طراحی کنسول ایکس‌باکس وان‌‌ایکس نمی‌توانست بدون افزایش صدای آن، کوچک‌تر باشد! ایکس‌باکس وان‌‌ایکس قدرتمندترین کنسول حال حاضر است – و بطرز حیرت انگیزی کوچک‌ترین ایکس‌باکس تولید شده نیز می‌باشد. این کنسول کوچک‌تر از ایکس‌باکس ۳۶۰، ایکس‌باکس ۳۶۰ نسخه Elite و حتی ایکس‌باکس وان‌اِس است. مایکروسافت دستیابی به چنین طراحی‌ای را توانایی و قابلیت‌های مهندسین خود عنوان کرد – اما سوالی […]

ابعاد ایکس‌باکس وان‌ایکس نمی‌توانست کوچک‌تر از مدل معرفی شده باشد

طراحی کنسول ایکس‌باکس وان‌‌ایکس نمی‌توانست بدون افزایش صدای آن، کوچک‌تر باشد!

ایکس‌باکس وان‌‌ایکس قدرتمندترین کنسول حال حاضر است – و بطرز حیرت انگیزی کوچک‌ترین ایکس‌باکس تولید شده نیز می‌باشد. این کنسول کوچک‌تر از ایکس‌باکس ۳۶۰، ایکس‌باکس ۳۶۰ نسخه Elite و حتی ایکس‌باکس وان‌اِس است. مایکروسافت دستیابی به چنین طراحی‌ای را توانایی و قابلیت‌های مهندسین خود عنوان کرد – اما سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که آیا درواقع می‌شد به کنسولی کوچک‌تر دست پیدا کرد؟

مدیرعامل بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت آقای آلبرت پنلو (Albert Penello) در گفتگو با مجله Wired اظهار نمود که امکان انجام این عمل (کوچک‌تر کردن کنسول) ممکن بود، اما نتیجه حاصل شده بسیار پر سر و صداتر از تائیدیه مایکروسافت بود. 

کوچک‌تر کردن کنسول موجب افزایش صدای تولید شده می‌شد، این مشکلی بود که بر سر راه وجود داشت. ما نمی‌خواستیم که ایکس‌باکس وان‌‌ایکس پر سر و صداتر از ایکس‌باکس وان‌‌اِس باشد.

نکته دیگر این است که ما باید اتاق نشیمن منازل را در نظر می‌گرفتیم. من فکر می‌کنم مردم با میزان صدای تولید شونده در ایکس‌باکس وان‌‌ایکس تحت تاثیر قرار خواهند گرفت – در زمان اجرای عناوین در رزولوشن ۴k با نرخ‌فریم ۶۰ کمی صدای کنسول افزایش می‌یابد، اما هنگام استفاده‌های معمولی ایکس‌باکس وان‌‌ایکس به آرامی ایکس‌باکس وان‌‌اِس است.

بنظر می‌رسد که سازندگان توازن مناسبی بین حجم کنسول و صدای آن ایجاد کرده‌اند، و قطعا دارندگان ایکس‌باکس دوست نخواهند داشت که کنسول آن‌ها صدای هواپیمای درحال پرواز کردن را از خود ساطع کند.

ایکس‌باکس وان‌ایکس در تاریخ ۷ نوامبر (۱۶ آبان) با قیمت ۴۹۹ دلار در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

منبع متن: gamefa