روز اول رویداد استارتاپی بازی‌های موبایل گیم آپ 2 به صورت رسمی در شهر آبادان برگزار شد و بعد از افتتاحیه، معرفی ایده‌ها و انتخاب 11 ایده برتر، تیم‌های این دوره معرفی شدند.

سایت پردیس‌گیم در راستای حمایت از صنعت بازی‌های ویدیویی داخلی طبق قولی که داده بود به محل برگزاری رویداد در هتل کاروانسرای آبادان رفت و پوشش صوتی و تصویری کاملی از روند اجرای آن داشت.

به‌طور کلی برنامه‌های روز اول به سه بخش تقسیم گردید که عبارتند از: 1- افتتاحیه و صحبت مسئولین محترم حوزه 2- بیان ایده‌ها توسط شرکت کنندگان -3- انتخاب 11 ایده برتر و تشکیل تیم‌ها

افتتاحیه

شروع مراسم با سخنرانی معاون استاندار محترم خوزستان شروع شد که نوید ایجاد یک زمینه عالی برای حمایت از بازی‌سازان خوزستانی و همچنین کشوری را داد. وی با اشاره به توانایی بالای این صنعت به حضار گفت: این حرفه بسیار پرسود است و نباید از مزایای آن غافل شویم چرا که می‌تواند در فرهنگ سازی بسیار موثر باشد. در ادامه افراد سرشناسی همچون آقایان امید صادقوند و علیرضا احدی برروی صحنه حاضر شدند و در خصوص موفقیت‌های پیشین خود صحبت کردند. از داوران حاضر در این رویداد نیز می‌توان به آقایان کامیار محبوبیان، مهرداد کردجوان و سید قاسم فرحانی اشاره داشت و در این بین نیز جای خالی آقای حمزه آزاد احساس می‌شد، گویا ایشان در روز دوم رویداد حضور پیدا خواهند کرد.

ایده‌پردازی:

یکی از بهترین بخش‌های رویداد که مدت زمان نسبتا طولانی به خود اختصاص داد، بیان ایده‌ها بود. اسامی شرکت‌کنندگان به ترتیب از روی لیستی که قبلا در آن ثبت نام کرده بودند قرائت شد و یک به یک به روی صحنه رفتند و می‌بایست در مدت زمان 1 دقیقه‌ای که در نظر گرفته شده بود به بیان ایده‌ خود می‌پرداختند. جو حکم فرما بر این بخش بسیار ستودنی بود چرا که استرس را می‌توانستیم در صدا و چهره بیشتر از افراد تشخیص دهیم اما با این وجود همگی عزم خود را جزم کردند. ایده‌های متعدد و متنوعی مطرح شد که از مهم‌ترین آنان می‌توان به کینگ بوک، کف  بازار و نجات اسباب بازی‌ها اشاره کرد.

سید دانیال موسوی

بگذارید از کوچک‌ترین شرکت کننده صحبت کنیم که توانست لرزه به ستون‌های سالن همایش بیاندازد. زمانی که "سید دانیال موسوی"، 7 ساله از آبادان میکروفون را در دست گرفت و به بیان ایده خود پرداخت، تمامی حضار به تمجید و تحسین او پرداختند. از کنار جذابیت نهفته در چهره و صحبت‌هایش که بگذریم ایده بسیار ناب و بکری را به نام "نجات اسباب بازی‌ها" بیان کرد که جزو سه ایده برتر نیز انتخاب شد.

انتخاب ایده‌های برتر:

مرحله رای‌گیری در نوع خود بسیار حرفه‌ای دنبال شد. هر یک از افراد حاضر امکان انتخاب 3 ایده در برگه‌های مختلف را داشت که رای داده شده توسط میهمان‌های ویژه و داوران با ضریب 2 و رای شرکت‌کنندگان عادی با ضریب 1 به حساب میامد. در پایان رای‌گیری 11 ایده برتر انتخاب شدند که عبارتند از:

1- کینگ بوک

2- کف بازار

3- نجات اسباب بازی

4- آر ام آر

5- بازی تو بازی

6- نقشه گنج

7- رستم

8- پانتومیم

9- کلاویه

10- قطره قطره

11- نیو تاون (New Town)

بعد از مشخص شدن ایده‌های برتر، هر فرد نیازهای خودش در بخش‌های مختلف را گفت و اقدام به انتخاب افراد خبره و تشکیل تیم خود از بین شرکت‌کنندگان باقی مانده کرد.

از ساعت 8.30 صبح روز پنجشنبه، 17 شهریور 96 نیز اولین قسمت از مسابقات برگزار خواهد شد و شرکت‌کنندگان در 11 تیم مختلف به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

 در آخر جای دارد از آقایان ساسان سرابی، حمید سعیدی و امین تنگستانی که در تهیه این گزارش زحمات فراوانی کشیدند نهایت تشکر را داشته باشم.

روز اول رویداد استارتاپی بازی‌های موبایل گیم آپ 2 به روایت لنز دوربین

(برای مشاهده در سایز اصلی برروی تصاویر کلیک کنید)

 تیم اجرایی گیم آپ 2

داوران و میهمانان ویژه

معرفی داوران و میهمانان ویژه

آقای رضا محمدزاده، دبیر اجرایی رویداد |امروز چه فعالیتی داشت! به جرات می‌توان گفت حضور ایشان در مراسم باعث شد که اختلالات فنی به‌وجود آمده کمتر به چشم بیاید.

معرفی 11 ایده پرداز برتر

استعداد و نبوغ سید دانیال موسوی 7 ساله حاضررین را مات و مبهوت خود کرد

تیم پوشش دهنده ارسالی پردیس‌گیم

منبع متن: pardisgame