Resident evil

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از gamerant همه در حال توجه به شیوع مرگبار ویروس کرونا هستند که از چین شروع شده و از آن زمان تاکنون در نقاط دیگر جهان نیز گزارش شده است. تمام توجه‌ی رسانه‌ها از ویروس کرونا به طور مستقیم به فروش بالا برای بازی Plague Inc است، اما این تنها راه ارتباط ویروس با بازی های ویدیویی نیست.

به صورت آنلاین به این نکته اشاره شده‌است که چندین ارتباط عجیب بین کروناویروس و فرانچایز Resident Evil کپکام وجود داردعلاوه بر ارتباط آشکار داستان رزیدنت ایول که عموما حول محور شیوع ویروس می‌چرخد، مشخص شده که یک آزمایشگاه تحقیقاتی زیستی در Wuhan چین وجود دارد که لوگو آن دقیقا مشابه لوگو شرکت Umbrella در بازی Resident Evil است، با این تفاوت که رنگ آن از قرمز به سبز تغییر کرده. برای کسانی که اخبار را دنبال نکرده اند، باید بگوییم که ووهان (Wuhan) یکی از شهرهایی است که توسط دولت چین در تلاش برای جلوگیری از تبدیل شدن اوضاع ویروس کرونا به یک بیماری همه گیر، قرنطینه شده است.

Resident evil

و برای کسانی که ممکن است کاملا با افسانه رزیدنت ایول آشنا نباشند، شرکت Umbrella خود را به عنوان یک شرکت داروسازی معرفی می‌کند، در حالی که این شرکت در حال توسعه سلاح‌های زیستی برای فروش به بالاترین پیشنهاد کننده است. آزمایش‌های بیولوژیکی آن‌ها به طور تصادفی منجر به شیوع ویروسی می‌شود که مردم را به زامبی و دیگر موجودات تغییر یافته تبدیل می‌کند. این یک تصادف عجیب است که شرکتی با آرم Umbrella در Wuhan قرار دارد وقتی که می دانیم شرکت Umbrella در دنیای Resident Evil با چه کسانی و به چه روشی ارتباط دارد.

کاربر توییتر "Undoomed" به ارتباط دیگری بین "coronavirus" و "Resident Evil" اشاره کرده است، هرچند که این موضوع کمی زیاده‌روی است. آنها اشاره می کنند که نامگذاری "corona" تحریف و یا شکسته شده اسم "racoon" است. ارتباط بین این دو حرف این است که برخی از بازی‌های Resident Evil در Raccoon City برگزار می شوند، اما با مقداری خطای عمدی در ساختار نوشتاری"raccoon" (صحیح آن با یک C)، تقریباً به اندازه شباهت لوگوهای این دو شرکت به هم، قانع کننده است.

هنوز مشخص نیست که چرا RSLW آرم شرکت Umbrella را کپی کرده، اما به نظر می رسد که یک کپی تقریباً دقیق است. تنها تفاوت این است که لوگوی RSLW به جای رنگ قرمز و سفید، سبز و سفید است. ممکن است کسی تصور کند که یک شرکت تحقیقاتی بیولوژیکی می خواهد از مقایسه با چیزی مانند Umbrella از Resident Evil استفاده کند، اما شاید آرم هایی که تقریباً یکسان هستند نیز یک تصادف باشد.

منبع متن: pardisgame