Star Citizen

پرونده‌ی شکایت Crytek توسعه‌دهنده‌ی آلمانی از Cloud Imperium Games به قرارداد این دو شرکت بر سر ساخت یک بازی با استفاده از موتور CryEngine باز می‌گردد. Cloud Imperium Games تصمیم داشت تا بازی Star Citizen را با استفاده از این موتور بسازد، اما بعدتر یکی از ماموریت‌های داستانی این بازی، تبدیل به یک اثر کاملا جداگانه به نام Squadron 42 شد. عنوان Squadron 42 یک عامل مهم در این پرونده بود، زیرا Crytek ادعا کرد که توافقنامه جواز اصلی CryEngine فقط برای نسخه Star Citizen است، نه عنوان مستقل دوم.

مسئله‌ای که با توجه به توافق Crytek بر سر تنها یک بازی، منجر به شکایت آن‌ها از Cloud Imperium Games شد. Crytek خواستار حق و حقوق کامل Squadron 42 در قبال این اشتباه Cloud Imperium Games بود. در مقابل هم Cloud Imperium Games مدعی شد که Squadron 42 با استفاده از موتور Lumberyard ساخته شده است و ادعاها و خواسته‌های Crytek از دادگاه را اساسا بی‌پایه خواند. حال به نظر می‌رسد این دو استودیو به توافقی بر سر این پرونده‌ی پیچیده رسیده‌اند.

به نظر می‌رسد که، Crytek و Cloud Imperium Games طی صحبت‌هایی تصمیم به توافق دوجانبه گرفته‌اند، اما هنوز اطلاعات دقیقی در مورد این توافق‌نامه و جزئیات آن منتشر نشده است، ولی بر اساس گزارش وب‌سایت Gamasutra این دو تصمیم گرفته‌اند همزمان پرونده‌ی خود را تکمیل و پرونده‌ی خود را تا ۳۰ روز پس از توافق کاملا ببندند. در هر صورت، به نظر می‌رسد این دو استودیو تصمیم گرفته‌اند تا اختلافات را کنار بگذارند و مسئله را بین خودشان حل کنند.

Squadron 42 قرار بود تا در سال ۲۰۱۶ منتشر شود، اما عرضه‌ی آن با تاخیر کوتاهی به سال ۲۰۱۷ موکول شد که در سال ۲۰۱۷ هم شاهد عرضه‌ی این بازی نبودیم و ظاهرا بتای این بازی قرار است در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ منتشر شود.

منبع متن: pardisgame