سوال بزرگ: چرا سری Half-Life ادامه پیدا نکرد؟

به گزارش پردیس‌گیم گیب نول (Gabe Newell) از بنیانگذاران Valve و همچنین Casali در مصاحبه‌ای با IGN توضیح دادند که Valve از بازی‌های Half-Life به طور صریح برای به جلو راندن تکنولوژی و جلب توجه بهره برده‌است. نول گفت: "بازی‌های Half-Life قرار بوده است که معماهای هیجان‌انگیزی را حل کند." و توضیح داد که "Valve فقط نمی‌خواسته Half-Life لنگ بزند چرا که این سری به ما کمک می‌کرد که سود زیادی ببریم." Casali هم به طور مشابه گفت که آن‌ها به دنبال چیزی که تاثیر بزرگ بعدی را بعد از قسمت دو بگذارد، بوده‌اند.

Casali گفت که Valve در مورد پروژه‌هایی که موفق به نظر نمی‌رسند یا خوب از آب درنمیایند رو به جلو حرکت نمی‌کند. "قضاوت ما و هیئت ژوری همیشه آزمایش بازی‌کردن است." او توضیح داد: "فرد آزمایش‌کننده هیچوقت از طرف ما نمی‌آمد، او همیشه از بیرون از مجموعه می‌آمد. و آن‌ها همیشه به ما می‌گفتند که ما چگونه عمل می‌کنیم. و مهم نبود که ما چه کاری انجام می‌دهیم، ما براساس پروسه "آزمایش بازی‌کردن" ارزیابی می‌شدیم و ما به آن مانند حکم شرعی می‌چسبیدیم. به زبان ساده، اگر ما هرگز به بازی‌های Half-Life نپرداختیم به این دلیل بود که Valve در مورد آن سردرگم بود، هر چند که خود ما هم نمی‌خواستیم."

دلیل دیگر تاخیر زیاد برای بازگشت Half-Life، ساخت موتور بازی‌سازی Source 2 بود، که بعد از موفقیت در استفاده از موتور Source در Half-Life 2 ساخته شد و در بازی‌های Team Fortress 2 و CS:GO و بسیاری از بازی‌های دیگر (مانند سری Titanfall) استفاده شده است. با پایان‌یافتن قسمت دوم، Valve در همان حال به پیش‌رفتن موتور بازی‌سازی بعدی خود می‌اندیشید و تا آن زمان یک درس سخت و مهم را که عدم ساخت همزمان بازی Half-Life و موتور بازی‌سازی‌اش از پایه را فهمیده بود. Casali گفت: "ما نمی‌خواستیم اشتباه Half-Life 2 را دوباره تکرار کنیم. چرا که کارکردن همزمان بر روی هر دوی این‌ها مانند دفعه اول مشکلات و درد بسیار زیادی را ایجاد می‌کرد."

برای درک بهتر شما بگوییم که ساخت Half-Life 2 حدود ۶ سال به طول کشید؛ در حالی که درست بعد از انتشار Half-Life در سال ۱۹۹۸ شروع به تولید آن شده بود. قسمت اول آن بعد از یک سال و نیم در سال ۲۰۰۶، و در پایان سال ۲۰۰۷ قسمت دوم بازی Half-Life 2 منتشر شد. با توجه به این نکته، Valve می‌دانست که می‌خواهد Source 2 را بسازد و نمی‌خواست کار را بروی Half-Life که قرار بود از این موتور استفاده کند را قبل از تکمیل آن شروع کند و همچنین می‌دانست که همچنان می‌خواهد یک تاثیر بزرگ بگذارد.

هفت سال بعد، Source 2 ساخته شد و در ابزار کارگاه Dota 2 در دسترس قرار گرفت، قبل از اینکه بازی به طور کامل بر روی این موتور در سال ۲۰۱۵ پورت شود. در همین حال، Valve گفت Half-Life: Alyx به مدت ۴ سال در حال ساخت بوده است. در سال ۲۰۱۶ به استودیو اجازه آغاز پروژه با موتور Source 2 داده شد که تا آن زمان به طور کامل ساخته شده بود.

منبع متن: pardisgame