سلامی دوباره به تمام پردیسی‌های عزیز. این هفته به مناسب عید غدیر و تعطیلی روز شنبه، با یک روز تاخیر همراه شما هستیم تا با یکدیگر قسمتی دیگری از طرح "خانواده پردیس‌گیم" را رقم بزنیم. در این قسمت نیز مانند قبل می‌خواهیم از تجربیات سرگرم‌کننده خود در هفته‌ی گذشته بگوییم، حالا می‌خواهد گیم باشد و یا فیلم و سریال و حتی کتاب!؛ اینجا محلی برای بحث دوستانه میان ما خانواده پردیس‌گیم است. 

و اما برویم سراغ تچربیات ما! با قسمت چهارم  این طرح همراه باشید و در پایان منتظر اشتراک‌گذاری تجربیات شما هستیم ;)

حامد زاحدی - نویسنده و منتقد پردیس‌گیم

پروفایل من - وبلاگ من

یک آخر هفته سنگین اما پرنشاط، تعطیلات ایام اخیرم رو شامل شد. بارها و بارها در خصوص صنعت بازی‌سازی داخلی از طریق شبکه‌های مجازی هم صحبت مسئولین و بازی‌سازان مستقل و استودیوها شده بودم و مقالات متعددی نیز به رشته تحریر در آوردم. در اوایل شهریور ماه مطلع شدم که رویدادی تحت عنوان گیم‌آپ 2 که ویژه ساخت بازی‌های موبایل هست از تاریخ 16 تا 18 همین برج در شهرستان آبادان برگزار خواهد شد؛

کمی مشتاق شدم که سطح این رویداد رو ارزیابی کنم برای همین وارد سایت شدم و با اسامی نام آشنایی برخورد کردم، چی بهتر از این؟ یک آخر هفته خوب و عالی! به صراحت می‌توانم بگویم که خارج از هر مبحث دیگری، اهمیتی که مسئولین اجرایی این رویداد برای صنعت بازی‌سازی قائل شده‌اند قابل ستایش بود چرا که با دعوت بهترین داوران و مربیان و همچنین برگزاری کارگاه‌های مختلف باعث ترویج و اشاره به اهمیت این صنعت در استان خوزستان شدند.

اینکه تعطیلات آخر هفته خودم رو با بهترین اساتید بازی‌سازی بگذرونم یکی از خواسته‌های برنامه ریزی نشده‌ای بود که به واقعیت پیوست. نباید خستگی کار رو نادیده بگیرم چرا که بیش از 7 یا 8 ساعت به‌صورت روزانه در سالن همایش حضور داشتم و رنگ خواب به چشمم نیومد اما خب برای تجربه یک سری چیزهای مهم طبیعتا باید تلاش کرد. بعد از اختتامیه مراسم، تنها به یک چیز فکر کردم و آن هم این بود که بیستم همین ماه انتخاب واحد دانشگاه هست و حتی هنوز لیست دروس ارائه شده ترمم رو ندیدم. کسی یک برنامه آماده شده برای ترم 6 حقوق نداره!؟

سید محمدرضا مجاب - نویسنده و منتقد پردیس‌گیم

پروفایل من

این هفته با 2تا از بهترین بازیهای زندگیم روبه‌رو شدم! XCOM 2 رو میشه خفن‌ترین استراتژیکی دونست که روی کنسول‌های نسل هشتم عرضه شده، هرچند میتونم بگم که کنترل بازی نسبت به نسخه‌ی PC یکم بدقلقه ولی جذابیتی که بازی داره قابل توصیف نیست!

بازی یه Expansion چهل   دلاری هم داره به اسم War of Chosen که احتمالا یه نسخه از 2K می‌گیریم برای نقد (منتظر باشید:دی)

عنوان بعدی که رفتم Horizon Zero Dawn بود. و درحدی مجذوب بازی شدم که تو 2 روز نزدیک 15 درصدشو رفتم! هرچند میشه ایراداتی از بازی گرفت (مخصوصا از بخش‌های RPGـش) ولی بازی اینقدر نکات مثبت داره که خیلی راحت میتونه به یک تجربه‌ی ماندگار تبدیل بشه.

حرکت دیگه‌ای که این هفته انجام دادم و جزو برنامه‌های تابستونم هم بود (:دی) مشاهده‌ی تمامی انیمیشن های آقای میازاکی بود (ایشون با میازاکی دارک سولز و بلادبورن متفاوت هست! اسمشون مشابهه فقط) اگر با کارهای ایشون آشنایی ندارید، احتمالا «پونیو» یا «قلعه ای در آسمان» رو دیدید ( با توجه به اینکه صداوسیما 2 روز یه بار پخششون میکنه:دی) فقط میتونم بگم که کارهای ایشون رو برای مرده پخش کنید به زندگی برمیگرده، آنچنان کیفیت و تاثیرگذاری عجیبی دارن که نمیشه با کلمات بیان کرد. اکیدا پیشنهاد میکنم اسم ایشون رو سرچ کنید و هرچی تاحالا ساخته رو تماشا کنید، حتی کارهای قدیمی که ممکنه برای 20 تا 30 سال پیش باشن رو هم از دست ندید! مخصوصا Spirited Away و Princess Mononoke رو.

علی خمسه - نویسنده و منتقد بخش سینمای پردیس‌گیم

پروفایل من

مهم‌ترین اتفاقی که توی هفته‌ی گذشته افتاد، شروع و اتمام Deponia: The Complete Journey بود. اتفاقی که باعث و بانی‌اش پیمان پرهیزکاری بود و تنها مشکلی که من با این گیم دارم اینه که چرا زودتر تمومش نکردم! داستان بسیار عالی، طنز واقعاً عالی و شخصیت‌های دوست داشتنی و بیادموندنی فراوان که هر کدوم به تنهایی برای این که این گیم رو تجربه کرد کافیه.

