرا همه‌ی آن‌ها در حال تغییر و دگرگونی بوده و تمام نشده‌اند."

با توجه به واکنش CD Projekt Red، به نظر می‌رسد که تاخیر خوردن Cyberpunk 2077 ارتباطی با ضعیف بودن سخت‌افزار Xbox One یا PS4 ندارد. از دیگر دلایل تاخیر خوردن یک بازی می‌توان وجود باگ‌های متعدد در آن و زمان لازم برای برطرف کردن این باگ‌ها و بهینه کردن بازی در زمان لانچ اشاره کرد. Cyberpunk 2077 در 17 سپتامبر(پنجشنبه 27 شهریور) بر روی PC، PS4 و Xbox One در دسترس قرار می‌گیرد.

منبع متن: pardisgame