تقریبا 3 ماه پیش بود که فیل اسپنسر به عنوان رئیس بخش Xbox، طی مصاحبه‌ای گفت که Microsoft سرمایه‌گذاری خود برای بازی‌های فرست پارتی را افزایش داده که قبل از آن شاهد انجام این کار برای سرویس آنلاین (Xbox Live) و سخت‌افزار (Xbox One S و Xbox One X) بوده‌ایم.

اما کنفرانس آن‌ها در E3 2017 چنین چیزی را برای بخش بازی‌ها نشان نمی‌داد ولی اسپنسر طی توضیحات خود گفت از نظر او معرفی عناوینی که تا 2 الی 3 سال آینده منتشر نمی‌شود، ایده خوبی نیست.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از WCCFTECH، یک اینسایدر که با نام Matt شناخته می‌شود، در انجمن Neogaf گفت با توجه به دانسته‌های فعلی او، Microsoft به روش قابل توجه و معناداری سرمایه‌گذاری خود برای بازی‌های فرست پارتی را افزایش نداده است. وی در ادامه افزود دلیل چنین موردی، این بوده که بخش نرم‌افزارها آن‌ها با Xbox One تاکنون عملکرد کمتر از حد انتظارها داشته و ریش و قیچی در دست بخش Xbox نیست تا خرج توسعه بازی‌ها بکنند.

Matt همچنین گفت:

"هیچ‌وقت نگفتم که همه چیز را می‌دانم. من فقط گفتم افزایش قابل توجهی در سرمایه‌گذاری آن‌ها مشاهده نمی‌شود. ممکن است مواردی باشند که من نمی‌دانم یا در رابطه با چیزی اشتباه می‌کنم. هرگز نگفته‌ام که اشتباه نکرده‌ام اما به اندازه کافی می‌دانم تا دید خوبی نسبت به موقعیت فعلی آن‌ها داشته باشم.

شایعه: سرمایه‌گذاری Xbox برروی بازی‌های فرست پارتی افزایش قابل توجهی نداشته است

حرفی که می‌خواهم بزنم، حتی اگر با آن مخالف هم باشید، چندان پیچیده نیست. در نسل فعلی تلاش آن‌ها برای بخش نرم‌افزار کمتر از حد انتظار بوده و ریش و قیچی در دست بخش Xbox نیست تا هر کاری که بخواهند را انجام دهند. تمرکز آن‌ها فقط برروی سودآوری و کنترل این بخش است. خرج زیاد برای توسعه بازی‌ها متناسب با دید و موقعیت آن‌ها نیست."

باید دید این حرف در آینده ثابت می‌شود یا خیر و هنوز نمی‌توان قضاوت کرد. اگر واقعا طبق حرف اسپنسر سرمایه‌گذاری آن‌ها برروی بازی‌های فرست پارتی افزایش داشته، باید بین رویدادهای Gamescom 2017 و از همه مهم‌تر E3 2018 از آن مطمئن شویم.

Matt همچنین در تاپیک کنسول‌های نسل بعدی حضور یافت و طبق بیانیه‌ای گفت "ناشرها هنوز آماده پایان نسل فعلی نیستند" و پیش‌بینی کرد اگر نسل بعدی در راه باشد یا نه، حرکت سازندگان به سوی آن نسبت به گذشته کندتر خواهد بود. 

با در نظر گرفتن اینکه PS4 Pro و Nintendo Switch کنسول‌های تازه‌ای در بازار هستند و حتی هنوز یکی از آن‌ها یعنی Xbox One X هنوز منتشر نشده، شاید حق با او باشد و نسل بعدی تا قبل از سال 2020 آغاز نمی‌شود.

منبع متن: pardisgame