در کنار Deponia، بالاخره نسخه درستی از Wonder Woman منتشر شد. نسبت به فیلم‌هایی که DC توی قرن جدید ساخته نسبتاً بهتر بود. با وجود یه سری مشکلات داستانی ولی باز شخصیت‌های درست تعریف شده و یه داستان مستحکم (به جز اواخر پرده سوم) داشت و برای اولین بار از اون رنگ‌بندی‌های بیش از حد سیاه و صحنه‌های اکشن شلوغ خبری نبود که برای DCEU یه موفقیت خیلی بزرگ محسوب می‌شه.

به جز این دو تا، هفته‌ی نسبتاً آرومی بود. قسمت دوم Syberia تموم شد، Preacher یک قسمت به پایان نزدیک شد و فصل چهارم BoJack Horseman هم برای دانلود قرار گرفت و چند تا فیلم وسترن قدیمی هم دوباره دیده شد.

گیم پیشنهادی: Deponia: The Complete Journey

فیلم پیشنهادی: Sukiyaki Western Django 

کسرا کریمی اصل - سردبیر پردیس‌گیم

پروفایل من - وبلاگ من

هفته گذشته شاید بیشترین دغدغه فکری که داشتم نوع پایان بندی شاهکار مجموعه 3پایه های جان کریستوفر و اینکه چقدر علمی تخیلی ژانر دست‌کم‌گرفته‌ شده‌ای هستش بود، بعد از اون هم خیلی جدی یک رجعتی با داستان‌های ادگار آلن پو زدم و در این بین چند تا از شعرهاش رو هم مرور کردم.

در دنیای فیلم و سریال بلاخره "جسیکا جونز" فوق‌العاده رو به اتمام رسوندم، با درودی به روان محمد تقوی و دیوید تننت کبیر که به حق دکتر خوبی بود، بعد دوباره سری به سفر ناتمامم در "فایرفلای" "جاس ودون" زدم و هنوز هم که هنوزه معتقدم بهترین سریالی هستش که تا به امروز دیدم و لعنت بر کسی که کنسلش کرد.

در گیم وقتم بیشر با سر و کله زدن تو چالش‌های Superhot گذشت، هر چند صبح‌هایم رو با مولتی زدن تایتان‌فال 2 سپری می‌کردم ولی نقطه عطف قضیه برام نقد سید برای بازی Nidhogg 2 و ترغیبم به تجربه‌اش بود که الحق عالی بود و درود به روان پاک مستقل سازها.

هزار و یک شب ترجمه عبدالطیف تسوجی رو هم ورقی زدم و احتمالا برم سروقتش هرچند که کیفیت نسخه چاپی به شدت افتضاح و داغوونه.

علی رجبی - نویسنده و منتقد پردیس‌گیم

پروفایل من - وبلاگ من

هفته‌هایی هستند که در آن جز نهایت کلافگی و بی‌حوصلگی، چیز دیگری نصیبتان نمی‌شود. هفته‌ای که گذشت دقیقا یکی از آن‌ها بود! نبود بازی برای سرگرم شدن، مشکلات مربوط به اینترنت خانگی، نرسیدن بار پستی و بدتر از همه، غیبت باحال‌ترین و دیووانه‌ترین بابابزرگ دنیا یعنی Rick!

بیشتر هفته را با کمی استرس و ذهن‌پر گذراندم، از آنجایی که سازمان سنجش عزیز کشورمان در اعلام نتایج همیشه نهایت سرعت و عملکرد خود را می‌گذارد و آنقدر زود اعلام می‌کند که اصلا متوجه به اتمام رسیدن تابستان نمی‌شویم. کمبود بازی برای تجربه، مرا کمی بیشتر به مطالعه وادار کرد و سری زدم به 3 گانه کوئوت شاه‌کش (که از قضا پردیس هم آن‌را پیشنهاد کرده بود اگر یادتان باشد) و باید بگویم از آخرین باری که انقدر مشتاق خواندن بیشتر و بیشتر شده بودم، بسیار می‌گذرد و حس خیلی خوبی‌است. پیشنهاد می‌کنم شما هم به سراغش بروید اگر تا به حال آن‌را نخوانده‌اید.

 بعنوان کسی که ترجیح می‌دهد بازی‌های آنلاین را روی PC تجربه کند (باور کنید با پول یک ماه پلاس می‌توانم خرید هنگفتی را روی استیم انجام دهد)، انتظار کشیدن برای Destiny 2 بسیار سخت‌ است، بعد از تجربه‌ای که Beta داشتم شدیدا عاشق بازی شدم و منتظرم هرچه زودتر به انتشار آن نزدیک شویم. روزهای آخرم با تئوری‌های بسیار خفن در رابطه Sonic Forces و Sonic Mania گذشت که به لطف یکی از دوستان، قدم در این مسیر نهادیم و بعد از دیدن یک‌سری ویدیو در این باره، باید بگویم هایپم چندین ‌وچند برابر شده و امیدوارم همانطور که احساس می‌کنم، با تاریک‌ترین قسمت ممکن از مجموعه دوست‌داشتنی Sega روبه‌رو شویم. در نهایت زندگی زیباست! 

دوستان عزیز پردیسی اکنون نوبت شماست. خوشحال می‌شویم از تجربیات جالب خود در هفته‌ی گذشته برای ما و سایر دوستانتان بگویید ... 

منبع متن: pardisgame