مایکل پکتر عقیده دارد که حقیقت تلخ است! مایکل پکتر (Michael Pachter) تحلیلگر معروف پایگاه آماری ودباش سکیورتیز (Wedbush Securities) چندی پیش بود که اعلام کرده بود آمار اعلام شده در مورد میزان پیش فروش کنسول اکس‌باکس وان اکس را باور نکنید و این آمار حقیقی نیست. حالا باز هم او حرف‌های جنجالی خود را […]

مایکل پکتر: اکس‌باکس وان اکس در تعطیلات امسال یک میلیون دستگاه فروش خواهد داشت

مایکل پکتر عقیده دارد که حقیقت تلخ است!

مایکل پکتر (Michael Pachter) تحلیلگر معروف پایگاه آماری ودباش سکیورتیز (Wedbush Securities) چندی پیش بود که اعلام کرده بود آمار اعلام شده در مورد میزان پیش فروش کنسول اکس‌باکس وان اکس را باور نکنید و این آمار حقیقی نیست. حالا باز هم او حرف‌های جنجالی خود را ادامه داده و در توییتر، در مورد آمار و ارقام مربوط به کنسول اکس‌باکس وان اکس حرف‌هایی زده است.

او در توییتر اعلام کرده که دوست ندارد تا شکست اکس‌باکس وان اکس را ببیند، ولی باید واقع‌گرا بود و با داشتن برچسب قیمت ۵۰۰ دلاری، این کنسول نمی‌تواند جهان را در بهت و حیرت فرو ببرد. او پیشبینی می‌کند که این کنسول در تعطیلات میلادی سال جاری فروشی یک میلیون دستگاهی داشته باشد که برای یک کنسول که تاریه عرضه‌اش تقریباً مصادف با همان تعطیلات آخر سال است، چندان تعداد زیادی به نظر نمی‌رسد.

در ادامه او در مورد نحوه عرضه این کنسول در آمریکا و انگلستان صحبت کرده است. او گفته در آمریکا، آمازون ۱۰ درصد از فروش کلی محصولات مرتبط به بازی‌های ویدیویی را به خود اختصاص می‎‌دهد و هیچ وقت به اندازه خرده‌فروشی‌هایی که شعب حضوری دارند، موجودی ندارد پس در بهترین حالت موجودی این پایگاه ۱۰ تا ۱۵ هزار دستگاه خواهد بود. در انگلستان هم به صورت کلی حدود ۵۰ هزار فروشگاه مرتبط با بازی‌های کامپیوتری وجود دارد و به طور میانگین به هرکدام ۲ الی ۳ دستگاه خواهد رسید (توجه کنید که برخی فروشگاه‌ها ممکن است موجودی بیشتر، حتی تا حد ۱۰ دستگاه داشته باشند ولی یک سری فروشگاه‌ها هم ممکن است اصلاً کنسول را موجود نکنند!) پس در نهایت باز هم ۱۵۰ هزار دستگاه موجود خواهد شد.

به هر حال، نکته کلی صحبت‌های او این است که شاید در این ابتدای کار عملکرد این کنسول خوب بوده است، ولی این به آن معنا نیست که در ادامه هم این موفقیت قرار است ادامه پیدا کند. به هر حال باید منتظر ۷ نوامبر (۱۶ آبان) و عرضه رسمی این کنسول بود تا دید که عملکرد آن از نظر فروش چگونه خواهد بود.

 

منبع متن: gamefa