به گزارش پردیس گیم و به نقل از wccftech، شیلوب، عنکبوت عظیم‌الجثه‌ی تالکین در ارباب حلقه‌ها، در Middle-earth: Shadow of War محصول Monolith حضور خواهد داشت. این بازی قرار است در تاریخ 18 مهر، بر روی PC، PS4 و Xbox One عرضه شود. طبق گفته های طراحان بازی در کامیک کان سن دیگو سال 2017، شیلوب در بخشی از بازی به شکل یک زن جذاب درمی‌اید ( با بازی پالیانا مکینتاش، در The Walking Dead). که البته چنین چیزی هیچ وقت در داستان‌های تالکین جزو توانایی‌های شیلوب نبوده‌ است.

این قضیه بحث آزادی بیش از حد Monolith در استفاده از داستان ارباب حلقه‌ها را تند کرده‌ است. در مصاحبه‌ای با Metro Games Central، باب رابرتس، مدیر بخش طراحی گفت که Monolith مورد توجه و علاقه‌ی بسیاری از طرفداران تالکین است و آن‌ها چیزهای غیر معقول و غیر قابل توجیه را نمی‌پذیرند. او در این مورد گفت:

"ما همه چیز را با داستان‌های سرزمین‌های میانه هماهنگ می‌کنیم. آنها همه‌ی ایده‌های ما را بررسی کرده و سپس نظرشان را با جزئیات به ما اعلام می‌کنند، مثلا اگر دشمنی وجود داشته باشد که شیطانی است خونش باید سیاه باشد. بنابراین همه‌ی این چیزها باید به همان صورت ادامه پیدا کند و ما به عنوان طرفداران ارباب حلقه‌ها چنین چیزهای غیر معقولی را نمی‌پذیریم.

بله، او یک نیمه خدا است. و ما معتقدیم که تغییر در بازی منطقی است چون با اینکه این توانایی در کتاب‌ها نبود اما در این مفهوم و بافت جدید معنی می‌دهد. ما باید کاری را انجام دهیم که برای بازی خوب باشد، داستان را به بهترین شکل بیان کنیم و داستان‌های جدید بگوییم نه فقط چیزهای تکراری که قبلا در کتاب نوشته شده بودند. بنابراین از اینکه کارهای جدید بکنیم لذت می‌بریم و احساس می‌کنیم که به سختی‌اش می‌ارزد. اما طبیعی است که در این دنیای گسترده با تعداد زیاد طرفدار‌ها، نظرات مخالف دیده‌ شود."

shelob

رک بگویم که توجیه این یک مورد برایم سخت است، گرچه یک طرفدار متعصب نیستم اما نمی‌توانم باور کنم که این بخش تنها برای جذابیت جنسی به داستان افزوده نشده است. بیایید امیدوار باشیم که این روایت جدید حداقل در درون خودش پیوند و اتحادی داشته‌ باشد.

منبع متن: pardisgame