به تازگی سونی لیستی از پرفروش‌ترین بازی‌های بخش ژاپنی فروشگاه PSN منتشر کرده که مربوط به بازه زمانی بین ۲۳ آگوست (اول شهریور) تا ۳ سپتامبر (۱۲ شهریور) است. در این لیست، بازی جدید Everybody’s Golf در صدر جدول قرار گرفته است. این بازی نسخه جدیدی از یک سری بازی قدیمی با همین نام است […]

صدرنشینی Everybody’s Golf در جدول فروش بخش ژاپن PSN

به تازگی سونی لیستی از پرفروش‌ترین بازی‌های بخش ژاپنی فروشگاه PSN منتشر کرده که مربوط به بازه زمانی بین ۲۳ آگوست (اول شهریور) تا ۳ سپتامبر (۱۲ شهریور) است.

در این لیست، بازی جدید Everybody’s Golf در صدر جدول قرار گرفته است. این بازی نسخه جدیدی از یک سری بازی قدیمی با همین نام است که به تازگی عرضه شده است. این سری بازی به طور کلی در ژاپن از محبوبیت بالایی برخوردار است و همواره در این کشور آسیایی فروش خوبی داشته است. این بازی در جدول Media Create که مربوط به فروش نسخه فیزیکی عناوین مختلف هست نیز در جایگاه نخست قرار گرفته بود و طبق اعلام این پایگاه فروشی ۱۰۰,۷۱۹ واحدی داشته است. این یک موفقیت خوب برای این بازی است. نسخه قبلی این سری هم با نام Everybody’s Golf 6/ Hot Shots Golf 3 که برای پلی‌استیشن ۳ عرضه شده بود فروشی ۱۰۱ هزار واحدی داشته بود پس این سری افت فروشی نداشته است. از طرف دیگر بازی Dragon Quest III: The Seeds of Salvation هم در جایگاه دوم قرار گرفته است. این بازی در لیست قبلی که سونی منتشر کرده بود، در جایگاه نخست قرار داشت و به هر حال یک پله سقوط کرده ولی همچنان نشان می‌دهد که ژاپنی‎‌ها احترام زیادی برای سری Dragon Quest  حتی نسخه‌های قدیمی آن قائل هستند. بازی Undertale اثر توبی فاکس (Toby Fox) نیز در جایگاه سوم قرار گرفته است. به نظر ژاپنی‌ها هم به شدت از این بازی کالت و زیبا خوششان آمده و حسابی آن را تحویل گرفته‌اند.

در جایگاه چهارم جدول شاهد حضور یک بازی غربی به نام Rainbow Six Siege هستیم. البته این بازی به طور کلی فروش خوبی را داشته و در ژاپن هم نسبت به دیگر عناوین غربی زیاد تحویل گرفته شده بود ولی حال رسیدن آن به جایگاه چهارم را می‌توان به تخفیف خوردن آن نسبت داد. در جایگاه پنجم شاهد بازی Resident Evil Revelation: Unveiled Edition هستیم که برای پلی‌استیشن ۴ بازسازی شده است که البته بیشتر می‌توان آن را یک پورت ساده نامید. بد نیست بدانید که شور و شوق تهیه Dragon Quest XI خوابیده و اکنون این بازی در جایگاه دهم قرار گرفته است. البته این بازی آن روزهای اول فروشش به قدری بالا بود که می‌توان اکنون گفت که اکثر کسانی که دوست داشتند این بازی را تهیه کنند، تاکنون به تجربه آن پرداخته‌اند.

از دیگر نکات جالب جدول می‎توان به حضور Horizon Zero Dawn در جایگاه دوازدهم اشاره کرد.  به نظر فروش این بازی در ژاپن هم در حد مناسبی قرار دارد و به عنوان یک بازی انحصاری، نسبتاً توانسته مشتریان این بازار را راضی کند. دیگر بازی انحصاری پلی‌استیشن ۴ یعنی Bloodborne هم در جایگاه هفدهم قرار گرفته است. با توجه به آن که بیشتر از ۲ سال است که این بازی عرضه شده، رسیدن دوباره این بازی به جدول ۲۰ بازی برتر احتمالاً به خاطر تخفیف خوردن آن بوده است. در نهایت باید گفت که Crash Bandicoot N. Sane Trilogy هم در جایگاه نوزدهم جدول جای خوش کرده است.

این شما و این هم لیست کامل:

  1. Everybody’s Golf
  2. Dragon Quest III
  3. Undertale
  4. Rainbow Six Siege
  5. Resident Evil Revelation: Unveiled Edition
  6. Dragon Quest II
  7. Dragon Quest X All in One Package
  8. Minecraft: PlayStation 4 Edition
  9. Kaiji VR: Zetsubo no Tekkotsu Watari
  10. Dragon Quest XI
  11. Nights of Azure 2
  12. Horizon Zero Dawn
  13. Dragon Quest
  14. Mega Man Legacy Collection
  15. Gravity Rush 2
  16. Yomawari: Midnight Shadows
  17. Bloodborne
  18. Mega Man Legacy Collection 2
  19. Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
  20. Windjammers

 

منبع متن: gamefa